  • 71. Data: 2007-12-30 21:44:33
    Temat: Re: Sterzynska w GW
    Od: T <...@i...invalid>

    Mr.FX pisze:

    > Niech operator sam zaproponuje wybrane hosty u swoich partnerów z
    > którymi ma peering/kupuje tranzyt, po conajmniej jednym w USA, Azji i
    > Europie przy połączeniu z którymi (może być łącznie, z zastrzeżeniem, że
    > np. z każdego z kontynentów po 33%), jego klient będzie mógł łącznie
    > uzyskać maksymalną prędkość kupionego łącza.

    Na jakiej zasadzie chcesz gwarantować transfer do hosta w USA, do którego
    droga wiedzie przez wiele tysięcy kilometrów łącz różnej jakości? Masz
    jakiekolwiek pojęcie o działaniu internetu?

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 72. Data: 2007-12-30 21:44:48
    Od: "Wojciech Apel" <w...@n...3s.pl>

    Ja tylko chciałem pokazać, że problem jakości łącza dostępowego, a właściwie
    rozdzwięku pomiędzy oferta o oferowaną usługą to nie problem inżynierski ale
    problem moralny. Ale rozumiem, że na polipie dużo lepiej się gada o bitach i
    protokołach niż o niedotrzymywaniu umów, kłamwstwie i chciwości...

    > Przestań się kompromitować takimi stwierdzeniami. Dzięki myślącym jak Ty
    > postaje mnóstwo ustaw całkowicie oderwanych od rzeczywistości których nie
    > da się egzekwować lub których egzekwowanie staje się sprawą uznaniową.

    Widzisz - pierwszym zadaniem państwa jest określić co jest dobre a co złe.
    Egzekucja tego jest sprawą wtórną (oczywiście lepiej jest jak jest to
    egzekwowalne) ....

    Ale zwróć uwagę - dyskusja zaczeła się od tego, że p. Streżyńska obiecała
    zabrać się za egzekwowanie niemorlaności w umowach z abonentami - a koledzy
    inżynierowie i technicy udowadniają, że po co to robić, że się nie da, że
    lepiej.... no własnie? Co lepiej?

    Wojtek

    PS. A co do kompromitowania... a może to Ty kompromitujesz się tak płytkim
    myśleniem? Może nie chodzodzisz szczegółów, nie zastanawiasz się nad
    przyczynami? Zastanów się bo w dziedzinie poziomu szumów w skrętkach
    telefonicznych spowodowanych użyciem ADSL możemy się zgodzić ale w
    dziedzinie światopoglądu może jeszcze musisz nieco popracować.

  • 73. Data: 2007-12-30 21:47:05
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 30.12.2007, T <...@i...invalid> wroted:

    > Masz żadne pojęcie o prawie, prawda? Nieuczciwe praktyki podmiotu
    > dominującego to zupełnie odrębna kwestia i istnieją już przepisy które
    > pozwalają takim praktykom przeciwdziałać.

    Łał, ajm soł imprest. Wytłumacz mi tylko, jak się to działo, że przed
    Streżyńską jakoś TP robiło co chciało? Przepisy prawa były takie same.

    > A gwarancje zatrudnienia "mają duży sens" dla pracowników, prawda wyborco
    > PPS-u?
    >
    > NIE, NIE MA SENSU BO NIE KAŻDY KONSUMENT CHCE ZA NIE PŁACIĆ.

    Ej, wyborco Korwina, w ten sposób to _żadna_ regulacja nie ma sensu, bo zawsze
    znajdę konsumenta, który nie zechce za nią zapłacić.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 74. Data: 2007-12-30 21:48:06
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 30.12.2007, T <...@i...invalid> wroted:

    > Ty tak poważnie, czy sobie żarty robisz? Państwo ma dyktować operatorom
    > poziom oversellingu? Ręce opadają...

    Tak, na poważnie, oraz tak, państwo ma dyktować operatorom poziom oversellingu.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 75. Data: 2007-12-30 21:49:24
    Od: "Mr.FX" <m...@w...pl>

    [...]
> [...]
    > Tak, żeby przyrost klientów był widoczny w jakości szkieletu i przepływności

    Być może masz rację, ale...
    ...odnośnie jakości szkieletu to IMHO lepiej jednak mierzyć ją za pomocą
    parametrów technicznych aniżeli wartości inwestycji, a co do łącz
    międzyoperatorskich problemem może być (choć niekoniecznie musi)
    określenie algorytmów obliczania minimalnego overbookingu, w zależności
    od ilości klientów i rodzaju ich łącz, ilości uplinków itd. itd.

    --
    Mr.FX [ myryfykysy ]

  • 76. Data: 2007-12-30 21:51:52
    Od: "Wlochaty" <i...@v...pl>

    Użytkownik "T" <...@i...invalid> napisał w wiadomości

    > No to pech, ale ja przecież nie o tym. Zgadzam się, że w wielu miejscach
    > TPSA ma monopol, pytam dlaczego udaje się sprzedawać Neostradę tam, gdzie
    > tego monopolu nie ma?

    W wyniku podstawowych dzialan marketingowych. Nie pamietam kiedy ostatnio
    mialem wlaczony oglupiacz i nie slyszalbym spotu Neostrady... Chello
    reklamuje sie rzadziej i czesciej na rynkach lokalnych (czyt. duze miasta np
    kina), Aster jeszcze ubozej. Ale jesli wezmiesz wszystkich innych operatorow
    razem i zestawisz z wydatkami samej TP na marketing to bedzie przepasc,
    dlatego pomimio wszystko czlowiek odnosi wrazenie ze reklamuje sie tylko TP
    z Neostrada. Poza tym TP zaczyna budowac marke Neostradzie, w spotach biora
    udzial znani i lubiani plus hasło "wybraly miliony" (or sth) Ludzie kupuja
    bo ufaja, czesc na rynku jest nowa, taka ktora dopiero zaczyna z siecia i
    boi sie czegos malego. Sa tez Ci ktorzy boja sie TP i Ci ktorzy pamietaja
    czasy 0202122, Ci ostatni pewnie czesciej z musu niz wyboru kupuja TP ;]

    Wlochaty

  • 77. Data: 2007-12-30 21:55:19
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    T <...@i...invalid> writes:

    > Nieprawda.

    Oczywiscie ze prawda - spojrz w cennik, przyklad: najtansza neostrada
    ze strony TP kosztuje (w ciagu 3 lat) 1346,40 zl, "normalna cena"
    wynosi teoretycznie 6060,96 zl.

    Dla opcji 6 Mb/s roznica jest mniejsza, ale wciaz jest to odpowiednio
    3836.40 zl oraz 10496,88 zl.

    Dodatkowo normalny abonament placisz w ratach co miesiac, zas kare
    placisz z gory, jednorazowo - to dodatkowo zwieksza koszt zerwania
    umowy (zwlaszcza gdybys musial wziac na to np. kredyt).

    Poza tym, nawet jesli jestes w momencie, w ktorym wysokosc kary oraz
    pozostaly do zaplacenia abonament sa rowne, to chyba lepiej - za te
    same pieniadze - miec usluge o jakiejkolwiek jakosci niz nie miec
    jej w ogole?

    > To nie jest kara.

    Oczywiscie ze jest, ktorej cechy kary tu brakuje?

    > Promocja polega na tym, że podpisujesz umowę na 3 lata
    > i masz taniej. Jeśli rezygnujesz po roku, to zapłać za ten rok wg.
    > normalnej ceny, a nie promocyjnej. To chyba oczywiste, prawda?

    Jasne, niestety w przypadku neostrady nie mozesz zaplacic normalnej
    ceny (rynkowej albo np. ceny obowiazujacej dla umow 12-miesiecznych),
    musisz zaplacic cene, za ktora nikt tej uslugi nie kupuje.

    Czy jesli zobaczylbys w sklepie ziemniaki po 10 zl/kg, to nazwalbys
    to normalna cena? Czy jesli sprzedawca sprzedawalby Ci te same
    ziemniaki po 2 zl/kg, ale tylko pod warunkiem, ze bedziesz codziennie
    kupowal ich 1 kg przez 3 lata (albo doplacisz do "normalnych"
    10 zl/kg w przypadku wczesniejszej rezygnacji), to uwazalbys to za
    "oczywiste" i uczciwe? Juz nawet bez argumentu, ze dzialalnosc innych
    sklepow bylaby niemozliwa.

    > Głosujesz
    > na PPS?

    Jesli PPS = Polska Partia Socjalistyczna to przypadkiem mam wrazenie
    ze powyzsze teorie bardziej pasuja do zmutowanej PPR.

    > Operator zawsze może mieć inne zdanie, od rozstrzygania takich spraw jest
    > sąd.

    I powiedzmy ze 1% klientow pojdzie do sądu i 50% z nich wygra - o to
    chodzi?

    > Oczywiście, w skład jej zarządu z pewnoscią nie wchodzą idioci.

    Nie wiem skad ta pewnosc, ale moze tam to inaczej wyglada.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 78. Data: 2007-12-30 21:57:58
    Od: T <...@i...invalid>

    Wojciech Apel pisze:

    > Widzisz - pierwszym zadaniem pa?stwa jest okre?liae co jest dobre a co
    > z?e.

    No ładnie, juz się "dowiedziałem", że Państwo ma dyktować operatorom
    poziom oversellingu, a teraz okazuje się, że ma też rozstrzygać kwestie
    moralne. Pięknie.

    > Egzekucja tego jest spraw? wtórn? (oczywi?cie lepiej jest jak jest
    > to egzekwowalne) ....

    Bzdura, nieegzekwowalne prawo ośmiesza prawo jako takie w oczach tych,
    którzy go powinni przestrzegać. Nie ma chyba nic gorszego niż martwe
    przepisy.

    > Ale zwróae uwag? - dyskusja zacze?a si? od tego, ?e p. Stre?y?ska
    > obieca?a zabraae si? za egzekwowanie niemorlano?ci w umowach z abonentami
    > - a koledzy in?ynierowie i technicy udowadniaj?, ?e po co to robiae, ?e
    > si? nie da, ?e lepiej.... no w?asnie? Co lepiej?

    Bo się nie da. Jak się nie da to się nie da. Podaj mi jakąkolwiek metodę,
    to albo pokażę Ci jej obejście albo udowodnie, że jest niemożliwa do
    zrealizowania. Z równym skutkiem możnaby przeforsować ustawę likwidującą
    AIDS.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 79. Data: 2007-12-30 21:58:12
    Od: "Mr.FX" <m...@w...pl>

    > Na jakiej zasadzie chcesz gwarantować transfer do hosta w USA, do którego
    > droga wiedzie przez wiele tysięcy kilometrów łącz różnej jakości? Masz
    > jakiekolwiek pojęcie o działaniu internetu?

    Nie mam żadnego, Internet znalazłem kilka dni temu pod choinką,
    a w głosowaniu nad powstaniem tej grupy brałem udział za pomocą
    telegrafu.

    --
    Mr.FX [ myryfykysy ]

  • 80. Data: 2007-12-30 21:58:50
    Od: "Wlochaty" <i...@v...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Staniak" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > On 30.12.2007, T <...@i...invalid> wroted:

    > Naprawdę, daruj sobie. Obecność podmiotu dominującego oznacza, że rynek
    > niespecjalnie ma szanse cokolwiek regulować.

    Rynek zawsze sie reguluje sam, choc monopol oczywiscie znieksztalca proces,
    a czasami wrecz blokuje, nie sadze by w tym przypadku byl to czynnik
    kluczowy calej dyskusji.
    Prawda jest taka ze sprawa o ktorej wspomniala prezes UKE ma sie nijak to
    rozwoju rynku, narzucenie nierealnych przepisow spowoduje tylko wzrost
    biurokracji i jeszcze mniej zrozumienia umowy ktora podpisuje zwykly
    uzytkownik sieci.
    Jesli Pani Strezynska ma zamiar zmienic jakosc to napewno nie poprzez martwe
    przepisy, ktore uderza we wszystkich, a najbardziej w malych, ale poprzez
    np. podzial monopolu na kilka podmitow.

    > Ma duży sens. Dla konsumentów.

    Nie ma, bo klient koncowy to taki ktory w 90% przypadkow zapyta o download i
    podpisze umowe, a potem zastanawia sie jak wyglada reszta. Nie wytlumaczysz
    mu co daje gwarancja, bo jego to nie obchodzi, ma 6Mb/s to musi byc 6Mb/s,
    predzej sie pogodzi z tym ze czasem jest wolniej, niz z wyjasnieniami dot
    gwarancji, routerow brzegowych etc...

    Wlochaty