  • 11. Data: 2012-02-08 01:28:10
    Temat: Re: Świetlówki ...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Michoo" jgrq0r$3ju$...@m...internetia.pl

    > Optymistycznie to wygląda jak po wymianie w domu żarówek na świetlówki (100 złotych
    z przesyłką wyszło) rachunki spadają ~30zł/2
    > miesiące (i to w dwóch najciemniejszych do tej pory okresach
    > oświetleniowych - 6-7 godzin dziennie światło włączone).

    W wyniku wymiany niemal wszystkich (wszystkich poza szczególnymi)
    żarówek na świetlówki (w sumie około 200 watów) nie odnotowałem
    widocznej różnicy w rachunkach za elektryczność. Odnotowałem taką
    natomiast rok później, po wyłączeniu komputera (pracującego niemal
    ciągle przez parę lat) desktopowego, który ustąpił miejsca notebookowi.
    Notebook to także 80% oszczędności z 200 watów, ale desktop pracował
    niemal ciągle, :) podczas gdy żarówki nie; na dodatek notebook nie
    pracuje już ciągle. Oświetlenie było używane raczej oszczędnie.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2012-02-08 08:21:12
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

> [...]
    > spadają ~30zł/2 miesiące (i to w dwóch najciemniejszych do
    > tej pory okresach oświetleniowych - 6-7 godzin dziennie

    6-7 godzin dziennie? To chyba prowadzisz w domu warsztat
    krawiecki :-). Bo jakoś trudno mi sobie wyobrazić żeby nawet
    w zimie świecić w domu pełną mocą przez 7 godzin dziennie
    ;-).

  • 13. Data: 2012-02-08 09:33:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert_J" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >:-). Bo jakoś trudno mi sobie wyobrazić żeby nawet w zimie świecić w
    >domu pełną mocą przez 7 godzin dziennie ;-).

    15zl/mc to raptem 1kWh dziennie.
    Jak ktos swieci od 17 do 24, to jest raptem 150W. Rzeklbym ze
    kompletna ciemnosc przy 4-ro osobowej rodzinie ze starszymi dziecmi,
    gdy trzeba 3-4 pomieszczenia oswietlac.

    Nawet nie trzeba siedziec do polnocy, bo rano tez sie z godzinke
    swieci.

    J.

  • 14. Data: 2012-02-08 16:02:17
    Od: n...@m...invalid

    W dniu 6.02.2012 r. 22:07, kk pisze:
    > Mam przed sobą kolejną spaloną PHILIPS Tornado 15 W Energy Saver Made in
    > P.R.C ...
    >
    > Jakoś tak raz na dwa miesiące kupuję nową a starą (z poważaniem dla
    > ekologii) pierdykam na śmietnik.
    Co za życiowy trolling. Czy wiesz, że jedna świetlówka zawiera kilka mg
    metalicznej rtęci? Czy znasz szkodliwość tego pierwiastka dla biosfery?

  • 15. Data: 2012-02-08 16:14:17
    Od: "kk" <...@...pl>

    > Co za życiowy trolling. Czy wiesz, że jedna świetlówka zawiera kilka mg
    > metalicznej rtęci? Czy znasz szkodliwość tego pierwiastka dla biosfery?

    No i ?
    Ktoś jednak stwierdził, że są bardziej przyjazne dla środowiska niż zwykłe
    żarówki.

  • 16. Data: 2012-02-08 16:14:44
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik <n...@m...invalid> napisał w wiadomości

    > Co za życiowy trolling. Czy wiesz, że jedna świetlówka zawiera kilka mg
    > metalicznej rtęci? Czy znasz szkodliwość tego pierwiastka dla biosfery?

    Chyba Ty trollujesz.
    Grecja zasypana, Włochy też, z 50 osób zmarło z zimna i to się nazywa
    globalne ocieplenie?
    Zarówki też komuś przeszkadzały? Nie miały rtęci? nie było o czym dziamolić?

    --
    Desoft

  • 17. Data: 2012-02-08 16:29:26
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik "kk" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > No i ?
    > Ktoś jednak stwierdził, że są bardziej przyjazne dla środowiska niż zwykłe
    > żarówki.

    Jak mi filament w bulbie strzelił, to nabyłem nową, a tam na opakowaniu, że
    nie nadaje się do celów domowych :P Skoro się nie nadaje, to rzeczywiście,
    coś w tym jest, skoro świetlówka już jest dobra (mimo merkurjusza
    zawartości). Heh... a może gdzieś po prostu kwaszą się duże zapasy żywego
    srebra i trzeba je spotrzebować, to się świetlówki nomen-omen "tłucze" :)
    Miast tańszych i z przyjemniejszym światłem LED-ek, oświetlających np. ulicę
    Francuską w Warszawie.

  • 18. Data: 2012-02-08 16:44:44
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Desoft" <N...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Chyba Ty trollujesz.

    Nie można powiedzieć, by rtęć nie szkodziła. Bo jest od botuliny mniej
    toksyczna, ale znaaacznie wredniejsza (vide dwumetylortęć - jak działa).

    > Grecja zasypana, Włochy też, z 50 osób zmarło z zimna i to się nazywa
    > globalne ocieplenie?

    To jest kilka jaskółek. Ja bym jednak pomierzyl globalnie bilans ziemi, nie
    tylko kilka krajów. Jako ciekawostkę - tuż przed powodziami, w lipcu '97 w
    Hiszpanii w górach... tak, spoadł śnieg. Co się nawet w lutym tam rzadko
    zdarza. Czy to o czyś świadczy? Lokalnie może tak...
    Inna sprawa, ze problem globalnego ocieplenia jest sztucznie naginany,
    nadymany przez media. A tu nagle się okazuje, że krowy bekając mają w tym
    kilku(nasto)procentowy udział. Tylko ciekawe, jak to pomierzono :P
    Tu potrzeba by porządnych, rzetelnych badań. Ale to by nie było medialne.

    > Zarówki też komuś przeszkadzały? Nie miały rtęci? nie było o czym
    > dziamolić?

    Moze trzeba spotrzebować istniejące zapasy tego szlachetnego metalu (w 2
    dawnych źródłach znalazłem takie przypisanie), to robi się masowo
    świetlówki?
    W żarówce niezbyt się da zastosować... Niby one prądu żarły, ale też
    elektrofiltry w kominach elektrowni są daleko skuteczniejsze, niż kiedyś,
    więc chyba nie ma az takiego zagrożenia? Ale, wicie panie, od tych komurkuw
    (pisownia celowa) panie to krowy mi się nie niosą, a moje kury mleko dawac
    przestały, a psy to dupami szczekajom"
    (http://www.youtube.com/watch?v=lQbNmW2fkzQ)

  • 19. Data: 2012-02-08 17:16:39
    Od: n...@m...invalid

    W dniu 8.02.2012 r. 17:14, Desoft pisze:
    > Użytkownik <n...@m...invalid> napisał w wiadomości

    > Chyba Ty trollujesz.
    Pewnie.

    > Grecja zasypana, Włochy też, z 50 osób zmarło z zimna i to się nazywa
    > globalne ocieplenie?
    Tak, to się właśnie nazywa globalne ocieplenie. To nazwa potoczna. Jest
    przejawem rozregulowania globalnego klimatu (prawdopodobnie o
    charakterze ocieplenia) -- Europa to 1.17% powierzchni Ziemi.

    > Zarówki też komuś przeszkadzały? Nie miały rtęci? nie było o czym
    > dziamolić?
    Przeszkadzała góra 5% sprawność i fakt, że większość elektryczności na
    świecie wytwarza się z paliw kopalnych.

    Nb. ja LEDy do oświetlenia zacząłem wprowadzać jakoś tak z kilka lat
    temu. Inni znani mi ludzie, którzy mają taką możliwość, wycięli sobie
    świetliki w dachu (licząc z tym, że poniosą pewne straty ciepła).

    Gdybym projektował dziś oświetlenie do mieszkania, to rozważałbym
    miniaturyzowane lampy sodowe lub rtęciowe o korygowanym spektrum (wobec
    niedostępności lamp ESL, ksenonowych, siarkowych, tellurowych i innych
    egzotycznych o wysokiej sprawności).

  • 20. Data: 2012-02-08 17:36:05
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2012-02-08 17:02, n...@m...invalid pisze:

    > Co za życiowy trolling. Czy wiesz, że jedna świetlówka zawiera kilka mg
    > metalicznej rtęci? Czy znasz szkodliwość tego pierwiastka dla biosfery?

    Człowiek zawiera średnio około 30mg rtęci, więc nie jest tak źle :-)
    (Nie licząc plomb z amalgamatu, bo jeśli ma, to nawet parę gramów)

    Miłego dnia,
    P.P.