  • 81. Data: 2012-07-21 10:22:44
    Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-07-21, Arbiter <n...@h...com> wrote:

    > sh125i.
    >
    > Tu posciagalem z service manuala
    > http://arbiter.pl/zdjecie/18510.Alternator.w.motocyk
    lu

    > czyli mimo ze pisz? w instrukcji "alternator" to jest to pr?dnica pradu
    > sta?ego?

    To tez niby jest alternator, tylko taki uposledzony ;-) Pradnica pradu
    stalego to jeszcze co innego, w PPS prad jest tworzony w wirniku.

    > Regulator napiecia jest i jest u?ebrowany. Przy okazji sprawdze czy sie
    > grzeje

    To zalezy ile ma w danej chwili do wygrzania :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 82. Data: 2012-07-21 10:22:57
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    > A z prundem co sie stanie?

    nic, a co ma się dziać? Nie odbierasz go i juz

  • 83. Data: 2012-07-21 10:26:47
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    > To zalezy ile ma w danej chwili do wygrzania :-)

    pobór mocy w trakcie jazdy mam na poziomie 60-70W Więc w/g Twojej teorii
    przy altku 300W musiałby wygrzewać ponad 200W

  • 84. Data: 2012-07-21 10:48:40
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-07-21, Arbiter <n...@h...com> wrote:

    > nic, a co ma sie dziaae? Nie odbierasz go i juz

    To interesujace jest :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 85. Data: 2012-07-21 10:49:22
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-07-21, Arbiter <n...@h...com> wrote:

    > pobór mocy w trakcie jazdy mam na poziomie 60-70W Wiec w/g Twojej teorii
    > przy altku 300W musia?by wygrzewaae ponad 200W

    Przeciez to nie jest jakas straszna ilosc, jakby bylo 2kW to tak.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 86. Data: 2012-07-21 11:02:43
    Temat: Re: Światła drogowe w dzień - inaczej
    Od: Jacot <jacot@bez_riders.pl>

    "Ivam" <f...@p...fm> wrote:

    >Normalny alternator jednak zajmuje sporo miejsca i wazy tez swoje do tego
    >kosztuje na pewno tez. Poza tym "normalny" alternator ma znacznie wyzsze
    >obroty niz silnik (stad przekladnia na pasku).

    Bez przesady, "normalny" alternator byl w MZ i Jawie, na wale i dawalo
    rade;)
    No tak, ale byla tez pelna oslona lancucha, niebezpiecznie
    zwiekszajaca trwalosc napedu.
    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 87. Data: 2012-07-21 11:56:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.07.2012 10:15, Arbiter pisze:

    > a nie może być jakaś przetwornica impulsowa stabilizująca napięcie (w
    > regulatorze) ?

    ROTFL

    A widziałeś może, jakiej wielkości jest przeciętny zasilacz impulsowy o
    mocy w okolicy kilkuset wat?

  • 88. Data: 2012-07-21 12:01:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.07.2012 10:26, Arbiter pisze:

    > pobór mocy w trakcie jazdy mam na poziomie 60-70W Więc w/g Twojej teorii

    60-70W to idzie na samo przednie światło. Do tego dochodzi: ładowanie
    akumulatora (po rozruchu), tylne światło, okazyjnie kierunkowskazy,
    pompa paliwa (jeśli masz elektryczną, a nie podciśnieniową), wszelkie
    alarmy oraz "last but not least" układ zapłonowy, który pożera tym
    więcej, im wyższe są obroty silnika.

    > przy altku 300W musiałby wygrzewać ponad 200W

    Primo: cały czas jedziesz na maksymalnych obrotach?
    Secundo: patrz wyżej - układ zapłonowy pożera tym więcej, im są wyższe
    obroty.

  • 89. Data: 2012-07-21 12:17:07
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    wiadomości

    > 60-70W to idzie na samo przednie światło. Do tego dochodzi: ładowanie

    przednie światło xenon więc około 45W. Reszta wszystko na LED które w sumie
    biorą około 15W. No i trochę na pąpę elektryczną.

    Układ iskry masz rację troche bierze, ale pewnie nie dużo. A ładowanie to
    tylko po rozruchu jakiś znaczący prąd bierze.

    > Primo: cały czas jedziesz na maksymalnych obrotach?

    5000 to nie są u mnie max obroty. max to 10krpm (moc max przy 9k), wiec
    podczas jazdy pewnie jest caly czas koło 5k (nie mam obrotomierza)

    Tak czy inaczej byłby nadmiar około 200W do wygrzewania - anie sądzę bym
    miał taki piec pod siodełkiem. Ale sprawdzę temp przy okazji

  • 90. Data: 2012-07-21 12:52:42
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 20.07.2012 23:44, Andrzej Lawa pisze:
    > Normą jest alternator z wirnikiem z magnesów stałych - jak sobie
    > wyobrażasz regulowanie mocy takiego alternatora?
    >
    > A regulator po prostu zwiera nadmiar mocy tyrystorami do masy.

    Mocy? O mocy mówimy wówczas kiedy jest przepływ prądu. A prąd jest
    wprost proporcjonalny do obciążenia. Nie ma więc czegoś takiego jak
    nadmiar mocy, gdyż prądnica produkuje jej tyle ile wynika z
    rezystancji/impedancji obciążenia.

    Zapewne pisząc o "nadmiarze" mocy, ma Pan na myśli za wysokie napięcie,
    które rzeczywiście jest zależne od prędkości obrotowej. Istnieje zatem
    niebezpośredni związek między napięciem a mocą, ale moc to iloczyn prądu
    i napięcia, czyli przy produkowanej wiekszej wartości siły
    elektromotorycznej, prąd będzie mniejszy zgodnie z prawem Ohma. Problem
    w tym że niektóre odbiorniki nie "lubią" za wysokiego napięcia, stąd
    konieczność jego regulacji. Napięcia, nie mocy.

    --
    Tom01