  • 1. Data: 2016-03-21 21:54:39
    Temat: Chińskie PowerLed 3W czy Cree XB-D ?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam.

    Chciałbym zrobić sobie (tanio) naświetlacz do akwarium niedużego i tak
    się zastanawiam jak bardzo duża jest różnica w jakości/świetle pomiędzy
    popularnymi PowerLed 1W/3W a taką tanią (chyba, tak mi się trafiło
    googlając) Cree XB-D.
    O ile o tej Cree XB-D coś tam w dataszitach można poczytać, to nie mogę
    namierzyć czegoś konkretnego o tych Power Ledach, oprócz tego że żre 1
    czy 3 Waty :) Może ktoś coś ma, testował?

    Dlaczego Cree XB-D 6000K są 2 razy droższe od 4000K? (8,5$ kontra 4,5$
    za 10 sztuk na ebaju.)

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2016-03-21 22:12:26
    Temat: Re: Chińskie PowerLed 3W czy Cree XB-D ?
    Od: v...@g...com

    użytkownik Irokez napisał:
    > PowerLed 1W/3W a taką tanią (chyba, tak mi się trafiło
    > googlając) Cree XB-D.

    Jak chcesz max. wydajności, rozejrzyj się za LED citizen
    w tme. Jak ostatnio przeglądałem, rzuciła mi się w oczy
    ich większa wydajność od cree. Jak do akwarium, wyższy
    koszt powinie ci się zwrócić w prądzie.

    > O ile o tej Cree XB-D coś tam w dataszitach można poczytać, to nie mogę
    > namierzyć czegoś konkretnego o tych Power Ledach, oprócz tego że żre 1
    > czy 3 Waty :) Może ktoś coś ma, testował?

    Jak dla siebie, a nie na sprzedaż zastanów się czy
    warto oszczędzać.

  • 3. Data: 2016-03-21 22:41:10
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-03-21 o 22:12, v...@g...com pisze:

> [...]
    > ich większa wydajność od cree. Jak do akwarium, wyższy
    > koszt powinie ci się zwrócić w prądzie.

    > Jak dla siebie, a nie na sprzedaż zastanów się czy

    Właśnie namierzyłem taki filmik
    https://www.youtube.com/watch?v=IbXHCzmnHu4
    i powiem Ci, się naprawdę zastanawiam :)

    Te Cree XB-D to jak czytam to właściwie diody 1W (z możliwością
    podkręcania do 3W). 10 sztuk za 8,5$. "Chińczyki" 1W to około 2$ za 10
    sztuk. Jeśli potrzebuję 40W to się robi różnica 25$ - na jakiś zasilacz
    itp jak znalazł.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2016-03-22 09:45:54
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2016-03-21 o 22:41, Irokez pisze:
> [...]
    > podkręcania do 3W). 10 sztuk za 8,5$. "Chińczyki" 1W to około 2$ za 10
    > sztuk. Jeśli potrzebuję 40W to się robi różnica 25$ - na jakiś zasilacz

    Jeśli te Cree to 1W z możliwością podkręcenia do 3W to chińskie
    PowerLedy 3W to może mają 0,5W z możliwością podkręcenia do 0,7W i
    puszczone na 3W.
    Ładnie świecą, ale krótko pewnie.

    W katalogach Cree masz po prostu dane pozwalające zaprojektować
    poprawnie środowisko pracy LED, wystarczy je zrozumieć by nie pisać o
    "możliwości podkręcania".

    --
    AWa.