-
Data: 2019-12-06 23:56:14
Temat: Re: Suwak
Od: PlaMa <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2019-12-06 o 13:48, J.F. pisze:
>>> To od soboty wpisujcie miasta ... dziala suwak czy nie :-)
>> Może ranking zróbmy w którym mieście zginie więcej ludzi na 1000
>> mieszkańców? Tak tragicznie napisanego przepisu jak nowy 22.4x to nie
>> widziałem od dawna.
> eee, spoko. Predkosci w korkach tak male, ze nikt nie zginie.
Pewien jesteś? To przeanalizujmy tego potworka:
Art 22 ust. 4 wyłącza się w przypadku zaistnienia sytuacji, w której na
jezdni o przynajmniej dwóch pasach, doszło do znacznego znacznego
zmniejszenia prędkości na jezdni, nasze 4a.
Co to w ogóle znaczy znaczne zmniejszenie prędkości na jezdni? Gdy
wszyscy jadą 5 km/h? Może gdy prędkość spadnie do 25% dozwolonej
prędkości? Jak to oceniać? Prędkość ma spaść na całej jezdni czy
wystarczy, że spadnie na jednym pasie? Co to znaczy bezpośrednio przed
przeszkodą? Czy samochód poruszający się ze znacznie obniżoną prędkością
przede mną (i 67 w korku) to już bezpośrednia przeszkoda?
Przykład 1: Na jednym pasie jedzie kombajn, porusza się z bardzo mizerną
prędkością, co znacznie zmniejszyło prędkość pojazdów na tym pasie.
Drugi pas natomiast porusza się swobodnie z maksymalnie dozwoloną
prędkością np. 90 km/h. Czy ta JEZDNIA ma znacznie już zmniejszoną
prędkość i można tym z 90 km/h wjeżdżać pod maskę bo 22.4 przestał
obowiązywać?
Przykład 2: jakaś droga krajowa, dwie jezdnie po dwa pasy. Jest spory
ruch. Pojazdy są na obu pasach, jadą z prędkością 70-80 km/h mając po
5-10 m odległości od siebie. Do tej jezdni wchodzi kolejny pas, będący
wyjazdem z pobliskiej stacji benzynowej, jest to pas pas kończący się.
Tutaj ruch jest dużo wolniejszy - 10-15km/h, samochody jadą zderzak w
zderzak. Jak rozumiem według 4a ci z kończącego się mają pierwszeństwo
nad pozostałymi?
Przykład 3: Obwodnica dużego miasta, dwie jezdnie po trzy pasy, prędkość
dozwolona 120 km/h, na lewym pasie psuje się pojazd, toczy się na
awaryjnych 5 km/h. Do niego dojeżdża jeszcze jeden pojazd. Dla tego
drugiego pojazdu wystąpiła przecież przeszkoda i znacznie zmalała
prędkość pasa, prawda? Czy ten drugi pojazd na lewym pasie na
pierwszeństwo nad pojazdem z pasa środkowego?
Przykład 4: jest pas kończący się, ale bez żadnego pojazdu na nim. Po
jego lewej stronie jest pas ciągnący się dalej ale z turbo korkiem. Czy
jadąc swobodnie i z nie zmniejszoną prędkością do końca pasa kończącego
się, stojący na drugim pasie pojazd ma obowiązek mnie przepuścić?
Proszę o ocenę tych sytuacji w brzmieniu nowych przepisów. Tylko bez
górnolotnych "Przecież ludzie nie będą tego nadużywać, "Czemu ktoś
miałby to wykorzystywać do wyłudzania odszkodowań", "Przecież polscy
kierowcy są rozsądni" i "Nikt nie jest samobójcą" bo oczywiście, że BĘDĄ
to nadużywać, BĘDĄ trzepać odszkodowania jak szaleni, bo polscy kierowcy
NIE SĄ rozsądni i często jeżdżą tak jakby nie chcieli dojechać do celu!
Nie mówiąc (pisząc) już o całej rzeszy biedaków, którzy nie będą
zwyczajnie wiedzieli o co chodziło tym niedorozwojom z rządu i sejmu i
jak mają jeździć. Sam jestem jednym z nich, bo mogę co najwyżej DOMYŚLAĆ
się o co chodzi, ale z brzmienia przepisów to na pewno tego NIE WIEM.
> Poza tym ... IMO - to jest ten impuls, ktorego brakowalo, i teraz
> kulturalny suwak zagosci na polskich drogach.
Sęk w tym, że suwak nie powinien działać WSZĘDZIE! Myślałem, że zrobią
przepis, który będzie brzmiał, że w miejscu oznaczonym przez znak (np.)
D-56 obowiązuje zasada ruchu... bla bla bla. I nikt by nie miał
wątpliwości, że w miejscu gdzie z dwóch pasów robi się jeden i jest
spory ruch, a stoi przed zwężeniem ten nieszczęsny znak, trzeba się
wpuszczać naprzemiennie. Nie... oni zrobili, że obowiązuje to
WSZĘDZIE!!! Podważyli jedną z najbardziej podstawowych zasad prowadzenia
pojazdów i poruszania się po drogach - "mój pas, moje królestwo"!
Równie dobrze mogliby zrobić, że w sytuacji zmniejszonej prędkości
jeździjcie drugą jezdnią - czemu by nie?
> Ale ciekaw jestem, ile czasu to zajmie.
> Dzien, tydzien, miesiac, rok ... w tych najbardziej zacofanych miejscach.
Te przepisy nie zmniejszą problemu z szeryfami, nie usprawnią ruchu,
zmniejszą bezpieczeństwo i jak pisałem wcześniej - zabiją kilka osób.
Wszystkim 415 debilom, którzy na ten kretynizm zagłosowali (i cały rząd
zresztą) pozbawiłbym prawa jazdy (a jeszcze chętniej wsadził na 10 lat
do paki).
Następne wpisy z tego wątku
- 07.12.19 00:04 cef
- 07.12.19 00:17 Shrek
- 07.12.19 00:29 PlaMa
- 07.12.19 00:52 Shrek
- 07.12.19 01:00 PlaMa
- 07.12.19 08:54 cef
- 07.12.19 09:41 Shrek
- 07.12.19 10:12 Cavallino
- 07.12.19 10:17 Mateusz Viste
- 07.12.19 10:27 Shrek
- 07.12.19 11:07 cef
- 07.12.19 11:19 cef
- 07.12.19 11:24 Shrek
- 07.12.19 11:32 Shrek
- 07.12.19 11:43 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
Najnowsze wątki
- 2024-12-27 Rzeszów => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-27 Kraków => Application Security Engineer <=
- 2024-12-27 Gorzów Wielkopolski => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2024-12-27 Wrocław => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-27 kladka Zagorze
- 2024-12-27 Poznań => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-27 Katowice => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-27 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2024-12-27 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-27 zasniecie
- 2024-12-27 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-26 zapora Zagorze
- 2024-12-26 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=