    From: <9...@1...213016.invalid> (Tom N)
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Światła do jazdy dziennej a pojazdy uprzywilejowane
    Date: Mon, 21 Sep 2015 21:30:16 +0200

    RoMan Mandziejewicz w
    <news:3027899057$20150921153651@squadack.com>:

    > Hello yabba,

    > Monday, September 21, 2015, 2:56:45 PM, you wrote:

    > [...]

    > Jasne. Tylko nie zapominaj, że art. 2 to przepis ogólny a w przepisie
    > szczególnym (art. 51 ust. 2) masz możliwość użycia zamiast świateł
    > mijania - świateł do jazdy dziennej. Zdolny papuga spokojnie wygrałby
    > sprawę przed sądem - ust. 6 wymienia, jakich pojazdów nie dotyczą ust.
    > 1-4. I jest to lista zamknięta, na której nie ma pojazdów
    > uprzywilejowanych.

    Ba, tylko, że:
    raz to ust 4. nie istnieje w art 51
    dwa 53>51 a w 53 wyraźnie stoi:

    2. Kierujący pojazdem uprzywilejowanym może, pod warunkiem zachowania
    szczególnej ostrożności, nie stosować się do przepisów o ruchu pojazdów,
    zatrzymaniu i postoju oraz do znaków i sygnałów drogowych tylko w razie,
    gdy:
    [...]
    3) w pojeździe włączone są światła drogowe lub mijania

    więc dlatego nic w 51.6 o uprzywilejowanych nie ma bo i po co ;P

    Rzeczywiście musiałby papuga mieć zdolności nadprzyrodzone albo sąd
    niezawisły od rozumu by się jak zwykle trafił..., tyle że druga strona
    równiez ma papugie, a sąd niezawisły, na kolejnym szczeblu, tak bardzo od
    rozumu nie jest najczęściej ;-)

    --
    'Tom N'