  • 21. Data: 2012-02-08 17:37:41
    Temat: Re: Świetlówki ...
    Od: n...@m...invalid

    W dniu 8.02.2012 r. 17:14, kk pisze:
    > No i ?
    > Ktoś jednak stwierdził, że są bardziej przyjazne dla środowiska niż
    > zwykłe żarówki.
    W jednym z najistotniejszych aspektów. Z zastrzeżeniem, że nie można
    ich wyrzucać do śmieci ze względu na jw. Czy nie posiadasz umiejętności
    wnioskowania wielotorowego?

  • 22. Data: 2012-02-08 18:39:04
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik <n...@m...invalid> napisał w wiadomości
    > W jednym z najistotniejszych aspektów. Z zastrzeżeniem, że nie można
    > ich wyrzucać do śmieci ze względu na jw. Czy nie posiadasz umiejętności
    > wnioskowania wielotorowego?

    Wnioskowanie wielotorowe polega na:
    Wprowadzamy świetlówki, to zapewniamy ich bezpieczną utylizację.
    Tak jak to zrobiono z akumulatorami samochodowymi, świetlówkami z zakładów
    przemysłowych itp.

    Teraz to co jest, można nazwać radosną twórczością - tfu - ekologów. W
    skrócie to jest chore.

    --
    Desoft

  • 23. Data: 2012-02-08 18:41:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 08 Feb 2012 18:37:41 +0100, n...@m...invalid napisał(a):
    > W jednym z najistotniejszych aspektów. Z zastrzeżeniem, że nie można
    > ich wyrzucać do śmieci ze względu na jw.

    Nawet wtedy.Wiecej rteci do srodowiska emituje elektrownia weglowa
    zasilajaca zwykla zarowke.

    J.

  • 24. Data: 2012-02-08 18:49:26
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Tak, to się właśnie nazywa globalne ocieplenie. To nazwa potoczna. Jest
    > przejawem rozregulowania globalnego klimatu (prawdopodobnie o
    > charakterze ocieplenia) -- Europa to 1.17% powierzchni Ziemi.

    Taaaa, przypomina to: napluć komuś w twarz - deszcz pada.
    Mamuty też obwiniasz za globalne ocieplenie? czy może to wina człowieka
    pierwotnego?

    > Przeszkadzała góra 5% sprawność i fakt, że większość elektryczności na
    > świecie wytwarza się z paliw kopalnych.

    Teraz za to w niedalekiej przyszłości będziemy mogli wykopywać rtęć.
    Co komu do tego na co zużywam energię elektryczną? płacę za nią.
    Dlaczego marnujesz te paliwa kopalne jeżdżąc samochodem? piechotą nie łaska?
    Jestem za tym żeby zlikwidować samochody spalinowe. A jak komus się śpieszy
    to może biegać.

    > Gdybym projektował dziś oświetlenie do mieszkania, to rozważałbym
    > miniaturyzowane lampy sodowe lub rtęciowe o korygowanym spektrum (wobec
    > niedostępności lamp ESL, ksenonowych, siarkowych, tellurowych i innych
    > egzotycznych o wysokiej sprawności).

    Ale wiesz dlaczego nie nadają się do użytku domowego?

    --
    Desoft

  • 25. Data: 2012-02-08 18:56:25
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Nawet wtedy.Wiecej rteci do srodowiska emituje elektrownia weglowa
    > zasilajaca zwykla zarowke.

    Taka elektrownia zasila po pierwsze wiele innych rzeczy. Maszyna w zakładzie
    to 50-100kW o piecach nie wspomnę.
    Jak ktoś tutaj zauważył (mi też tak wychodzi z pomiarów) wymiana żarówek na
    inne oswietlenie nie daje zauważalnego zmniejszenia zużycia energii.

    --
    Desoft

  • 26. Data: 2012-02-08 19:12:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 8 Feb 2012 19:56:25 +0100, Desoft napisał(a):
    > Taka elektrownia zasila po pierwsze wiele innych rzeczy. Maszyna w zakładzie
    > to 50-100kW o piecach nie wspomnę.

    A mowimy tylko o tym weglu, ktory zasila zarowki. Stare swietlowki paruja
    gdzies na smietnikach, a obok z komina leci rteci mniej.

    > Jak ktoś tutaj zauważył (mi też tak wychodzi z pomiarów) wymiana żarówek na
    > inne oswietlenie nie daje zauważalnego zmniejszenia zużycia energii.

    To niech sobie wkreci zwykle zarowki i porowna jeszcze raz - cudow nie ma
    :-)

    Aczkolwiek... sam pisalem ze w skali calego kraju tez nie bardzo widac
    roznice. Albo ludzie juz od dawna uzywali swietlowek, albo wkrecaja zapasy.
    A to powinny byc ze 3GW w skali kraju ...

    J.

  • 27. Data: 2012-02-08 19:37:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 8 Feb 2012 17:29:26 +0100, L501 aneryS napisał(a):
    > Heh... a może gdzieś po prostu kwaszą się duże zapasy żywego
    > srebra i trzeba je spotrzebować, to się świetlówki nomen-omen "tłucze" :)

    Swego czasu czytalem ze po likwidacji paru technologii zostaly duze zasoby
    rteci. A tu jeszcze zabroniono termometrow, no i zasoby czekaja.

    > Miast tańszych i z przyjemniejszym światłem LED-ek, oświetlających np. ulicę
    > Francuską w Warszawie.

    Mozna prosic o jakies fotki ? Albo link do przetargu ?
    Bo na ulice to trzeba sporej mocy.

    A LED ...gal trujacy, arsen trujacy, lutowane SnPb ?
    A w procesie produkcji i materialach chyba sporo chemi sie emituje.

    J.

  • 28. Data: 2012-02-08 20:06:56
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    > Mozna prosic o jakies fotki ? Albo link do przetargu ?

    Post factum, one już są i świecą. Sfocić na razie nie bardzo mam jak, trzeba
    by po prostu się przejechać. Nie pamiętam, jakie autobusy teraz jeżdżą
    tamtędy, boczna od Ronda Waszyngtona na południe.

    > Bo na ulice to trzeba sporej mocy.

    Żarówkami jeszcze więcej, a są ulice nimi oświetlane, tak, żarówkami
    filamentowymi.

    > A LED ...gal trujacy, arsen trujacy, lutowane SnPb ?

    Ja nie wiem, czy one (Ga i As) występują tu w postaci wolnej, a to ma
    znaczenie, choć może nie tak duże, jak przy rozróżnianiu fosfor biały, czy
    czerwony. Zresztą, fosforek galu też chyba się stosuje? Ołów - może w
    paliwie już nie, ale setki starszych urządzeń...

    > A w procesie produkcji i materialach chyba sporo chemi sie emituje.

    Ergo - i tak źle, i tak niedobrze. W zasadzie Słońce też należało by zgasić,
    bo emituje promienie alfa, beta, gamma, X, podczerwone, panie, to jest jakaś
    tam fala elektromagnetyczna, kurom ser się zwarzył w cyckach, krowom żółtka
    pościnały... koty szekają, psy ćwierkają, ptaki chodza tyłem... kumo
    kochana, ja pani mówię, to przez te fale elektromagnetyczne! Ja juz pani o
    powietrzu nie wspomnę, tyle szkodliwości w nim lata, pani, potrujemy się,
    wypompować je trzeba!
    Dobra, dość sarkazmu, zaadresowałem go pseudoekologicznie. Teoretycznie
    można by tu prawie wszystko dopisać, jakie to jest złe. A to jest jak w
    powiedzeniu:
    "Alkohol pity Z UMIAREM nie szkodzi nawet w największych ilościach".

  • 29. Data: 2012-02-08 20:14:22
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Zanim się za to zabierzesz, przeanalizuj krytycznie budowę opraw do tych
    > świetlówek. Wiele opraw pożarówkowych nie zapewnia należytego odprowadzania
    > ciepła i w efekcie nastepuje zmniejszenie trwałości.

    Szczególnie gdy wiszą gwintem do góry

  • 30. Data: 2012-02-08 20:22:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Desoft napisał:

    > Wnioskowanie wielotorowe polega na:
    > Wprowadzamy świetlówki, to zapewniamy ich bezpieczną utylizację.
    > Tak jak to zrobiono z akumulatorami samochodowymi, świetlówkami z zakładów
    > przemysłowych itp.

    A jak zrobiono z akumulatorami samochodowymi? Podobno są jakieś kaucje
    pobierane przy sprzedaży. Ale jak ze dwa albo trzy razy kupowałem nowy,
    to nikt nie pytał czy będę zwracał stary. Cena też była wystawiona jedna.

    Z tym że stary akumulator, to ja zawsz dawałem na złom. Choć to kłopot,
    to inaczej się nie da i nie warto. Ale żarówki zawsze się wyrzucało
    na śmietnik, więc nie dziwi mnie, że ludzie dalej robią to sami ze
    świetlówkami. Jeśli ktos tej sytuacji nie przewidział, to znaczy, że
    jest głąb.

    --
    Jarek