eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyŚwiatowe Forum Ekonomiczne (WEF) apeluje do światowych rządów o [...] redukcję prywatnej własności samochodów, w tym pojazdów elektrycznych, o aż 75% do roku 2050. › Re: Światowe Forum Ekonomiczne (WEF) apeluje do światowych rządów o [...] redukcję prywatnej własności samochodów, w tym pojazdów elektrycznych, o aż 75% do roku 2050.
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Światowe Forum Ekonomiczne (WEF) apeluje do światowych rządów o
    Date: Fri, 23 Jun 2023 16:00:06 +0200

    Fri, 23 Jun 2023 12:15:40 +0200, io

    > Jak masz 1400-watowy odkurzacz i przez tydzień odkurzasz nim po 1h to
    > ... jedno ładowanie Twizy, które staraczało mi właśnie na tydzień :-)

    Co ma piernik do wiatraka?

    > To raczej by wynajął swój samochód i na tym zarabiał niż się go pozbywał
    > jak już ma.

    Ale nie ma takiej sytuacji, dopiero może być jak się pojawi autonomia w
    pojazdach. I wtedy nie trzeba będzie go wcale kupować, a jak ktoś będzie
    chciał kupić na właśność to kupi i niewykluczone wtedy udostępni.

    > Jakoś tak się nie dzieje.

    Nie dzieje się, bo nie ma możliwości w sensowny sposób udostępniać swojego
    samochodu. Przykład, dojeżdżasz po pracy do domu na warszawskiej Woli,
    samochodu potrzeba sąsiadowi, dajesz mu kluczyk, jedzie na warszawską Pragę
    i tam samochód zostawia, bo pojechał do kochanki. A ty rano potrzebujesz
    znowu samochodu żeby dojechać 10km do pracy... I co, jedziesz po niego
    wieczorem, zamawiasz kierowcę który ci go przywiezie pod dom? No, to
    właśnie dlatego i tylko dlatego się to nie dzieje, bo nie ma jak tego w
    aktualnych warunkach jak zrealizować.

    > Ludzie raczej chcą ponosić koszty
    > posiadania swojego indywidualnego środka transportu. Wolą wsiąść do
    > swojego samochodu niż pożyczonego. Jest oczywiście jakaś granica. Np
    > przejeżdżając tylko Polskę niekiedy wolę wydać 5..10x mniej na pociąg
    > niż jechać samochodem. Ale na ile mi starczy tych chęci to ja nie wiem.
    > Ostatecznie mogę nigdzie nie jechać i w domu siedzieć...

    Nie chcą, tylko MUSZĄ jesli chcą go mieć dostępnego w 5 minut spod domu.
    Teraz sobie wyobraź sytuację że wszystkie samochody które widzisz na
    ulicach są "wspólne". Wsiadasz do którego chcesz w dowolnym miejscu,
    jedziesz i zostawiasz w dowolnym miejscu -- a jak go nie ma pod domem bo
    mieszkasz w lesie (jak ja) to zamawiasz i najbliższy możliwy pojazd sam
    przyjeżdża pod dom po 5 minutach od zgłoszenia.

    --
    Pozdor
    Myjk