eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyŚwiatła SkandynawskieRe: Światła Skandynawskie
  • Data: 2015-12-06 02:34:22
    Temat: Re: Światła Skandynawskie
    Od: PlaMa <m...@w...pel> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2015-12-06 o 01:53, Tomasz Pyra pisze:

    > Przepychanki na paragrafy zaczną się albo jeżeli Twoje oświetlenie nie
    > spełnia funkcji prawidłowo, albo jeżeli policjant koniecznie chce Ci zrobić
    > na złość z innego powodu.
    > W jednym i drugim przypadku brak RL na lampie będzie pewnie wystarczającym
    > argumentem żeby zatrzymać dowód rejestracyjny.

    Pomimo wspomnianych przeze mnie wytycznych?

    >>> No i ostatnia sprawa - dlaczego mijania? :) Przecież to bez sensu.
    >>> Na DRL dobrze nadają się osłabioneświatła drogowe lub przeciwmgłowe.
    >>> Mijania są chyba najgorszym wyborem
    >> czemu?
    > Bo mają sprzeczne cele z DRL.
    > Światła mijania mają tak świecić żeby było jak najmniej widoczne dla
    > jadących z przeciwka (nie oślepiać w nocy) za to maksymalnie oświetlać
    > jezdnię, a DRL wręcz przeciwnie bo nie muszą świecić w jezdnie za to mają
    > być dobrze widoczne w świetle dnia.
    > Do tego chyba znakomita większość świateł mijania to ksenony, a tych się
    > nie ściemni tak łatwo.

    Chyba w ogóle nie ściemni - co w świetle powyższego wpisu zwiększa chyba
    ich użytkowość jako DRL?

    Zauważyłem, że u mnie światłą mijania przełączone na funkcję
    dziennych/skandynawskich, pomimo zmniejszenia natężenia światła,
    automatycznie ustawiają się na najwyższą pozycję - czyli dążą do
    właściwości, które opisałeś?

    > No i mając robić DRL na mijania to po co w ogóle bawić się w ściemniacze?
    > Ja po prostu jeżdżę na mijania.
    > Świecący tył jakoś mi nie ciąży.

    Też tego nie robię dla oszczędzania żarówek, tylko zwyczajnie żeby nie
    dostać mandatu.

    Jakoś tak mam, że wsiadając "za pierwszym razem" zawsze pamiętam o
    światłach. Jeśli jednak wysiądę i robię coś co wymaga niewiele czasu i
    wracam z powrotem do samochodu, to nie włącza mi się checklista i
    zapominam o tych światłach. Już kilka raz uprzejmi kierowcy mrugali mi
    żebym je włączył (szczytową ironią było jak chciałem zamrugać komuś, że
    nie ma świateł i okazało się, że jadę bez świateł :D. Inna przygoda to
    jak jadę 7ką w łomiankach i kumpel krzyczy - Policja! Patrzę na licznik,
    wszystko legalnie, więc jadę z łokciem za szybą, wyprzedzam KIE, patrzę
    się w oczy wyprzedzanego gliniarza z nieprowokującym ale jednak chyba
    widocznym uśmieszkiem ala "nic mi nie możesz zrobić", jadę dalej z 5
    kilosów, zajeżdżam na stację i widzę, że jechałem bez świateł _-_).

    Trochę poprosiłem o komentarze na p.s.prawo i forum forda, jeśli wyjdzie
    że masz racje to będę włączał światła a te skandynawskie traktował jako
    koło ratunkowe.

    Pytanie pomocnicze: nie będę miał problemów z przeglądem jak nie mogę
    wyłączyć świateł? Bo teraz mam opcję:
    1. same mijania
    2. same postojowe
    3. mijania i postojowe + ew. drogowe.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: