  • Data: 2016-03-22 12:07:20
    Temat: Re: Synchronizacja zegara przez GSM
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ACMM-033 napisało:

    > W sumie, skoro i tak musi się zalogować, to czemu nie, te kilka
    > dodatkowych bajtów chyba nie obciążą tak bardzo systemu?

    To już decyzja psa ogrodnika. Czyli operatora.

    > Mnie wystarczy NTP, ostatecznie mogę sobie "ręcznie" doliczyć
    > różnicę. Jak mi radio piknie za każdym razem półtorej sekundy
    > po czasie w kompie, czy przed nim, to dalej, patrząc na zegar,
    > dodaję ten uchyłek i mam w miarę dokadny czas. Toleruję zegar
    > z uchybem, jesli wiem, ile on wynosi.

    Przecież tak właśnie działa NTP, że niczego nie traeba samemu
    doliczać. Synchronizuje się do zdalnego zegara (atomowego, bo
    dlaczego by miało do innego). Czas propagacji danych nie wpływa
    na dokładność, bo protokół uwzględnia przelot wte i wew te,
    i dolicza ten uchyb do lokalnego czasu. Nie jest też bardzo ważna
    dokładność strojenia lokalnego kwarcu. Ponieważ komunikacja odbywa
    się na bieżąco, to wyliczana jest korekta częstotiwości -- więc
    nawet jeśli urządzenie zostanie odcięte od sieci, to wie, że do
    każdego miliona cyknięc swojego zegara powinno doliczyc na przykład
    pięć. Albo odjąć sześć. Idea protokołu NTP jest prosta i klarowna,
    a wszystko dobrze zaimplementowane. Nawet accespoint za pięć dych
    to robi. Tylko w Microsofcie wciąż trwa średniowiecze -- tam nie
    wyszli poza pomysł "niech się zegar raz na dobę zsynchronizuje".

    --
    Jarek