  • 41. Data: 2010-03-23 12:46:42
    Temat: Re: Strefa zamieszkania - absurd.
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    Jurand pisze:
    (...)
    > AHA, z wyjątkiem tych sytuacji, które opisze ktoś inny. Wtedy na pewno
    > władza miała rację.

    Słabo czytasz - w szczególności ze zrozumieniem. Ja to nawet rozumiem
    - w przeciwnym przypadku ciężko by było bronić teorii o uzasadnionym
    przekraczaniu prędkości na terenie oznaczonym D-40.

    ^^^^^^^
    ^^^^^^^^^
    > Oczywiście że moje stanowisko jest roszczeniowe! Byłbym debilem, gdybym
    > miał inne.

    Wcale mnie nie zaskoczyłeś.

    > To nie kierowcy są dla znaków i dla nabijania budżetu
    > mandatami, tylko ZNAKI są dla kierowców. Chyba wobec tego mam prawo mieć
    > roszczenie polegające na tym, żeby ktoś MYŚLAŁ, jak je rozmieszcza.
    > I nie myślał na zasadnie "Hmm, swoim F126p mogę tu jechać co najwyżej 50
    > km/h, dobra, stawiamy 50-ke".

    Nadal pomijasz to o czym pisałem - powyżej masz podkreślone.

    > Oczywiście, że moja analiza jest dla Ciebie błędna, bo jest MOJA.

    Nie, jest zwyczajnie błędna, co Ci już wykazałem wcześniej.

    > Nie
    > błędna byłaby tylko Twoja własna. I jeśli nagminne przekraczanie
    > prędkości dozwolonych w Polsce nazywasz "niewielką ilością zachowań" to
    > idź do okulisty, bo nie bardzo widzisz, co Cię otacza.

    Twoja troska jest nieuzasadniona, ale potrafię to zrozumieć, skoro jakoś
    chcesz usprawiedliwić nagminne i nieuzasadnione przekraczanie prędkości.
    Jednak ta nagminność to nie znaczy większość.

    > Powiem więcej - to jest żaden problem.

    Najwyraźniej jest, skoro nie potrafisz jeździć zgodnie z oznakowaniem
    D-40.

    > Mnie interesuje to, żebym swoją jazdą nikomu ani nie przeszkadzał, ani
    > nie utrudniał poruszania się po drodze.

    Kolejna odważna deklaracja. Szkoda tylko, ze nie masz możliwości
    oceny, czy Twoje zachowanie niezgodne z oznakowaniami komuś przeszkadza
    - dokonujesz analizy tylko na podstawie swojego roszczeniowego
    stanowiska.

    > Czemuż odważna? Masz jakieś dziwne mniemanie o odwadze.

    Nazwij to sobie jak chcesz, ale najwyraźniej czegoś nie zauważyłeś :)

    > Mogę Ci ją zrobić, tylko się zastanawiam, czy warto na Ciebie marnować
    > mój czas.

    Kolejny błąd - nie robisz jej dla nie, tylko dla siebie. Jednak biorąc
    pod uwagę Twoje podejście wątpię, by się pojawiła.

  • 42. Data: 2010-03-23 12:51:25
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-03-22 22:43, Artur Maśląg pisze:
    [...]
    > Zbyt wielu kierowców w Polsce ignoruje ograniczenia prędkości, które
    > jednak nie są bezzasadne.

    Problem w tym, że zbyt często są jednak bezzasadne. Pierwszy z brzegu
    przykład jak wytłumaczyć ponad 20km teren zabudowany ciągnący się przez
    kilka z rzędu wiosek? Miejsce gdzie wszędzie na zachodzie było by co
    najmniej 70. Może jakieś chwilowe do 50.

    A.

  • 43. Data: 2010-03-23 12:55:11
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    Jurand pisze:
    (...)

    Widzę, ze znalazłeś wsparcie...

    > Wiem, że TTTM (Ten Typ Tak Ma). Artur, pod względem umiejętności
    > obserwowania otaczającej go rzeczywistości "taką jaka jest", jest jak
    > taki Jeremy Clarkson wywinięty na lewą stronę.

    LOL - tylko potwierdzasz, że nie umiesz czytać zez zrozumieniem i
    jak sam napisałeś - podchodzisz to tego wszystkiego roszczeniowo.
    Zrozumienia nie oczekuję :)

    > "Znaki są po to, żeby je przestrzegać".

    Ja mogę tylko potwierdzić, że znaki są po to, by ich przestrzegać.

    > "Władza ma zawsze rację,

    Nieprawda, ale nie dziwi mnie taka Twoja wypowiedź. Ty zakładasz
    coś wręcz przeciwnego i stad takie Twoje podejście.

    > nie podoba Ci się, nie jeździj samochodem".

    Jak najbardziej - zasady obowiązują wszystkich.

    > "Przekroczyłeś prędkość dopuszczalną - płać mandat".

    Jak najbardziej - zasady obowiązują wszystkich.

    > "Podajcie mi mój kapelusz, będę jechał w trasę"...

    W czymś Ci kapelusz przeszkadza?

    > Ale mnie już mało co zdziwi. Dwa dni temu do zaprzyjaźnionego dealera,
    > na plac z autami używanymi, przyszedł Pan wiek c.a. 150 lat (mocno
    > kulał, chodził o lasce, aparat słuchowy, okulary z denkami jak słoik,
    > trzęsące się ręce, generalnie mocno już wyeksploatowany życiem),
    > pooglądać samochody, bo właśnie szuka sobie jakiegoś. I nie można się
    > dziwić, że biorąc pod uwagę, że drogami mogą jeździć też i tacy
    > użytkownicy - stawia się wszędzie znaki 20 i 40 km/h ograniczenia.

    Świetny przykład - masz może lepsze?

  • 44. Data: 2010-03-23 13:07:00
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Artur 'futrzak' Maśląg" <f...@p...com> napisał w
    wiadomości news:hoaa6p$9bp$1@inews.gazeta.pl...

    > Jak najbardziej - zasady obowiązują wszystkich.

    Tak? To teraz wytłumacz przypadek Kurskiego, jadącego za konwojem przez x
    km.

    > W czymś Ci kapelusz przeszkadza?

    Moje sombrero wystaje zanadto przez okno.

    > Świetny przykład - masz może lepsze?

    Całą masę, ale niestety teraz ich nie mogę napisać, bo zajęty będę biciem
    pokłonów w stronę Zarządu Dróg w Krakowie.

    Jurand.

  • 45. Data: 2010-03-23 13:08:23
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    Arek (G) pisze:
    > W dniu 2010-03-22 22:43, Artur Maśląg pisze:
    > [...]
    >
    > Problem w tym, że zbyt często są jednak bezzasadne.

    Pytanie tylko co to znaczy zbyt często i z czyjego punktu widzenia.
    Wiele osób przyzwyczaiło się jazdy wedle własnego widzimisię i
    niestety nie pasują im ograniczenia, które niestety są związane
    ze zwiększeniem się ruchu i walką o bezpieczeństwo.

    > Pierwszy z brzegu
    > przykład jak wytłumaczyć ponad 20km teren zabudowany ciągnący się przez
    > kilka z rzędu wiosek?

    Normalnie - wioski sie rozrastają, ruch coraz większy itd. FR nie
    dołożyli przy okazji? Znam takie odcinki i zasadniczo to co mi
    przeszkadza, to brak powtórzenia ograniczenia co jakiś czas, ponieważ
    po kilku kolejnych skrzyżowaniach, czy drogach bocznych człowiek
    zapomina, czy już minął koniec terenu, czy nadal jest 50. Głupio
    się nadziać na radar jadąc jak cywilizowany człowiek dłuższy czas.
    Na tym Twoim zachodzie stosowne powtórzenia są na tyle częste, że
    kierowca o nich nie zapomni. W sumie na takich odcinkach są czasem
    podniesienia prędkości - nawet w Polsce.

    > Miejsce gdzie wszędzie na zachodzie było by co
    > najmniej 70. Może jakieś chwilowe do 50.

    Nie szafuj tym zachodem, ponieważ to różnie bywa. W Polsce zwyczajnie
    brak jest tras szybkiego ruchu, po wielu drogach krajowych na sporych
    odcinkach nie można jechać szybko, ponieważ droga przebiega przez
    miejscowości.

  • 46. Data: 2010-03-23 13:21:38
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    Jurand pisze:
    (...)

    > Tak?

    Tak.

    > To teraz wytłumacz przypadek Kurskiego, jadącego za konwojem przez
    > x km.

    To jeden z tych świetnych przykładów, które sprawy nie sprowadzają do
    absurdu? Ale dobrze, odpowiem - zostań politykiem i walcz o automatyczne
    uchylenie immunitetu po takich wyczynach, bądź w ogóle o ograniczenie
    praw związanych z posiadaniem takowegoż.

  • 47. Data: 2010-03-23 13:34:53
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 23 Mar, 13:08, Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com> wrote:
> [...]
    > niestety nie pasują im ograniczenia, które niestety są związane
    > ze zwiększeniem się ruchu i walką o bezpieczeństwo.

    Przypomniała mi się dyskusja jakiś czas temu - był wspomniany zakręt
    mocno ograniczający widoczność, ograniczenie do 40 i wyjazd/
    skrzyżowanie za tym zakrętem. Rozpoczynający wątek żalił się na ludzi
    ignorujących ograniczenie, na co jedną z pierwszych odpowiedzi było "a
    może to ograniczenie jest bezzasadne i jadący główną o tym wiedzą".
    Pewnie z punktu widzenia jadących główną było - w końcu zakręt dało
    się przejechać szybciej bez wypadania, a że jakieś tam skrzyżowanie ma
    kiepską widoczność to nie ich problem, w końcu oni mają
    pierwszeństwo.

    --
    Regards
    Matt

  • 48. Data: 2010-03-23 14:20:20
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    Matt pisze:

> [...]
    > się przejechać szybciej bez wypadania, a że jakieś tam skrzyżowanie ma
    > kiepską widoczność to nie ich problem, w końcu oni mają

    Zgadza się - była taka sytuacja opisywana i nie są to sytuacje
    jednostkowe. Często też nawet nie chodzi wprost o samo bezpieczeństwo,
    a np. o uciążliwość ruchu itd.. Jadąc samochodem ciężko ocenić
    przyczynę, dla której ograniczenie jest postawione. Szkoda, że
    wiele osób nad tym się w ogóle nie zastanawia i wychodzi z założenia,
    że ograniczenie jest dla innych, nie dla nich. Zresztą o czym
    tu deliberować - jedni płaczą, że ich na zakazie wyprzedzania
    na ograniczeniu zdjęli, inni płaczę, że te Pepiki to chamy, bo
    ich zdjęli w zabudowanym za 61km/h itp.,itd.. Podejrzewam, że
    nawet jak będziemy mieli sieć tras szybkiego ruchu, to nadal
    pozostaną opisywane tu i ówdzie wyczyny. Trochę porządku zrobi
    system automatycznej rejestracji wykroczeń, ale to przyszłość.
    Póki co mamy co mamy i niestety trzeba uważać tak na złe oznakowania,
    jak na dowolność sporej rzeszy kierowców. Ja tam się nawet cieszę
    jak widzę Policję na drodze - niestety widzę co jakiś czas, że
    nawet ich obecność oznakowanym radiowozem nie zmienia zachowań
    co poniektórych. Później wielkie zdziwienie, że ta zła Policja
    zareagowała i kolejny test - to barany, dostałem mandat - czy
    był on zasadny?

  • 49. Data: 2010-03-23 15:06:27
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Przypadkowo tam go nie postawili.
    > Zbyt wielu kierowców w Polsce ignoruje ograniczenia prędkości, które
    > jednak nie są bezzasadne.

    ty tak na powaznie?
    akurat w kwesti stawiania znakow w polsce istnieje dosc spora dowolnosc

    nie dalej jak w weekend lecialem z wawy do poznania i spowrotem jadac od
    wawy chyba za rawa mazowiecka jest odcinek drogi, po obu stronach posesje,
    domy, generalnie w wiekszosci miejsc w polsce w takim wypadku swtoja znaki
    terenu zabudowanego, nazwy miejscowosci, czegokolwiek, jednak nie tam, zero
    znakow, automapa tez to powtwierdzala wyswietlajac predkosc dozwolona 90

  • 50. Data: 2010-03-23 15:37:06
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-03-23 13:08, Artur 'futrzak' Maśląg pisze:

> [...]
    > niestety nie pasują im ograniczenia, które niestety są związane
    > ze zwiększeniem się ruchu i walką o bezpieczeństwo.

    Owszem, można dokładać ograniczeń tylko dokąd to prowadzi? Czy kierowca
    mający do przejechania 300km w 9h będzie bardziej zmęczony i
    sfrustrowany od kierowcy który mógłby zrobić ten odcinek w np. 5h. I
    jaki to ma wpływ na bezpieczeństwo? Nadmiarowe ograniczenia mogą
    powodować dwa rodzaje postaw. Nagminne ich łamanie w konsekwencji czego
    nie przestrzeganie również tych które są w 100% zasadne, oraz
    "nadrabianie" czasu w miejscach gdzie ograniczenia są mniejsze. Można
    próbować zmieniać bieg rzeki kijem, pytanie tylko jakie będą efekty.

    Wprowadzanie kolejnych ograniczeń i kolejnych FR jakoś nie zwiększa
    bezpieczeństwa na drogach.

> [...]
    > kierowca o nich nie zapomni. W sumie na takich odcinkach są czasem
    > podniesienia prędkości - nawet w Polsce.

    Nie mówię konieczności powtarzania znaków (nie wiem skąd to wziąłeś),
    tylko o niepotrzebnym ograniczeniu prędkości tam gdzie to nie jest
    konieczne.

> [...]
    > brak jest tras szybkiego ruchu, po wielu drogach krajowych na sporych
    > odcinkach nie można jechać szybko, ponieważ droga przebiega przez

    Nie mówię o trasach szybkiego ruchu tylko "normalnych" drogach. Jeżeli
    jadę miejscowością gdzie jest zmniejszenie do 70 to wcale mnie to tak
    nie boli. Jeżeli w tej samej miejscowości jest postawione na krótkim
    odcinku 30km to wiem, że jest to zasadne i zwalniam. Tymczasem w Polsce
    przez 20km jest 50, ludzie tego nie przestrzegają na całej długości, w
    konsekwencji czego pojedyncze miejsca (szkoły, przedszkola itp.) stają
    się bardziej niebezpieczne.

    Moim zdaniem naprawdę nie wiele trzeba aby zwiększyć i bezpieczeństwo i
    płynność ruchu. Ale to wymaga myślenia, niestety myślenie to towar
    deficytowy w naszej szerokości geograficznej.

    A.