  • Data: 2013-04-03 22:26:52
    Temat: Re: Swoja elektrownia wiatrowa- na własne potrzeby
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    pan michal napisał:

    > Przychyle sie do pytania, moze ktos widzial normę, przepis precyzujący
    > zachowanie sie inwertera w w/w przypadku, gdy produkcja wyspy równa
    > się konsumpcji wyspy ? w jaki sposób ma nastąpić wykrycie wyspy gdy nie ma
    > skoku obciązenia ?, odpływ częstotliwości poza limt moze nie nastąpić,
    > przekroczenia poziomu mocy biernej może nie być.....
    > co i jak powinien robić inwerter ?
    > Duze generatory(turbogeneratory) ZTCW na wyspie pracują z regulatorem
    > proporcjonalnym z wynikowym poziomem mocy biernej a do wykrywania wyspy
> [...]

    Nigdy sie nad tym głębiej nie zastanawiałem, ale w kwitach do inwertera
    mam napisane "Islanding detection according to VDE 0126-1-1". Jak się
    ten symbol w google wpisze, to nawet sporo wyskakuje. Między innymi
    wypracowania po kilkadziesiąt stron, co jak na pierwszy rzut oka widać,
    opisują problem szczegółowo. Jeśli ktoś ma czas i ciekawość, to może
    znajdzie tam odpowiedź.

    --
    Jarek