  • 61. Data: 2016-03-23 20:30:17
    Temat: Re: Synchronizacja zegara przez GSM
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > No i gdzie tu wada?

    Było o tym w wątku. Nie lubię obrażać czyjejś inteligencji
    i powtarzać tego, co łatwo przeczytać.

    --
    Jarek

  • 62. Data: 2016-03-23 20:57:25
    Temat: Re: Lokalizacja przez GSM
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 23 Mar 2016 18:34:06 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > No samo Cell-ID to troche malo - jeden BTS moze do 30km obslugiwac.

    No przeciez przy lokalizacji na mapie masz narysowany okrąg o
    promieniu zasięgu danej cellid.

    --
    Marek

  • 63. Data: 2016-03-23 21:43:32
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> napisał(a):
    > Ale przecież o to chodzi, by *nie* synchronizować "kiedy ktoś chce",
    > tylko żeby zawsze było zsynchronizowane.

    I to jest wykonywane za pomocą okresowego kontaktu z serwerem NTP. Masz na
    myśli coś bardziej zaawansowanego, w rodzaju wspomnianego pomiaru odchyłu
    lokalnego RTC i stałe korygowanie na podstawie tego pomiaru?

    > Ile to jest "duża różnica czasu" (nie mam w tej chwili dostępu do WWW)?
    > Najwyżej kilka lat temu to było, kliknąłem w jakiś przycisk "synchronizuj"
    > czy podobny -- przestawił wskazówki i poinformował, że synchronizacja
    > zakończona. Różnica nie była wielka, taka jak może się zdarzyc przy
    > rozjechanym RTC.

    To nie jest stała wartość.
    In order for W32Time to set the computer clock gradually, the offset must be
    less than the MaxAllowedPhaseOffset value and satisfy the following equation
    at the same time:
    2

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 64. Data: 2016-03-23 22:12:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Grzegorz Niemirowski napisał:

> [...]
    > Masz na myśli coś bardziej zaawansowanego, w rodzaju wspomnianego
    > pomiaru odchyłu lokalnego RTC i stałe korygowanie na podstawie tego

    Tak, to mam na myśli. Tyle że nie nazywam tego "zaawansowanym" -- po
    prostu przyzwyczaiłem się, że tak jest. A jest tak samo odkąd pamiętam.
    Gdy pierwszy raz zetknąłem się z tą metodą synchronizacji, Windows (95)
    w ogóle takimi fanaberyami się nie przejmował. Potem był jakiś dodatek
    (może to już w 98), który pozwalał na synchronizację na żądanie. Teraz
    to już nawet jakieś płynne regulacje zrobili, czy inne bajery. Dla mnie
    to jest niepojęte, że w Redmond przez dwadzieścia lat drobnymi krokami
    dochodzą do tego, co już raz dawno temu zostało wymyślone. Boją się
    gwałtownego skoku w czasie, czy co?

    > To nie jest stała wartość.
    > In order for W32Time to set the computer clock gradually, the offset
    > must be less than the MaxAllowedPhaseOffset value and satisfy the
    > following equation at the same time:

    Nadal niewiele mi to mówi. Ale nie przejmuję sie tym, nie będę próbował
    zrozumieć. Przyzwyczaiłem się do tego, że się uruchamia program, który
    jest klientem, serwerem, albo jednym i drugim -- i wszystko działa.
    Co tu jest do konfigurowania? Ma być czas dokładny, no to jest.

    --
    Jarek

  • 65. Data: 2016-03-23 22:37:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Wed, 23 Mar 2016 18:34:06 +0100, "J.F."
    >No przeciez przy lokalizacji na mapie masz narysowany okrąg o
    >promieniu zasięgu danej cellid.

    A lokalizacja przez siec i TA daje dokladnosc ~500m ..

    J.

  • 66. Data: 2016-03-23 22:54:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
> [...]
    >krokami
    >dochodzą do tego, co już raz dawno temu zostało wymyślone. Boją się

    Nie boja sie !
    I dlatego nie kombinuja jak to zrobic dobrze, wystarczy przeciez raz
    na tydzien ustawic czas, ile sie w miedzyczasie odstroi - o minute ?
    A kogo to obchodzi :-)

    No i moze jeszcze o obciazenie serwerow dbaja, jakby sie mialy te
    setki milionow np co pare h synchronizowac ...

    J.

  • 67. Data: 2016-03-24 13:46:36
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    > Hello J.F.,
    [..]
    > Z drugiej strony - jak nie ma rozmowy, to telefon tylko z rzadka cos
    > transmituje, wiec jak ustalic TA ?
    >
    > Moze i to "rzadko" wystarczy ...

    Tak, tylko że to dotyczy "podstawowego" GSM ze slotami czasowymi, BTS
    tak instruuje komórkę (modyfikuje jej parametr TA) żeby ta nadając swoją
    ramkę, zmieściła się w swojej szczelinie czasowej gdy sygnał dotrze do
    BTSa. Rozdzielczość tego parametru to jest właśnie ~500m przesunięcia w
    przestrzeni. A system musi monitorować kilka BTSów na wypadek handover'u
    w czasie połączenia (i chyba jeszcze jednego przypadku ale nie jestem
    pewny).

    > Ale jakie dane ?
    > Zrozum sytuacje - stary telefon, SE K550, zaden tam smartfon, ale jednak
    > "z Java" (J2ME).
    > Instaluje program od googla - i on ustala pozycje.
    > Wyslac do serwera mogl tylko to, co jest udostepnione Javie - a w MIDP
    > 2.0 wiele tego nie bylo. Listy BTS i ich TA na moj gust nie bylo.

    Może jednak? Jakieś undocumented feature? Czy jest jakiś disasembler do
    Javy na sali?

    > Byc moze telefon to robil za pomoca JSR179, producent implementujac
    > funkcje udostepnil potrzebne dane, przeslal na serwer, odebral
    > odpowiedz, wystawil pozycje aplikacji.
    > Ale ... dzialalo bez polaczenia internetowego. Hm, a moze nie ... wszak
    > zeby google pokazal mapy, to trzeba miec polaczenie.

    Obecnie można je mieć offline, wtedy tego nie było.

    [..]

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 68. Data: 2016-03-24 13:48:13
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Marek pisze:
    > serwera.
    >
    > No i gdzie tu wada?

    Zsynchronizowany ale nie skorygowany, dalej będzie się rozjeżdżał.

  • 69. Data: 2016-03-24 14:28:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup
    J.F. pisze:

> [...]
    >przesunięcia w przestrzeni. A system musi monitorować kilka BTSów na
    >wypadek handover'u w czasie połączenia (i chyba jeszcze jednego

    Z tym, ze do tego handoveru, to chyba moc sygnalu jest wykorzystywana
    ?

    Czy system/telefon trzyma TA do innych widocznych BTS ?
    Nie wiem, trudne by to chyba bylo bez wczesniejszej i regularnej
    komunikacji z nimi.

    J.

  • 70. Data: 2016-03-24 16:18:27
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup

    > Z tym, ze do tego handoveru, to chyba moc sygnalu jest wykorzystywana ?

    Powody są 3, słabnący sygnał gdy ma lepszy z innego BTSa, jest za daleko
    (TA bliski limitowi) lub przeciążenie sektora BTS.

    > Czy system/telefon trzyma TA do innych widocznych BTS ?

    Musi, inaczej traciłby czas na ustalenie parametrów na kanale serwisowym
    (BCCH o ile pamiętam), a to w trakcie połączenie jest niepożądane.
    Pamiętam monitory które można było aktywować w nokii i którym siemensie
    i tam parametr TA był dla każdego BTSa do którego telefon miał dostęp.

    > Nie wiem, trudne by to chyba bylo bez wczesniejszej i regularnej
    > komunikacji z nimi.

    Komórka co określony czas i tak komunikuje się z siecią.