  • 1. Data: 2015-09-17 11:54:38
    Temat: Kolejny rekord mandatowy
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    1887,gigantyczny-mandat-za-zla-tablice-rejestracyjna
    -niemiecki-milioner.html

    W skrócie: zrobił ciut mniejsze tablice -> 1,65 mln euro.
    Tylko w Polsce taka głupota!

    --
    Alf/red/

  • 2. Data: 2015-09-17 12:16:58
    Temat: Re: Kolejny rekord mandatowy
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Alf/red/,

    Thursday, September 17, 2015, 11:54:38 AM, you wrote:

    1887,gigantyczny-mandat-za-zla-tablice-rejestracyjna
    -niemiecki-milioner.html

    > W skrócie: zrobił ciut mniejsze tablice -> 1,65 mln euro.
    > Tylko w Polsce taka głupota!

    Jakiej Polsce? Przecież to w Niemczech.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2015-09-17 12:18:14
    Od: masti <g...@t...hell>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    1887,gigantyczny-mandat-za-zla-tablice-rejestracyjna
    -niemiecki-milioner.html

    > Jakiej Polsce? Przecież to w Niemczech.

    - Chrup, chrup - powiedziało małe włochate :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2015-09-17 12:51:22
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 17 Sep 2015 11:54:38 +0200, Alf/red/ napisał(a):

    > W skrócie: zrobił ciut mniejsze tablice -> 1,65 mln euro.

    Jakby ktoś sobie chciał poczytać rozważania Sądu Najwyższego na temat
    rablic rejestracyjnych u nas:
    http://prawo.money.pl/orzecznictwo/sad-najwyzszy/uch
    wala;sn;izba;karna,ik,i,kzp,33,05,6653,orzeczenie.ht
    ml

  • 5. Data: 2015-09-17 18:48:02
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 17.09.2015 o 12:51, Tomasz Pyra pisze:
    > rozważania Sądu Najwyższego na temat
    > rablic rejestracyjnych u nas

    Wyciąg z długiego ględzenia: " tablice rejestracyjne nie
    są dokumentem".
    Co za tym idzie, można mieć dowolne i
    http://finanse.wp.pl/kat,1033781,title,Uzywanie-fals
    zywych-tablic-nie-jest-przestepstwem-Holendrzy-dziwi
    a-sie-decyzji-Sadu-naj,wid,17851852,wiadomosc.html?t
    icaid=11599a&_ticrsn=5

    --
    Alf/red/

  • 6. Data: 2015-09-17 19:05:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Alf/red/" napisał w wiadomości grup

> [...]
    szywych-tablic-nie-jest-przestepstwem-Holendrzy-dziw
    ia-sie-decyzji-Sadu-naj,wid,17851852,wiadomosc.html?

    Czekaj czekaj, bo tu chyba wiecej spraw przewija.
    Z jednej strony mamy dosc ogolne sformulowanie w KK dotyczace
    falszowania dokumentow, z drugiej ... jesli dobrze rozumiem, to
    powyzej nikt niczego nie falszowal.
    Uzywano oryginalnych holenderskich tablic.
    Byc moze nawet kiedys wydanych do tego pojazdu.

    Teza sadu mimo wszystko ciekawa ... to moze zmienic tablice, po co FR
    maja znac prawdziwe numery ? :-)

    J.

  • 7. Data: 2015-09-18 17:00:30
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2015-09-17 o 19:05, J.F. pisze:
> [...]
    > nikt niczego nie falszowal.
    > Uzywano oryginalnych holenderskich tablic.
    > Byc moze nawet kiedys wydanych do tego pojazdu.

    Coś mi tu nie pasuje - chyba jakiś skrót myślowy zastosowano:
    "W 2003 r. Sąd Najwyższy orzekł, że samochodowe tablice rejestracyjne
    nie są znakiem identyfikacyjnym (jest nim numer identyfikacyjny VIN
    samochodu) _i dlatego używanie fałszywych tablic nie jest przestępstwem._"

    Link podany przez Tomka dotyczył sprawy usunięcia tablic z Nysy - to
    trochę inna sprawa.
    Ale tutaj, w "sprawie holenderskiej" - nie wiem, może się mylę - jest w
    przepisach obowiązek umieszczania na pojeździe właściwych tablic?

    Ogólnie też SN wyrażał się o polskich tablicach, bo po przeczytaniu
    uzasadnienia postać rzeczy zostałaby zasadniczo zmieniona, jeśli by
    przyjąć, iż tablice wydawane są w danym kraju raz na całe "życie"
    samochodu, jak np. w Szwecji.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański