  • 41. Data: 2012-02-09 01:01:42
    Temat: Re: Świetlówki ...
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Borowski" <m...@b...com.nospam> napisał w wiadomości
    news:jguurb$778$1@inews.gazeta.pl...

    > Tak. Jest to produkt przestarzaly. Zamiast swiata wytwarza glownie

    Ale mimo wszystko nadal się sprawdza.

    > cieplo. Najwyzszy czas aby zrodlem swiatla byly wlasnie zrodla swiatla.

    Dobrze wysterowane włókno jest. W żarówkach halogenowych sprawność jest
    znacznie wyższa, niż w zwykłych filamentowych.
    Poza tym pamiętajmy, ze są osoby z uszkodzonym układem nerwowym, gdzie
    drobnostka może wywołac atak padaczki, bardzo zwraca się uwagę na to, aby
    widmo światła nie było zbyt rozległe.

    > Zarowka zarnikowa byla przesadnie tania, co moze miec znaczenie dla jakis
    > biedakow w afryce ale nie dla rozwinietego europejskiego spoleczenstwa.

    Coś czuję, że gdyby to rzetelnie policzyć, to można by się zdziwić.

  • 42. Data: 2012-02-09 01:09:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Wasilewski" jgunul$gb1$...@i...gazeta.pl

    > ENEA

    > G11 - 0,5592 zł

    > G12 - 0,6699 zł / 0,286 zł

    A poza ENEA'ą -- ile kosztuje 1kWh?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 43. Data: 2012-02-09 07:32:13
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > To niech sobie wkreci zwykle zarowki i porowna jeszcze raz - cudow nie ma
    > :-)
    >
    > Aczkolwiek... sam pisalem ze w skali calego kraju tez nie bardzo widac
    > roznice. Albo ludzie juz od dawna uzywali swietlowek, albo wkrecaja
    > zapasy.
    > A to powinny byc ze 3GW w skali kraju ...

    Mam zwykłe żarówki łącznej mocy (mierzonej) 908W.
    Nosiłem się z zamiarem wymiany na inne - no bo taka moc...
    Jednak na razie przestało mi się spieszyć. Nie jest to znacząca moc
    pobierana.
    Tak na marginesie dodam, że ściemniacze zaskoczyły mnie pozytywnie - przy
    300W zainstalowanych dają regulację mocy od 80W.
    Przeliczając, gdybym wymienił najbardziej używane żarówki na co innego, to
    nie uzyskam zwrotu kosztów w ciągu roku.

    --
    Desoft

  • 44. Data: 2012-02-09 07:39:14
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Ja nie wiem, czy one (Ga i As) występują tu w postaci wolnej, a to ma
    > znaczenie, choć może nie tak duże, jak przy rozróżnianiu fosfor biały, czy
    > czerwony. Zresztą, fosforek galu też chyba się stosuje? Ołów - może w
    > paliwie już nie, ale setki starszych urządzeń...

    Tranzystory w.cz były kiedyś robione z dodatkiem berylu. Wkład jako taki nie
    był trujący, ale zakazano.

> [...]
    > jest jakaś tam fala elektromagnetyczna, kurom ser się zwarzył w cyckach,
    > krowom żółtka pościnały... koty szekają, psy ćwierkają, ptaki chodza
    > tyłem... kumo kochana, ja pani mówię, to przez te fale elektromagnetyczne!
    > Ja juz pani o powietrzu nie wspomnę, tyle szkodliwości w nim lata, pani,
    > potrujemy się, wypompować je trzeba!
    > Dobra, dość sarkazmu, zaadresowałem go pseudoekologicznie. Teoretycznie
    > można by tu prawie wszystko dopisać, jakie to jest złe. A to jest jak w
    > powiedzeniu:
    > "Alkohol pity Z UMIAREM nie szkodzi nawet w największych ilościach".

    Dokładnie tak. Nie chodzi o to że sprzedają świetlówki, tylko że zakazują
    sprzedaży żarówek.

    --
    Desoft

  • 45. Data: 2012-02-09 07:43:29
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > A jak zrobiono z akumulatorami samochodowymi? Podobno są jakieś kaucje
    > pobierane przy sprzedaży. Ale jak ze dwa albo trzy razy kupowałem nowy,
    > to nikt nie pytał czy będę zwracał stary. Cena też była wystawiona jedna.

    Za stary można dostać 20zł (chyba - tak było kilka lat temu) przy zakupie
    nowego.

    > Z tym że stary akumulator, to ja zawsz dawałem na złom. Choć to kłopot,
    > to inaczej się nie da i nie warto. Ale żarówki zawsze się wyrzucało
    > na śmietnik, więc nie dziwi mnie, że ludzie dalej robią to sami ze
    > świetlówkami. Jeśli ktos tej sytuacji nie przewidział, to znaczy, że
    > jest głąb.

    I właśnie taką mamy ekologię - głąbów.

    --
    Desoft

  • 46. Data: 2012-02-09 07:46:36
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2012-02-09 00:00, Marek Borowski pisze:

    > Tak. Jest to produkt przestarzaly. Zamiast swiata wytwarza glownie
    > cieplo.

    I co - to źle, szczególnie przy dzisiejszych temperaturach na zewnątrz ?

    > Najwyzszy czas aby zrodlem swiatla byly wlasnie zrodla swiatla.

    Powiedz to Słońcu.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 47. Data: 2012-02-09 07:55:03
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Rtęć jest względnie tania, więc raczej się nie opłaca brać ją z wysypisk.

    Przy takiej ekologi to gdzie wbijesz łopatę tam wykopiesz rtęć.

    --
    Desoft

  • 48. Data: 2012-02-09 08:10:07
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    "PeJot" <P...@o...pl> wrote in message news:jgvtks$3rm$1@inews.gazeta.pl...

    > I co - to źle, szczególnie przy dzisiejszych temperaturach na zewnątrz ?

    > Powiedz to Słońcu.

    Jak walnie i załatwi sieci energetyczne to się ekolodzy ucieszą!

    --
    Włodek

  • 49. Data: 2012-02-09 08:12:09
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Już nie mam siły tego przekminiać, sorry, EOT.

    Przy tamtym globalnym ociepleniu nie było rtęci, elektrowni, spalin itd.
    Nie ma więc o czym dziamolić i stąd EOT. Tylko że było i to duuuużo większe.

    > Okupiwszy to masowymi problemami zdrowotnymi.

    Zgodnie z ekologicznymi dyrektywami :)

    > To krótkowzroczne. Jak dla mnie, energia elektryczna powinna być za
    > darmo, ale ludzie muszą się zdobyć na minimum samokrytycyzmu.

    To już było - nazywało się komunizm - i większość tego nie chce.

    > Trucie
    > siebie -- przede wszystkim sąsiadów -- jest uczciwie jak diabli (piszę o
    > wyrzucaniu świetlówek na śmieci).

    A produkcja takich świetlówek?
    Wystarczy odwiedzić dowolny zakład produkujący coś i zobaczyć jak nie
    wszystko jest tak jak pokazują w telewizji. Twierdzisz że taki używający
    rtęci to ideał?
    W telewizji mówili że przebadali ileś tam stacji benzynowych na jakość ON i
    wszystkie testy wypadły pozytywnie, a sąsiadom diesle nie odpaliły...

    > Odpisałbym ci, dlaczego się mylisz, ale nie zamierzam nikogo pouczać
    > tutaj, jak ma żyć.

    Tak jak z prądem, nie chcę aby mnie ktoś pouczał jak mam go wykorzystywać.
    Cennik wystarczy.

    --
    Desoft

  • 50. Data: 2012-02-09 08:13:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Desoft" napisał w wiadomości grup
    > Rtęć jest względnie tania, więc raczej się nie opłaca brać ją z
    > wysypisk.

    >Przy takiej ekologi to gdzie wbijesz łopatę tam wykopiesz rtęć.

    No wiesz, jakby nie patrzec, to ona ciagle jest z ziemi kopana :-)

    Sam fakt ze jest w weglu swiadczy ze kiedys byla dosc powszechna.

    J.