eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Światowe Forum Ekonomiczne (WEF) apeluje do światowych rządów o [...] redukcję prywatnej własności samochodów, w tym pojazdów elektrycznych, o aż 75% do roku 2050.

  • 51. Data: 2023-06-23 15:56:56
    Temat: Re: Światowe Forum Ekonomiczne (WEF) apeluje do światowych rządów o [...] redukcję prywatnej własności samochodów, w tym pojazdów elektrycznych, o aż 75% do roku 2050.
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-06-23 o 15:29, Myjk pisze:
    > No właśnie, gdyby auto było autonomiczne, to by mogło jeździć i się przydać
    > komuś kto potrzebuje z samochodu skorzystać 20 minut dziennie. Ale nieeee,
    > bo to przecież będzie ograniczanie wolności!

    Rozczulają mnie ekofaszyści którzy chcą uczyć innych jak żyć a sami te
    zasady mają w doooopie.

    Właśnie przyznałeś że posiadanie pojazdu w określonym czasie, kosztach i
    sposobie wykorzystania jest logiczne i racjonalne.

    Ekofaszyści uważają jednak że pozjadali rozumy i wiedzą lepiej jak
    chronić ludzi i planetę.

    A zawsze na końcu dostaje po tyłku Kowalski bo z nim nie trzeba już się
    liczyć.

    Nie trzeba się też liczyć z tym co zadeklarował w referendum do UE,
    jakie jego rzad podpisał traktaty, na jakim jest stopniu rozwolu
    gospodarczego i jakie już podjął staranie aby gonić zachód też w ekologii.

    Żeby chociaż była jakaś nadzieją że jak UE się ZESRA to klimat się zmieni.

  • 52. Data: 2023-06-23 16:00:06
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 23 Jun 2023 12:15:40 +0200, io

    > Jak masz 1400-watowy odkurzacz i przez tydzień odkurzasz nim po 1h to
    > ... jedno ładowanie Twizy, które staraczało mi właśnie na tydzień :-)

    Co ma piernik do wiatraka?

    > To raczej by wynajął swój samochód i na tym zarabiał niż się go pozbywał
    > jak już ma.

    Ale nie ma takiej sytuacji, dopiero może być jak się pojawi autonomia w
    pojazdach. I wtedy nie trzeba będzie go wcale kupować, a jak ktoś będzie
    chciał kupić na właśność to kupi i niewykluczone wtedy udostępni.

    > Jakoś tak się nie dzieje.

    Nie dzieje się, bo nie ma możliwości w sensowny sposób udostępniać swojego
    samochodu. Przykład, dojeżdżasz po pracy do domu na warszawskiej Woli,
    samochodu potrzeba sąsiadowi, dajesz mu kluczyk, jedzie na warszawską Pragę
    i tam samochód zostawia, bo pojechał do kochanki. A ty rano potrzebujesz
    znowu samochodu żeby dojechać 10km do pracy... I co, jedziesz po niego
    wieczorem, zamawiasz kierowcę który ci go przywiezie pod dom? No, to
    właśnie dlatego i tylko dlatego się to nie dzieje, bo nie ma jak tego w
    aktualnych warunkach jak zrealizować.

    > Ludzie raczej chcą ponosić koszty
    > posiadania swojego indywidualnego środka transportu. Wolą wsiąść do
    > swojego samochodu niż pożyczonego. Jest oczywiście jakaś granica. Np
    > przejeżdżając tylko Polskę niekiedy wolę wydać 5..10x mniej na pociąg
    > niż jechać samochodem. Ale na ile mi starczy tych chęci to ja nie wiem.
    > Ostatecznie mogę nigdzie nie jechać i w domu siedzieć...

    Nie chcą, tylko MUSZĄ jesli chcą go mieć dostępnego w 5 minut spod domu.
    Teraz sobie wyobraź sytuację że wszystkie samochody które widzisz na
    ulicach są "wspólne". Wsiadasz do którego chcesz w dowolnym miejscu,
    jedziesz i zostawiasz w dowolnym miejscu -- a jak go nie ma pod domem bo
    mieszkasz w lesie (jak ja) to zamawiasz i najbliższy możliwy pojazd sam
    przyjeżdża pod dom po 5 minutach od zgłoszenia.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 53. Data: 2023-06-23 16:00:07
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-06-23 o 15:27, Myjk pisze:
    > Takie rzeczy jak ograniczenia dzieją się od dawna. I od dawna są takie
    > dzbany jak ty, które wyją bo im to akurat nie pasuje do "myślenia" -- a po
    > paru latach nikt o was nie pamięta,

    A potem przychodzi putin i wywołuje wojnę a ci co takie popierdolone
    ograniczenia nakładają rżną głupa i kombinują jak by tu sobie wylobbować
    dyspensę na niby ekologiczne paliwo syntetyczne.

    Ono jest eko bo jest prdukowane z roslin które kiedyś wchłonęły CO2

    Żałość.pl\

  • 54. Data: 2023-06-23 16:01:52
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-06-23 o 15:35, Myjk pisze:
    > Dokładnie tak, konfederacki pelikanie. Jeśli ktoś truje drugiego człowieka
    > spaliniakiem, to się jego wolność w tym miejscu kończy.

    Jeśli ktoś zabił kogoś nożem to nie zakazuje się używania noży.

    Tak trudno jest uszczelnić badania techniczne? To przerasta ekofaszystę.
    On prostacko wprowadzi zakaz i jest zadowolony.

  • 55. Data: 2023-06-23 16:02:20
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 23.06.2023 o 09:24, Myjk pisze:

    > Czyli nadal nie rozumiesz, że jest różnica między żelazkiem czy odkurzaczem
    > za 200 zł a samochodem za 200 tys. zł.

    Nie ma żadnej i to nie jest kwestia ceny, można nabyć samochód za
    2-3tysiące zł i odkurzacz za 20-30 tys. Jeden chce posiadać samochód,
    inny jacht, a jeszcze inny odrzutowiec. Problem jest taki, że ci od
    jachtów i odrzutowców chcą zakazać samochodów tym dzięki, którym ich na
    te fanaberie stać.

    > Ja mam co prawda w domu odkurzacz
    > centralny który kosztował około 10 tys. zł (dam ci wodę na młyn, a co mi
    > tam), ale są benefity za które jestem w stanie płacić, np. brak mieszania
    > kurzu w domu podczas odkurzania, szybki dostęp (z pomocą wallyflex).

    Chwalisz się czy żalisz?

    > Tak
    > samo jak samochód posiadam "na własność", bo służy mi on do pracy, niemniej
    > mam go wynajętego.

    Prawdopodobnie masz samochód w lisingu, już pomijając to, że nie jest to
    żaden wynajem, mimo że nie jesteś jego właścicielem, to spokojna głowa,
    w wielu krajach UE samochodem służbowym/firmowym nie pojedziesz już po
    bułeczki do piekarni, i niedługo do nas ten trend trafi.

    > Ale już moja żona ma samochód który ponad 95% czasu stoi
    > i zbawieniem byłoby gdyby mogła samochód, który by sam do niej przyjechał,
    > zamówić tylko gdy jej potrzeba się przemieścić.

    No to zamiast się tu uzewnętrzniać na grupie, każ jej się przesiąść na
    taxi/ubera/metro, co ona tam woli. Potem wróć i opisz jak to wyszło.

    > A wy tu sraczkę
    > uskuteczniacie o jakimś uzależnieniu. Uzależnieni to jesteśmy teraz, od
    > bezsensownego posiadania kosmicznie drogiej i energetycznie przepastnej
    > rzeczy.

    Już nie musisz się kajać za ten wypasiony odkurzacz, my tu wszyscy mamy
    jakieś słabostki.

    > Czyli nadal nie rozumiesz że była mowa o potrzebie posiadania, a ty
    > stwierdziłeś o potrzebie przemieszczania się? To są dwie różne rzeczy.

    Nic nie pomyliłem, to jak zwykle ty dorabiasz sobie jakąś gównianą tezę.
    Rzecz dotyczy potrzeby posiadania samochodów, którego różni ludzie chcą
    wręcz zakazać lub mocno ograniczyć. A samochód poza nielicznymi
    wyjątkami potrzebny jest do przemieszczania się.

    > Ale kto ci broni posiadania samochodu, nawet w przyszłości?

    Światowe Forum Ekonomiczne, zresztą nie tylko oni. Na razie apelują, za
    10 lat będą żądać, a za 20 lat wprowadzą to w życie.
    Czytasz coś więcej z wątków, w których się udzielasz czy tylko moje
    wpisy zasługują na ten "zaszczyt"?

    > To są jakieś
    > wasze chore strachliwe konfederakie wizje, tak samo jak te konfederackie
    > brednie że w 2035 nie będzie można korzystać z samochodu spalinowego, albo
    > w 2026 z pomp ciepła.

    A to jakieś twoje konfabulacje, bo ja a niczym takim nie wspominałem.

    > A odkurzacz czy mikser stoi na każdym skrzyżowaniu albo sam przyjedzie po
    > kliknięciu w apkę?

    Kurwy też nie stoją na każdym rogu, posiadasz jakąś w domu?

    > Zresztą, ponownie, o czym ta rozmowa, skoro odkurzacz
    > czy mikser kosztuje promil kosztu samochodu i w zasadzie amortyzuje się po
    > kilku użyciach. Samochód prawie nigdy się nei amortyzuje, chyba że się nim
    > PRACUJE.

    Samochodem się nie pracuje, to narzędzie jak każde inne. A mnie stać na
    to, żeby się nie amortyzował.

    > Demagogia level kosmos, nawet nie chce mi się z takimi bzdurami dyskutować. > To
    jest arument na poziomie syfmy dalej, bo nasi decydenci latajoo
    > samolotami na decydenckie spotkania, bez zwracania uwagi na skalę kowalscy
    > vs decydenci.

    Pierdolenie level kosmos. Poprzednie trzy lata wykazały, że można przez
    internet wykształcić uczniów i studentów, a nawet wyleczyć ludzi przez
    telefon. Nie ma więc żadnego powodu żeby decydenci musieli latać na
    spotkania, a na lotniska przemieszczać się drogimi furami, które nie
    dość, że spalają olbrzymie ilości węglowodorów, to jeszcze robią to za
    nasze pieniądze.
    Pomijam już taką bzdurkę, że pisałem o wycieczkach w kosmos, które jak
    wiadomo są zeroemisyjne. A wycieczki te fundują sobie ludzie, którzy
    chcą nam zakazać posiadania pojazdów, a często i wielu innych rzeczy.

    > Nie, bo ja samochodem pracuję.

    Nie ma qrwa takiej możliwości! Człowiek pracuje głową, ręcyma lub
    nogami. Po prostu bezsensownie uzależniłeś się od posiadania kosmicznie
    drogiej i energetycznie przepastnej rzeczy, zamiast na miejsce pracy
    dojeżdżać uberem lub tramwajem.
    Pogódź się z tym i przestań innym mówić jak mają żyć, bo i tak mają to w
    dupie.

  • 56. Data: 2023-06-23 16:04:15
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-06-23 o 15:35, Myjk pisze:
    > I są właśnie proste, a że ty ich nie rozumiesz to już inna kwestia.

    Po pierwsze nie ma jasno postawionego celu a efekty jedzenia tej żaby są
    trudne do przewidzenia.

    Po drugie poplecznicy tej religii są niekonsekwentni i robią wyjątki dla
    swoich.

  • 57. Data: 2023-06-23 16:08:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.06.2023 o 09:48, _Master_ pisze:

    > przynajmniej połowa prawa jest do wyrzucenia np. ten nieszczęsny
    > "czarny" matowy blat biurka w firmie czy instrukcja obsługi radia w
    > aucie firmowym.
    >
    > Po hoooj to jest tam zapisane? żeby się ktoś przypierdalał?

    A zacytujesz gdzie jest zapisane?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 58. Data: 2023-06-23 16:08:53
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-06-23 o 15:35, Myjk pisze:
    > Zdecydowanie jestem za tym aby takie debile jak ty nie należały do
    > społeczeństwa.

    O właśnie.
    Najlepiej ekofaszystom wychodzi wykluczanie ludzi o innych poglądach

    A wiesz że w USA jest podobny trend ale sposób jego wdrożenia jest
    trochę inny. Wiesz jaki? ;-)

  • 59. Data: 2023-06-23 16:20:06
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-06-23 o 16:08, Shrek pisze:
    > A zacytujesz gdzie jest zapisane?

    Niewierny Shrek

    Wczoraj czy przedwczoraj linkowałem. Poszukaj sobie.

    Uświadom sobie że nie wszyscy chcą Cię oszukać. Nie każdy kradnie i nie
    każdy głosuje jak chcą mejstrimy ;-)

  • 60. Data: 2023-06-23 16:22:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.06.2023 o 16:20, _Master_ pisze:

    > Niewierny Shrek
    >
    > Wczoraj czy przedwczoraj linkowałem. Poszukaj sobie.

    Dawaj linka i nie kombinuj. Tylko do podstawy prawnej a nie wypowiedzi
    memcena:P

    > Uświadom sobie że nie wszyscy chcą Cię oszukać. Nie każdy kradnie i nie
    > każdy głosuje jak chcą mejstrimy ;-)

    Niektórzy po porsu nie wiedzą co mówią. A potem twierdzą, że przecież
    żartowali.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!