  • Data: 2013-04-03 19:25:36
    Temat: Re: Swoja elektrownia wiatrowa- na własne potrzeby
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > Tak z ciekawości.
    > Na chłopski rozum. Jak w wyłączanym fragmencie sieci jest te 100 małych
    > przydomowych elektrowni to każda z nich widzi napięcie w sieci od
    > pozostałych 99 więc się nie odłącza.
    > Czego nie wiem ?

    Podejrzewam, że z braku działającego źródła o stabilnej częstotliwości,
    cały system w ciągu kilku sekund rozjedzie się jak orkiestra bez dyrygenta.
    Gdy częstotliwość wyjdzie poza zadany zakres wokół 50Hz, inwerter też
    się wyłącza. O ile wcześniej nie wyłączył się w związku z przeciążeniem
    i spadkiem napięcia -- zakładam, że w tym fragmencie jest jednak więcej
    odbiorców niż producentów energii (licząc w kW). Ale to jest zmartwienie
    zakładu energetycznego, więc ja też nie wszystko muszę wiedzieć.

    Jarek

    --
    Zbudował wilk elektrownię, lecz by prąd uzyskać
    Spalał w niej cały węgiel z kopalni od liska.