  • Data: 2014-06-12 17:21:33
    Temat: Re: Świece żarowe.
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Trybun" <I...@j...com> napisał w wiadomości
    news:5399649f$0$2230$65785112@news.neostrada.pl...

    > Nie wiem, być może masz rację że to zaświecanie sie kontrolki przy
    > przekręceniu kluczyka na rozgrzanym silniku to tylko test. Będę musiał
    > posłuchać czy w takiej sytuacji występuje również charakterystyczne
    > syczenie.

    I co Ci da ta informacja, jeśli nie wiesz co syczy? Jak już inni pisali,
    przy grzaniu świec nie ma co "syczeć". Być może źle opisujesz dźwięk (jeśli
    już, to może "bzyczeć" przekaźnik), a może to być urządzenie, które korzysta
    z pomiarów, jakie wykonuje sterownik świec. Współczesne samochody to
    naprawdę dość złożone mechanizmy, szczególnie pod względem elektryki i
    elektroniki, w których różne moduły są ze sobą powiązane i zależne od
    siebie.
    Jeśli chcesz mieć pewność, że na świece jest podawane napięcie to jak już
    ktoś wspominał musisz wziąć miernik w rękę i to sprawdzić.
    Chociaż... Jeszcze możesz wykonać jedną obserwację... Przed przekręceniem
    kluczyka wyłącz wszystkie odbiorniki prądu (nadmuch, radio, światła, itp.) i
    włącz lampkę sufitową. Teoretycznie, podczas grzania świec (duży pobór
    prądu), lampka powinna przygasnąć.
    Jak świece przestaną być podgrzewane, lampka powinna zaświecić mocniej. Nie
    jest to sposób dający pewność, ale może dać jakąś informację. Chociaż boję
    się, że w Twoim przypadku spowoduje tylko więcej pytań...
    A jeśli chcesz mieć pewność, że cała świeca grzeje (może być tak, że grzeje
    tylko jej część, np. sam czubek), to musisz ją wykręcić i sprawdzić
    organoleptycznie. Najlepiej językiem... ;-)

    Wiwo