  • 11. Data: 2015-09-21 07:52:38
    Temat: Re: Światła do jazdy dziennej a pojazdy uprzywilejowane
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-19 o 08:30, cef pisze:

    > (ale rozumiem, że w przypadku kolizji jest linia obrony)

    W sensie, że uprzywilejowaność rzekomo zmienia zasady pierwszeństwa???

    Bo jedynym, przed czym można by trzeba było się tu bronić, to przed karą
    za brak ułatwienia przejazdu, a ona jako tako jest nieistotna w kwestii
    winy przy kolizji.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2015-09-21 14:56:45
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > jeżeli nie miał właczonego to co powinien to nie był

    > jesteś pewien?
    > a np. w Meksyku policja jeździ (i stoi też) zawsze na zapalonych
    > kogutach. A jak chcą się przepchnąć to odpalają sygnały,

    No i jaki ma to związek z sytuacja w Polsce?

    > a tak w ogóle to ta dyskusja pokazuje jak z jednej strony narzekania na
    > skomplikowane przepisy a z drugiej wymaganie by wszystko było
    > uregulowane na każdą możliwą okazję. I tak się rodzi przeregulowanie.

    Ktoś wymyśla przepisy, które ja muszę przestrzegać, więc wymagam by inni też
    ich przestrzegali.
    Jak dla mnie to przepisy moglyby wymagać samych kogutów, bez tych mijania.
    Ale jak przepis, to przepis.

    > Karetce też nie ustąpisz bo jedno światełko się nie pali?

    Mandatu też nie dostanę jak w słoneczny dzień zapomnę o światłach mijania?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 13. Data: 2015-09-21 15:11:01
    Od: masti <g...@t...hell>

    yabba wrote:

    > No i jaki ma to związek z sytuacja w Polsce?

    a wiesz co to dygresja i porównanie do innych podobnych sytuacji?

> [...]
    > ich przestrzegali.
    > Jak dla mnie to przepisy moglyby wymagać samych kogutów, bez tych mijania.

    i tą metodą stwórzmy jescze 100 tys ustaw żeby uregulować każdy krok

    > Mandatu też nie dostanę jak w słoneczny dzień zapomnę o światłach mijania?

    jak będziesz miał dzienne to na pewno nie.
    Jak nic to pewnie też nie dostaniesz skoro takie masy jeżdżą bez.
    A jeszcze lepiej na dziennych w ulewie "bo przecież jest dzień"

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 14. Data: 2015-09-21 15:36:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello yabba,

    Monday, September 21, 2015, 2:56:45 PM, you wrote:

    [...]

    > Ktoś wymyśla przepisy, które ja muszę przestrzegać, więc wymagam by
    > inni też ich przestrzegali. Jak dla mnie to przepisy moglyby wymagać
    > samych kogutów, bez tych mijania. Ale jak przepis, to przepis.

    Jasne. Tylko nie zapominaj, że art. 2 to przepis ogólny a w przepisie
    szczególnym (art. 51 ust. 2) masz możliwość użycia zamiast świateł
    mijania - świateł do jazdy dziennej. Zdolny papuga spokojnie wygrałby
    sprawę przed sądem - ust. 6 wymienia, jakich pojazdów nie dotyczą ust.
    1-4. I jest to lista zamknięta, na której nie ma pojazdów
    uprzywilejowanych.

    > Mandatu też nie dostanę jak w słoneczny dzień zapomnę o światłach mijania?

    Jest istotna różnica pomiędzy karetką a Tobą.

    Poza tym - możesz jechać na dziennych.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2015-09-21 21:30:16
    Od: <9...@1...213016.invalid> (Tom N)

    RoMan Mandziejewicz w

> [...]

    > sprawę przed sądem - ust. 6 wymienia, jakich pojazdów nie dotyczą ust.
    > 1-4. I jest to lista zamknięta, na której nie ma pojazdów

    Ba, tylko, że:
    raz to ust 4. nie istnieje w art 51
    dwa 53>51 a w 53 wyraźnie stoi:

    2. Kierujący pojazdem uprzywilejowanym może, pod warunkiem zachowania
    szczególnej ostrożności, nie stosować się do przepisów o ruchu pojazdów,
    zatrzymaniu i postoju oraz do znaków i sygnałów drogowych tylko w razie,
    gdy:
    [...]
    3) w pojeździe włączone są światła drogowe lub mijania

    więc dlatego nic w 51.6 o uprzywilejowanych nie ma bo i po co ;P

    Rzeczywiście musiałby papuga mieć zdolności nadprzyrodzone albo sąd
    niezawisły od rozumu by się jak zwykle trafił..., tyle że druga strona
    równiez ma papugie, a sąd niezawisły, na kolejnym szczeblu, tak bardzo od
    rozumu nie jest najczęściej ;-)

    --
    'Tom N'

  • 16. Data: 2015-09-22 08:12:31
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "yabba"

> [...]

    Ktoś wymyśla przepisy, które ja muszę przestrzegać, więc wymagam by inni też
    ---
    Bardziej, oni powinni przestrzegać bo się tym zawodowo zajmują.

  • 17. Data: 2015-09-22 09:15:10
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2015-09-22 o 08:12, re pisze:
> [...]
    > ich przestrzegali. ...
    > ---
    > Bardziej, oni powinni przestrzegać bo się tym zawodowo zajmują.

    W dzieciństwie też tak myślałem, jednak w życiu jest zupełnie odwrotnie.
    Prawo dotyczy tylko małych i słabych. Tak zawsze było, jest i niestety
    będzie.