    From: "Wojciech \"Spook\" Sura" <wojciech.sura_no@spam_poczta.medi.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Sytuacja na skrzyżowaniu
    Date: Fri, 22 Jul 2011 10:21:56 +0200

    Dnia 22-07-2011 o 08:12:54 Myjk <m...@n...op.pl> napisał(a):

    > Thu, 21 Jul 2011 14:05:50 +0200, Wojciech "Spook" Sura

    > Ale przecież tam jest 20m do przejechania od miejsca warunkowego
    > zatrzymania do przecięcia torów jazdy na "drugim skrzyżowaniu", więc aby
    > tory pojazdów faktycznie się przecieły musiałbyś niemiłosiernie czaić się
    > podczas przejazdu przez skrzyżowanie, albo zwyczajnie pojechać dopiero
    > gdy
    > auto z Sobieskiego już dawno by ruszyło. Szczerze mówiąc nie wyobrażam
    > sobie co by musiało się stać, żeby doszło do takiej kolizyjnej sytuacji.

    Policzyłem wczoraj, że w poprzek przez skrzyżowanie z całkowitego
    zatrzymania przejeżdżam mniej więcej w 7 sekund. Jeśli ktoś ruszy z kopyta
    z zakrętu, spokojnie zdąży dojechać tak, że tory jazdy się przetną. Może
    też się zdarzyć, że ktoś dojeżdża do zjazdu i nie zwalnia, bo akurat nie
    ma ruchu w drugą stronę. Wczoraj, gdy tamtędy jechałem, miałem drugą,
    prawie że identyczną sytuację w której ruszyłem na skrzyżowanie, a w
    międzyczasie ktoś skrecił i musiałem zatrzymać się na środku skrzyżowania
    żeby go przepuścić.

    Weź też pod uwagę, że użytkownikiem drogi na równi jest też rowerzysta,
    ktoś, kto holuje kogoś innego lub duża ciężarówka, której przejechanie
    przez skrzyżowanie z całkowitego zatrzymania (bo na przykład przepuścił
    pieszego) zajmie jeszcze więcej czasu. Chodzi mi o ogólną zasadę, a nie o
    pojedynczy przypadek.

    Swoją drogą czekałem na pierwszą osobę, która zamiast odpowiedzieć na
    zadane wprost pytanie będzie podważać jego założenia :)

    Pozdrawiam -- Spook.