  • 11. Data: 2011-07-20 09:00:51
    Temat: Re: Synchronizowany generator Wiena
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    DUżytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:op.vyvr6zjg1cvm6g@lap...
    Potzrebuję zrobić generator Wiena na 50 hz.
    Wiena dlatego że potrzebuję ładną sinosuidę prawie
    bez zniekształceń, tylko jest jeden mały myk,
    chciałbym go synchronzować z siecią.
    Spotkał sie ktoś z taką realizacją?
    Acha generator tylko analogowy, czyli bez procka.

    To może zamiast synchronizować generator siecią dać przebieg z sieci
    (przez transformator i ew. filtr)

    Po 1 nie odpowiadaj w stopce.
    po 2 jakbym chciał z sieci korzystać tobym korzystał.
    Ale ta sieć się czasami wyłącza i wtedy generator ma
    sobie biegać sam, ale jak jest sieć to synchronicznie z nią, kapewu?.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 12. Data: 2011-07-20 09:31:27
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 19-07-2011 o 23:26:49 Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    napisał(a):

    > [...]
    >
    > Wystarczająco koszerny dla wątkotwórcy? Taki generator funkcyjny,
    > to chyba robi sinus z trójkąta, a nie odwrotnie. Równie dobrze by
    > można było komparatorem zrobić prostokąt z sieciowego sinusa 50 Hz,
    > ten przecałkować do trójkjąta, a z niego ukształtować sinus taką
    > metodą, jak w scalonych generatorach funkcyjnych. Ja bym tego nie
    > nazwał "generatorem synchronizowanym".

    Znam te rozwiązania ale sinus jest tam 'słaby', za duże zniekształcenia.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 13. Data: 2011-07-20 09:34:19
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 19-07-2011 o 23:47:55 Waldek <s...@n...cpam> napisał(a):

    > Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    > wiadomości news:slrnj2btkp.5mk.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Skoro sie uparl na wiena to moze i za malo koszerny
    > z drugiej strony nie podal czemu i po co ma byc synchronizowany z siecia
    Bo będzie dodawał 'mocy' do sieci, czasami wiecej czasami mniej,
    dlatego ważna jest synchronizacja i jakość sinusa.

    > tak to juz robil dziadek ICL 8038 jak mnie skleroza nie myli
    > ale watkotworca pisal ze chce "analogowo"
    Bo jak się procek zawieci to mi końcówka mocy odparuje,
    analogowa logika jest w tym wypadku bardziej pewna.

    > i chyba zalezy mu na malych znieksztalceniach
    Dokładnie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 14. Data: 2011-07-20 12:08:40
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

    >Bo będzie dodawał 'mocy' do sieci, czasami wiecej czasami mniej,
    >dlatego ważna jest synchronizacja i jakość sinusa.

    u-la-la ....
    no to powazna sprawa,
    skoro chcesz sie wlaczyc moca w krajowa siec ;)

  • 15. Data: 2011-07-20 12:24:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan janusz_kk1 napisał:

    > Bo jak się procek zawieci to mi końcówka mocy odparuje,
    > analogowa logika jest w tym wypadku bardziej pewna.

    Dlaczego ma odparowywać? Końcówkę się sprzęga pojemnościowo. Zresztą
    generator LC powoduje takie samo zagrożenie. Też może się zepsuć,
    stanąć i dać stały prąd na wyjściu.

    Rozwiązanie cyfrowe też nie musi opierać się o procesor. Jak ktoś
    chce, to może bardziej oldskulowo. Wyliczone próbki sinusa zapisane
    w kostce ROM (EPROM czy flash), przetwornik D/A z drabinki oporników,
    ROM napędzany binarnym licznikiem. Synchronizację można zrobić
    wykrywając przejście sieci przez zero i zerując tym licznik.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2011-07-20 13:40:41
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wrocDOTpl>

    W dniu 2011-07-20 11:34, janusz_kk1 pisze:

    > Bo będzie dodawał 'mocy' do sieci, czasami wiecej czasami mniej,
    > dlatego ważna jest synchronizacja i jakość sinusa.

    U mnie "sinus" w sieci bardziej przypomina trapez, więc chyba nie ma co
    walczyć o jakość sinusa. Wystarczy "jakoś" :-)

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 17. Data: 2011-07-20 14:26:19
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    W swojej wiadomości janusz_kk1 napisał:
> [...]
    > chciałbym go synchronzować z siecią.
    > Spotkał sie ktoś z taką realizacją?
    > Acha generator tylko analogowy, czyli bez procka.

    To może silnik synchroniczny i dynamo?
    Analogowy tzn mechaniczny, separowany galwanicznie
    oraz bez zniekształceń od sieci zasilającej ale za to
    zsynchronizowany z siecią:)
    --
    pzdr, j.r.

  • 18. Data: 2011-07-20 14:53:33
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 20-07-2011 o 14:08:40 Waldek <n...@n...net> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > u-la-la ....
    > no to powazna sprawa,
    > skoro chcesz sie wlaczyc moca w krajowa siec ;)
    Raczej u 'siebie' dodać, oczywiście zabezpieczone
    przed 'cofką' do sieci :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 19. Data: 2011-07-20 14:54:18
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 20-07-2011 o 14:24:08 Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > ROM napędzany binarnym licznikiem. Synchronizację można zrobić
    > wykrywając przejście sieci przez zero i zerując tym licznik.
    No to jest pomysł, a już myślałem że na procku się skończy.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 20. Data: 2011-07-20 14:55:11
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 20-07-2011 o 16:26:19 j.r. <j...@g...pl> napisał(a):

    > To może silnik synchroniczny i dynamo?
    > Analogowy tzn mechaniczny, separowany galwanicznie
    > oraz bez zniekształceń od sieci zasilającej ale za to
    > zsynchronizowany z siecią:)
    No nie, nie mechaniczny :) ale pomysł ciekawy.

    --
    Pozdr
    JanuszK