    From: Mateusz Ludwin <n...@s...org>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Światło widzialne
    Date: Wed, 30 Dec 2009 12:36:05 +0100
    <2...@r...googlegroups.com>
    <hhf8h7$g7l$1@news.onet.pl> <hhf8qd$t3m$1@news2.ipartners.pl>
    <4...@m...googlegroups.com>

    XX YY wrote:

    > a wiec autor pytania pytania oddal do naprawy apart z filtrem
    > MOZLIWYM DO KUPIENIA i dostal powrotnie apart bez TEGO filtra .
    >

    > tak jest napisane w pytaniu - dokladnie tak. .
    >
    > czyli autor pyta o fltry mozliwe do kupienia a takimi sa te do
    > nakrecania na obiektyw.

    Wymontowali mu filtr z matrycy, ale niekoniecznie chce być całkowicie pozbawiony
    filtru IR więc chce kupić nakręcany.

    Naprawdę nie dziwi mnie że wypisujesz na grupie takie kretynizmy, skoro nie
    potrafisz zrozumieć podtekstuprostego zdania.

    Być może cierpisz na to:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Zespół_Aspergera

    Ludzie nieobjęci zespołem Aspergera są w stanie ocenić i wczuć się instynktownie
    w stan emocjonalny i umysłowy (zob.: empatia). Na podstawie niewerbalnych
    wskazówek, takich jak postawa ciała, ton głosu, specyficzne słowa użyte w
    wypowiedzi tworzą sobie oni nieustannie mentalne obrazy stanów umysłowych innych
    ludzi, jest to zjawisko podświadome. Jednak ludzie z zespołem są pozbawieni
    możliwości, jest to tzw. ślepota umysłu, inaczej mówiąc - brak teorii umysłu,
    prawdopodobnie wrodzonej i mającej swoją biologiczną reprezentację w mózgu
    (zob.: neurony lustrzane) zdolności do przypisywania innym stanów umysłowych.

    Ślepota umysłu powoduje:

    - trudności w braniu pod uwagę oraz szybkim rozumieniu tego że inni myślą -
    "myślę, że ty myślisz", "myślę, że on myśli"
    - trudności w rozumieniu, że inni nie wiedzą co ja myślę "skoro ja tak myślę, to
    wszyscy myślą to samo"
    - trudności w dostrzeganiu uczuć i pragnień innych osób
    - trudności w tworzeniu umysłowych reprezentacji osób, przedmiotów, zdarzeń

    Tym samym aspergerowcy nie posiadają lub mają silnie zaburzoną empatię, co
    rzutuje na umiejętność niewerbalnego komunikowania się, widzenia podtekstów
    kierowanych do nich przez innych, jak też sami nie potrafią niewerbalnie
    okazywać innym swoich emocji, lub ten przekaz jest zafałszowany (tzn. osoba
    "zdrowa" odczytuje jakiś podtekst, którego osoba z ZA nie ma na myśli).

    Inaczej mówiąc, ślepota umysłu to niemożność zauważenia i zrozumienia tego,
    czego dana osoba nie mówi wprost, brak umiejętności czytania pomiędzy wierszami.
    Z tego powodu częstą trudnością dla takiego człowieka jest nawiązanie lub
    utrzymanie przyjaźni z powodu braku zrozumienia tych drobnych aspektów życia
    społecznego opisujących, jak to zrobić. Normalnie uczymy się tych reguł od
    wczesnego dzieciństwa, jednak człowiek z zespołem nie potrafi się tego nauczyć,
    ponieważ jest właśnie "ślepy" na te sprawy.

    Opis doskonale pasuje do "XXYY".