    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Stop wysokim cenom paliw w Polsce - odsłona druga
    Date: Thu, 15 Mar 2012 16:45:38 +0100

    Użytkownik "Krzysztof 45" napisał w wiadomości grup

    > A takie były początki tego gówna które teraz mamy.
    > http://niezalezna.pl/25029-pocalunek-judasza

    Aż żal czytać.

    Takiej jednostronnej i oderwanej od rzeczywistości interpretacji dawno nie
    widziałem. Każdy kto był w solidarności wie jak słaba była jej siła w tamtym
    okresie. Nie było najmniejszych szans na przewrót siłowy. Układ z
    komunistami nie był zdradą ale jedynym możliwym rozwiązaniem. Było to
    oczywiste dla wszystkich którzy brali udział w walce o wolną Polskę.

    Dzięki temu zamiast kolejnego powstania kosztującego życie wielu i nic nie
    dającego w zamian poza chwilową ułudą. Dostaliśmy zalążek demokratycznego
    państwa. To jak się to państwo później rozwijało to inna kwestia, ale w 89
    nie było innej możliwości.

    Polsce udało się przejść przez cały okres komunizmu z bardzo małą liczbą
    ofiar mimo ciągłej walki. A to wszystko tylko dlatego, że "góra"
    solidarności cały czas miała świadomość, że trzeba walczyć ale nie można
    przegiąć. Solidarność była ciągłym balansowaniem na krawędzi "góra" miała
    świadomość, że jak odpuszczą walkę to przegrają, ale jak przesadzą to
    skończy się masowym rozlewem krwi.

    Pamiętaj, że wbrew temu co teraz niektórzy próbują nam wmówić umniejszając
    sukces solidarności Solidarność nigdy nie miała większości w społeczeństwie.
    W 89 udało im się przekonać do siebie ludzi centrum. Ludzi którzy mieli
    swoją "małą stabilizację" i rewolucja nie była im do niczego potrzebna.

    Przepraszam rozpisałem się nie na temat, ale nie wytrzymałem.

    Pozdrawiam
    Ergie