  • 31. Data: 2009-12-30 11:21:07
    Temat: Re: Światło widzialne
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Andrzej Libiszewski" <a...@g...USUNTO.pl> napisał:

    > Jak z przenośnością takiego akwarium? Jaki gwint? ;))

    Bierzesz tubę silikonu i przyklejasz do szyby odpowiednią redukcję filtrową.
    Albo... Cokin w formacie Extra Large;-))))

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 32. Data: 2009-12-30 11:22:47
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    > Jak z przenośnością takiego akwarium? Jaki gwint? ;))
    >[...]

    A co do przenośności - stosujemy podobne reguły jak do długich
    teleobiektywów - przenosimy zestaw trzymając za filtr a nie za aparat:-)))

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 33. Data: 2009-12-30 11:27:28
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 30 Dez., 11:08, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    wrote:

    > Wrócił bez filtra IR nakręcanego. Takiego dodatkowego filtra IR, stosowanego
    > przez Dominika na wypadek, gdyby ten na matrycy był jakiś kiepski.
    > Wiadomo - po kretynach piszących na tę grupę można się spodziewać
    > dowolnie głupich pomysłów, więc powyższe przypuszczenie nie wzbudziło
    > w twym adwersarzu żadnych podejrzeń.
    >
    > --
    > Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    >     z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    > gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

    im wiekszy tempak tym sie wiecej wymadrza
    tutaj cytuje poczatek wypowiedzi na temat tego filtra:

    "Czy ktos z was widzial gdzies mozliwy do kupna filtr odcinajacy
    pasmo
    podczerwone? Oddalem do naprawy jeden z aparatów i wrócil z naprawy
    bez
    tego filtra."

    a wiec autor pytania pytania oddal do naprawy apart z filtrem
    MOZLIWYM DO KUPIENIA i dostal powrotnie apart bez TEGO filtra .

    tak jest napisane w pytaniu - dokladnie tak. .

    czyli autor pyta o fltry mozliwe do kupienia a takimi sa te do
    nakrecania na obiektyw.
    przycztalym dokladnie tak jak autor napisal .
    nie ma do kupienia filtrow tych nakladanych na matryce - nie ma ich do
    kupienia w wolnej sprzedazy.
    Nie o taki filtr autor pyta.
    Pyta wyraznie o filtr zakladany i w dalszej czesc to podkresla nawet
    podaje srednice.

    a teraz moja wypowiedz :
    "qrde pomieszane z poplataniem.
    w pierwszej czesci piszesz o fotografii w podczerwni czyli filtrze
    przepuszczajacym podczerwien , odcinajacym swiatlo o krotszej fali.

    w drugiej czesci piszesz o filtrze odcinajacym podczerwien.

    taki filtr masz wbudowany przed matryca , jako ze matryce w
    odroznieniu od typowych materialow analogowych sa czule na
    podczewrien
    i odcina sie doplyw tego swiatla.
    zakrecenie filtra odcinajacego podczerwien na obiektyw jest fanaberia
    - chyba ze chcesz fotografowac wnetrze pieca hutniczego ? "

    nigdy nie skojarze w swietle tak sformulowanego pytania faktu
    zagubienia filttra IR zwiazanego z matryca z jego zastapieniem
    filtrem nakladanym.
    Jesli taki fakt mial miejsce to sie reklamuje naprawe.

    Natomiast wiedzac o tym ze istnieja filtry anty IR nakladane czyli do
    kupienia mam obowiazek w ten wlasnie sposob zintrpretowac tak
    sformulowane pytanie , dokladnie tak jak zostalo napisane..

    co sie nie zgadza w mojej wypowiedzi ?

    o co chodzi typom pokroju libiszewskieigo?

    Czy ja sie kogokolwiek czepiam ze zinterpretowal pytanie inaczej ?
    kazdy ma wolnosc interpretacji - ja uczynilem to prawidlowo w oparciu
    o zawarte w pytaniu informacje.
    Gdyby pojawily sie nowe , inne , wowczas musialbym uaktualnic
    interpretacje.

  • 34. Data: 2009-12-30 11:36:05
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    XX YY wrote:

> [...]
    >

    > tak jest napisane w pytaniu - dokladnie tak. .
    >
    > czyli autor pyta o fltry mozliwe do kupienia a takimi sa te do

    Wymontowali mu filtr z matrycy, ale niekoniecznie chce być całkowicie pozbawiony
    filtru IR więc chce kupić nakręcany.

    Naprawdę nie dziwi mnie że wypisujesz na grupie takie kretynizmy, skoro nie
    potrafisz zrozumieć podtekstuprostego zdania.

    Być może cierpisz na to:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Zespół_Aspergera

    Ludzie nieobjęci zespołem Aspergera są w stanie ocenić i wczuć się instynktownie
    w stan emocjonalny i umysłowy (zob.: empatia). Na podstawie niewerbalnych
    wskazówek, takich jak postawa ciała, ton głosu, specyficzne słowa użyte w
    wypowiedzi tworzą sobie oni nieustannie mentalne obrazy stanów umysłowych innych
    ludzi, jest to zjawisko podświadome. Jednak ludzie z zespołem są pozbawieni
    możliwości, jest to tzw. ślepota umysłu, inaczej mówiąc - brak teorii umysłu,
    prawdopodobnie wrodzonej i mającej swoją biologiczną reprezentację w mózgu
    (zob.: neurony lustrzane) zdolności do przypisywania innym stanów umysłowych.

    Ślepota umysłu powoduje:

    - trudności w braniu pod uwagę oraz szybkim rozumieniu tego że inni myślą -
    "myślę, że ty myślisz", "myślę, że on myśli"
    - trudności w rozumieniu, że inni nie wiedzą co ja myślę "skoro ja tak myślę, to
    wszyscy myślą to samo"
    - trudności w dostrzeganiu uczuć i pragnień innych osób
    - trudności w tworzeniu umysłowych reprezentacji osób, przedmiotów, zdarzeń

    Tym samym aspergerowcy nie posiadają lub mają silnie zaburzoną empatię, co
    rzutuje na umiejętność niewerbalnego komunikowania się, widzenia podtekstów
    kierowanych do nich przez innych, jak też sami nie potrafią niewerbalnie
    okazywać innym swoich emocji, lub ten przekaz jest zafałszowany (tzn. osoba
    "zdrowa" odczytuje jakiś podtekst, którego osoba z ZA nie ma na myśli).

    Inaczej mówiąc, ślepota umysłu to niemożność zauważenia i zrozumienia tego,
    czego dana osoba nie mówi wprost, brak umiejętności czytania pomiędzy wierszami.
    Z tego powodu częstą trudnością dla takiego człowieka jest nawiązanie lub
    utrzymanie przyjaźni z powodu braku zrozumienia tych drobnych aspektów życia
    społecznego opisujących, jak to zrobić. Normalnie uczymy się tych reguł od
    wczesnego dzieciństwa, jednak człowiek z zespołem nie potrafi się tego nauczyć,
    ponieważ jest właśnie "ślepy" na te sprawy.

    Opis doskonale pasuje do "XXYY".

  • 35. Data: 2009-12-30 11:47:35
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Janko Muzykant pisze:

    > Bardzo łatwo, sam mi wyleciał podczas rozkręcania komory matrycy.

    Jak łatwo, kiedy trudno... Znaczy nie powinno się tej komory rozkręcać.

    > Inna
    > sprawa, że taki serwis, co to go już nie wsadził to raczej nadaje się co
    > najwyżej do naprawiania rączek od wiaderek.

    No więc właśnie. Zdaje się, że usunięcie takiego filtru powoduje, że
    justowanie całości się rozjeżdża?

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.mimuw.edu.pl/~janek

  • 36. Data: 2009-12-30 12:56:59
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jan Rudziński pisze:

    > Jak łatwo, kiedy trudno... Znaczy nie powinno się tej komory rozkręcać.

    Normalnie nie, ale jak był w serwisie i filtra nie ma, to rozumiem że
    rozkręcali. A przy rozkręcaniu filtr wylatuje, bo jest tylko dociśnięty
    uszczelką (w trzech kompaktach, w których grzebałem w każdym razie tak
    właśnie było).

    > No więc właśnie. Zdaje się, że usunięcie takiego filtru powoduje, że
    > justowanie całości się rozjeżdża?

    No, tego nie stwierdziłem, pewnie af dawał radę. Ale kolor jest nie do
    naprawienia, bo to nie do końca prosty filtr podczerwieni, ale
    nieliniowo pracuje w widzialnym; praktycznie tego chyba się nie kupi. Za
    to ostrość rośnie ślicznie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 37. Data: 2009-12-30 13:26:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> napisał w wiadomości
    > Wnetrze pieca to nie podczerwien, a gleboka podczerwien,
    > postrzegana technikami bolometrycznymi, czyli bardziej
    > przypominajacymi
    > pomiar temperatur.

    Zalezy jakiego pieca.
    Zwykla kamerka krzemowa cz-biala bez filtra - koniec papierosa
    bardzo dobrze widoczny, zapalona zapalka w polu widzenia powoduje
    wariacje ..

    Wiec pytanie czy piec ma w srodku 200 stopni, 500 czy 800 ..

    > Nie wiem jak tam jest z tymi filtrami wbudowanymi w aparaty,
    > ale w ciemnym pomieszczeniu nalezy otworzyc migawke i spojrzec
    > na oko pilota telewizyjnego.

    Nie trzeba ciemnego pomieszczenia - taki sobie ten filtr, bo diode
    widac wyraznie.
    Ale to dosc bliska podczerwien, rzedu 800nm, krzem sie konczy przy
    ~1100nm.

    > Mam aparat - tu oko pilota widac jak jasny punkt. Mam kamerke
    > - tu widac ciemny pokój oswietlany pilotem jak latarka!

    Czyli nie jest tez taki zly ten filtr.

    > Dobre odciecie bliskiego IR da filtr wodny - znaczy akwarium
    > przed obiektywem.

    Hm, wlasnie ogladam irde przez szklanke wody - wcale nie odcina
    dobrze.
    Moze akwarium trzeba :-)

    J.

  • 38. Data: 2009-12-30 15:53:19
    Od: "TheGuru" <t...@o...pl>

    /*

    > ''Oddałem do naprawy jeden z aparatów i wrócił z naprawy bez tego
    > filtra.''

    i co jest napisane ze chodzi o flitr umieszczony przed matryca ? !!

    Nie !!!

    */

    oj Dominik rzeczywiście nie jasno się wyraził bo można to zrozumieć tak jak
    ty tylko z trzeciej strony napisał również 'W sumie to się ucieszyłem' nie
    cieszyłby sie raczej z tego ze serwis nie oddał mu nakręcanego filtra

  • 39. Data: 2009-12-30 16:47:07
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > Jak z przenośnością takiego akwarium? Jaki gwint? ;))

    Jasny gwint Panie, jasny gwint :-D

    EMPI
    http://www.empi.art.pl

  • 40. Data: 2009-12-30 18:39:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:

> [...]
    > zakrecenie filtra odcinajacego podczerwien na obiektyw jest fanaberia
    > - chyba ze chcesz fotografowac wnetrze pieca hutniczego ?

    jesteś pewien?

    a pamiętasz Nikona D70 on miał za słaby lub odcinajacy zbyt nisko filtr IR,
    efektem były brązowe czarne tkaniny.
    efekt był w świetle sztucznym żarowym i w świetle słonecznym, przy lampie
    błyskowej niet.

    a kolega pisze "Oddałem do naprawy jeden z aparatów i wrócił z naprawy bez
    tego filtra" czyli potencjalnie może mieć problemy.