-
Data: 2015-12-06 00:41:49
Temat: Re: Światła Skandynawskie
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Sat, 5 Dec 2015 23:18:32 +0100, PlaMa napisał(a):
> W dniu 2015-12-05 o 23:07, PlaMa pisze:
>
> No i jeszcze:
>
> przepisy są jasne i Policja nie ma prawa karać za włączenie świateł
> mijania w funkcji świateł dziennych pod warunkiem, że ich intensywność
> świecenia jest ograniczona do wymaganego przepisam poziomu (w naszym
> przypadku za pomocą przewidzianego fabrycznie drutu oporowego) i
> zastosowania żarówek zgodnych ze specyfikacją na reflektorze.
>
> Dla porządku linki Regulaminów dla wszytkich:
> To jest Regulamin 48
> http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/...46:0152:PL:PD
F
>
> a to Regulamin 87:
> http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/...46:0068:PL:PD
F
>
> Ten drugi Regulamin też jest ważny. Obydwa obowiązują bezwzględnie w Polsce.
>
> A tu jest kluczowy cytat z Regulaminu 87:
>
> 5.1.2. W przypadku stwierdzenia, że światła zespolone, połączone lub
> wzajemnie sprzężone spełniają wymagania kilku regulaminów stanowiących
> załączniki do Porozumienia z 1958 r., można zastosować jeden
> międzynarodowy znak homologacji, jednakże pod warunkiem, że takie
> światła nie są zespolone, połączone lub wzajemnie sprzężone ze światłem
> lub światłami niespełniającymi przepisów któregokolwiek z tych regulaminów.
>
> Czyli - jeśli DRL zrealizowany za pomocą świateł mijania jest zgodny z
> wymogami dotyczącymi DRL, to znak homologacyjny RL nie jest wymagany.
> Wystarczy znak homologacyjny świateł mijania.
>
>
>
> Co Wy na to?
Podstawowa sprawa jest taka, że są to przepisy dotyczące homologacji.
Czyli mówią na co może sobie pozwolić producent samochodów homologując, a
nie o tym co sobie można samemu wybudować we własnym samochodzie.
Z tych regulaminów wynika więc że producent który homologuje lampę jako
lampę główną z funkcją DRL, nie musi umieszczać na niej symbolu RL.
Tylko tyle.
Jednak nie oznacza to, że na dowolnej lampie bez symbolu RL wolno
użytkownikowi uruchomić sobie funkcjonalność DRL.
Byłoby to legalne tylko w przypadku lamp które zostały homologowane z
funkcją DRL.
A te lampy które taką funkcję spełniają fabrycznie zawsze widziałem że
symbol RL miały, czyli wygląda na to, że producenci nie korzystają z
możliwości nieumieszczenia znaku RL.
I owszem okazuje się że jest to teoretycznie możliwe że lampy do DRL nie
będą mieć znaku RL, ale praktycznie sądzę że może to być zjawisko
niespotykane.
Kolejne ryzyko jest takie, że jak wiadomo w Polsce najwyższą instancją
dotyczącą zgodności pojazdu z przepisami jest policjant i nie przysługuje
Ci żadne prawo odwołania od jego decyzji.
Policjant zabierze dowód i koniec sprawy.
A SKP wyda odpłatnie zaświadczenie na podstawie którego Ci dowód oddadzą,
pod warunkiem że instalacja dziennych zniknie, albo na kloszu pojawi się RL
- też żadnego odwołania prawo tu nie przewiduje.
Można by się pewnie sądzić w Strassburgu o odmowę prawa do procesu sądowego
i ciekawe jaki będzie rezultat (mi od czasu kiedy mam na to ochotę nikt nie
chciał jeszcze zabrać DR).
No i ostatnia sprawa - dlaczego mijania? :) Przecież to bez sensu.
Na DRL dobrze nadają się osłabione światła drogowe lub przeciwmgłowe.
Mijania są chyba najgorszym wyborem (nie mówiąc że od tego 2010 to chyba
już 90% aut ma ksenonowe lampy).
Następne wpisy z tego wątku
- 06.12.15 00:57 PlaMa
- 06.12.15 01:53 Tomasz Pyra
- 06.12.15 02:34 PlaMa
- 06.12.15 10:21 re
- 06.12.15 15:53 j...@i...pl
- 06.12.15 16:01 j...@i...pl
- 06.12.15 17:31 Zenek Kapelinder
- 06.12.15 19:40 Tomasz Pyra
- 06.12.15 19:49 LEPEK
- 06.12.15 19:50 Tomasz Pyra
- 06.12.15 21:34 j...@i...pl
- 06.12.15 21:48 j...@i...pl
- 06.12.15 22:33 Tomasz Pyra
- 06.12.15 22:50 j...@i...pl
- 07.12.15 00:09 re
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie