  • 31. Data: 2014-01-29 20:13:14
    Temat: Re: Super ekonomiczny diesel (?)
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Zmartwili mnie w ASO. Świece żarowe liczone są ponoć na 40-50 kkm,
    > dwumasa na 100 kkm, wtryskiwacze na 80-100 kkm. No to ja w dobry rok
    > mogę w ASO po gwarancji zostawić całkiem niezłą sumkę. :/ Tylko dlaczego
    > jak kupowałem auto, to mi nikt tych danych nie podał?

    Bo jesteś kolejną ofiarą marketingowców. :)
    Jak wyślesz im linki do tej dyskusji, to okaże się, że wszystko się da
    zrobić na gwarancji (a dawcą części będzie kolejny "...eleń").
    Ot mentalność polskich "przedsiębiorczych" ASO.

    > Za darmo bym nie wziął, tylko bez oglądania się za siebie wziął jednostkę
    > Pb i założył
    > STAGa z adaptacją (LPG).
    Święte słowa - WOJO ze Stagiem Premium.
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 32. Data: 2014-01-29 20:16:04
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Wed, 29 Jan 2014 19:36:44 +0100, anacron <a...@a...pl>
    wrote:

> [...]
    >jak kupowałem auto, to mi nikt tych danych nie podał? Za darmo bym nie
    >wziął, tylko bez oglądania się za siebie wziął jednostkę Pb i założył

    Z czego to auto jest zrobione? Z plasteliny? To francuzki złom, co ma
    ponad 400 tys. przejechane, ma trzy fabryczne świece żarowe (jedna
    padła... podczas pobytu auta w ASO), fabryczne wtryskiwacze, fabryczną
    turbosprężarkę. A podobno to auta na F się psują.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 33. Data: 2014-01-29 20:18:40
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Wed, 29 Jan 2014 19:36:19 +0100, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Dokładnie, u mnie zepsuło się 100% samochodów pędzonych gazem (też 1 szt),
    >ale nie piszę, że lpg to zło samo w sobie.

    Za to psuło ci się 100% renówek, i piszesz że Renault to zło :)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 34. Data: 2014-01-29 20:20:19
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

> [...]
    > padła... podczas pobytu auta w ASO), fabryczne wtryskiwacze, fabryczną
    > turbosprężarkę. A podobno to auta na F się psują.
    Jeżeli masz na myśli tego mastera z sygnaturki, to nie porównuj samochodu
    osobowego z dostawczym w trwałości części.
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 35. Data: 2014-01-29 20:23:50
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Wed, 29 Jan 2014 20:20:19 +0100, "WOJO"
    <s...@a...unknown.hehe> wrote:

    >Jeżeli masz na myśli tego mastera z sygnaturki, to nie porównuj samochodu
    >osobowego z dostawczym w trwałości części.

    Ale ten sam silnik był montowany i w terenówkach Nissana :) I dlaczego
    mam nie porównywać? Silnik jest silnik - jakoś specjalnie
    konstrukcyjnie nie odbiega od 2.2 dCi stosowanego w Lagunie. Wiele
    części ma wspólnych.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 36. Data: 2014-01-29 20:43:50
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-29 20:23, jerzu pisze:

> [...]
    > mam nie porównywać? Silnik jest silnik - jakoś specjalnie
    > konstrukcyjnie nie odbiega od 2.2 dCi stosowanego w Lagunie. Wiele

    Tak, tylko że u Ciebie to 2.5dCi 100KM, a w Lagunie 2.2 dCi 150KM.
    Odpowiednio dla 2,5 to 170KM, czyli 70% więcej mocy, a to 'drobna'
    różnica. Szczegółów konstrukcyjnych nie sprawdzałem, nic do francuzów
    nie mam (a wręcz jestem zdania, że jeżeli chodzi o diesle CR to jest
    to klasa sama dla siebie) niemniej sprężarka leci szybciej, wtryski
    też, podobnie będzie ze świecami. Niemniej faktem jest, że koreańska
    konkurencja może się do Wisły sama spuścić i nakryć na końcu
    dwumasą :)

  • 37. Data: 2014-01-29 20:53:20
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-29, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:

    > sprężarka leci szybciej, wtryski
    > też, podobnie będzie ze świecami. Niemniej faktem jest, że koreańska
    > konkurencja może się do Wisły sama spuścić i nakryć na końcu
    > dwumasą :)

    Ja to sie na tym nie wyznaje ale czy sprezarek nie robi 1-2 firmy i te
    same sa montowane w sporej wiekszosci samochodow? Podobnie z wtryskami?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 38. Data: 2014-01-29 20:58:24
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Wed, 29 Jan 2014 20:43:50 +0100, Artur Maśląg <f...@p...com>
    wrote:

    >Tak, tylko że u Ciebie to 2.5dCi 100KM, a w Lagunie 2.2 dCi 150KM.
    >Odpowiednio dla 2,5 to 170KM, czyli 70% więcej mocy, a to 'drobna'
    >różnica.

    Jest też 2.5 dCi 145/150KM w Master/Movano/Interstar. Jakoś bardziej
    awaryjne nie są. Jest tam inna turbosprężarka, to fakt, ale reszta
    (blok/głowica) to samo.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 39. Data: 2014-01-29 21:05:49
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-29 20:58, jerzu pisze:

    > Jest też 2.5 dCi 145/150KM w Master/Movano/Interstar. Jakoś bardziej
    > awaryjne nie są. Jest tam inna turbosprężarka, to fakt, ale reszta
    > (blok/głowica) to samo.

    Tak, ale dochodzi jednak inna eksploatacja. Sam blok/głowica to
    jednak za mało, a dyskusja zasadniczo wskazywała na uszkodzenia
    innych elementów :)

  • 40. Data: 2014-01-29 21:22:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "jerzu" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:kvkie9p5jqhj05hgg8e85inunrmui49hgb@4ax.
    com...

    > Za to psuło ci się 100% renówek

    To już nie moja wina.

    >, i piszesz że Renault to zło :)

    Bo to akurat prawda - na razie weryfikuję to tezę po raz kolejny w praktyce.
    Kolejna renówka - już z fabryki wyjechała ze złym softem w kompie wtrysku,