  • Data: 2009-12-30 19:11:40
    Temat: Re: Światło widzialne
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Janko Muzykant wrote:
    > ''Oddałem do naprawy jeden z aparatów i wrócił z naprawy bez tego filtra.''
    > A teraz życz szczęśliwego nowego roku ''wszystkim przytępionych gburom,
    > tępakom (także przez 'em'), tumanom z degrengoladą umysłową'', a na
    > koniec ''wdeptaj ich w ziemię w sposób adekwatny''.

    Ale wojna się zrobiła o jedno zdanie, a wydaje mi się, że tylko XX YY miał
    wielkie problemy z zrozumieniem. To zresztą nie dziwi jak i jego postawa.

    Oczywiście chodziło o filtr odcinający pasmo podczerwieni (od ok. 760nm w
    górę), owszem jest on w większości aparatów przed matrycą, ale nie we
    wszystkich. Jest szereg aparatów, gdzie filtr ten jest częścią obiektywu i
    właśnie z tego miejsca filtr po naprawie zniknął.

    > Do Dominika - chyba bida raczej. Zrób sobie aparat bw, z
    > niebiesko-zielonym filtrem powinno to pracować w miarę sensownie.

    No właśnie nie mogłem nigdzie znaleźć takiego filtra. wiem że jest o
    zabarwieniu turkusowym i takie coś w sumie by poprawiło zwyczajne zdjęcia.

    d.