    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Superheterodyna FM - deser
    Date: Wed, 03 Feb 2010 09:56:33 +0100

    Maciek pisze:

    > Taaa ... Ty sobie zobacz skład "grzańca zbójnickiego" - takiej herbaty w
    > torebeczkach do zalewania wrzątkiem. Zawartość jest WYŁĄCZNIE sypka a w
    > składzie jest alkohol. Wytłumacz ten fenomen :-)
    > Potem się dziwić kolejkom w klinikach onkologicznych....

    Z drugiej strony nie ma co popadać ze skrajności w skrajność. Gdy nieraz
    widzę paranoików straszących "chemią" chce mi się śmiać. W swoim
    przerażeniu pomijają prosty fakt - biologiczne życie opiera się na
    reakcjach chemicznych. Przecież "naturalne" jedzenie to także chemia. :)
    Należy pamiętać, że cały system oznaczeń na torebkach, wymienianie
    składu itp. pozwolił zlikwidować możliwości rażących nadużyć, jak np.
    konserwowanie żywności NAPRAWDĘ toksycznymi substancjami. Teraz ludzie
    mogą się bać Exxx ale to i tak lepsza alternatywa. To samo z aferami o
    "odświeżanym" mięsie itp. Słyszymy o nich tylko dlatego, że wprowadzono
    system kontroli. Gdyby ich nie byłoby to przedmiotem afery roku, ale
    normalną praktyką. ;)

    Czasem śmiać mi się chce, gdy widzę na ulicach zielonych aktywistów.
    Mówią o jakiejś utopii - powrocie do "naturalnej" gospodarki, rezygnacji
    z "nienaturalnych" upraw itp. Jak dla mnie powinni bardziej uważać na
    lekcjach historii. "Naturalna" gospodarka ledwie nadawała się do
    wyżywienia o wiele mniejszej populacji ludzkiej niż ta, z którą mamy do
    czynienia obecnie. A i tak zdawały się częste klęski głodu. Spora część
    chłopów w XIX wieku co roku głodowała na tzw. "przednówku" kiedy
    skończyły się zimowe zapasy, a na zebranie nowych płodów rolnych trzeba
    było jeszcze poczekać. To dzięki postępowi techniki i "nienaturalnym"
    metodom produkcji udało się zapewnić dostatecznie dużą produkcję
    żywności by napędzić przyrost naturalny i jednocześnie pozwolić na
    przekwalifikowanie ogromnej rzeszy ludzi na zajęcia pozarolnicze.
    Jeśli ktoś zarabia dzisiaj dosyć dużo może sobie kupić naturalny chleb z
    ekologicznej piekarni albo kupić jedzenie wyprodukowane w ekologicznym
    gospodarstwie rolnym. Ale to tylko taki kaprys tych, których na to stać.
    Jeśli jednak ktoś wierzy, że wracając do metod sprzed dwustu lat
    wyżywimy tę masę ludzi to zwyczajnie bredzi.