  • 81. Data: 2007-12-30 21:59:35
    Temat: Re: Sterzynska w GW
    Od: T <...@i...invalid>

    Grzegorz Staniak pisze:

    > Tak, na poważnie, oraz tak, państwo ma dyktować operatorom poziom
    > oversellingu.

    Czy jest szansa, że dotrze do Twojej świadomości fakt, że przy różnych
    rodzajach łącz dla różnych klientów sensowny poziom oversellingu może
    różnić się np. o dwa rzędy wielkości?

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 82. Data: 2007-12-30 22:00:54
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 30.12.2007, Mr.FX <m...@w...pl> wroted:

    > Być może masz rację, ale...
    > ...odnośnie jakości szkieletu to IMHO lepiej jednak mierzyć ją za pomocą
    > parametrów technicznych aniżeli wartości inwestycji, a co do łącz
    > międzyoperatorskich problemem może być (choć niekoniecznie musi)
    > określenie algorytmów obliczania minimalnego overbookingu, w zależności
    > od ilości klientów i rodzaju ich łącz, ilości uplinków itd. itd.

    Ważna jest sama zasada - IMVHO regulacja wymuszająca minimalny poziom
    przywoitości wobec klienta nie różniłaby się niczym, wbrew histeriom lokalnych
    korwinistów, od przepisów regulujących od kiedy możesz coś nazwać "sokiem",
    a kiedy musisz się zadowolić "nektarem", czy jakoś tak. Jakoś nie widzę tłumów
    klientów protestujących przeciwko temu, że są solidniej informowani
    o charakterze produktu. Oczywiście, tak, to powinno być mierzone parametrami
    technicznymi, a dla różnych klas łączy można by stosować różne algorytmy dla
    obliczenia minimum. Krokiem naprzód byłoby już rzetelne informowanie który
    z tych algorytmów stosuje się do Twojego łącza, tak żebyś np. wiedział,
    że jeśli kupujesz 1 Mb/s klasy D, to w sytuacji natłoku w sieci możesz nie
    mieć wcale dostępu do czegokolwiek poza routerem brzegowym.

    A takie ogólne coś _wymuszające_ inwestycje w miarę przyrostu liczby klientów
    też IMVHO nie byłoby od rzeczy.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 83. Data: 2007-12-30 22:02:38
    Od: "Wlochaty" <i...@v...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Staniak" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Łał, ajm soł imprest. Wytłumacz mi tylko, jak się to działo, że przed
    > Streżyńską jakoś TP robiło co chciało? Przepisy prawa były takie same.

    Bez urazy, ale dla mnie nic sie nie zmienilo? Widzisz jakas roznice? TP
    placi 100% kar o ktorych trabi sie w mediach?
    zmienily sie jakos drastycznie ceny dostepu ? Nic z tych rzeczy, rynek jakos
    sie rozwija, predkosci powiedzmy ze nie odbiegaja od tych w zachodnich
    krajach, tylko gdzie tu jakas zasluga prezesa UKE? To jest caly czas
    ewolucja, a nie rewolucja. Poza Neo bez telefonu, to ja nie widze zmian, a
    Muttimo i Netia to najlepszy przyklad na nasza normalizacje rynku z pomoca
    UKE...

    Wlochaty

  • 84. Data: 2007-12-30 22:04:08
    Od: "Wlochaty" <i...@v...pl>

    > On 30.12.2007, T <...@i...invalid> wroted:
    >
    > Tak, na poważnie, oraz tak, państwo ma dyktować operatorom poziom
    > oversellingu.

    Brawo, to byloby pionierstwo swiatowe, moze niech jeszcze dyktuja ile i
    jakich rurek trzeba kupic by miec X klientow...
    To o czym piszesz to utopia...

    Wlochaty

  • 85. Data: 2007-12-30 22:04:20
    Od: T <...@i...invalid>

    Mr.FX pisze:

    > Nie mam żadnego, Internet znalazłem kilka dni temu pod choinką, a w
    > głosowaniu nad powstaniem tej grupy brałem udział za pomocą telegrafu.

    Tym gorzej, jeśli przy takim stażu zgłaszasz tak absurdalne pomysły...

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 86. Data: 2007-12-30 22:07:41
    Od: T <...@i...invalid>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > Oczywiscie ze prawda - spojrz w cennik, przyklad: najtansza neostrada ze
    > strony TP kosztuje (w ciagu 3 lat) 1346,40 zl, "normalna cena" wynosi
    > teoretycznie 6060,96 zl.
    >
    > Dla opcji 6 Mb/s roznica jest mniejsza, ale wciaz jest to odpowiednio
    > 3836.40 zl oraz 10496,88 zl.

    Nie chce mi się czytać tej umowy, ale jeśli nie dopuszcza zerwania umowy
    w trakcie jej trwania i wyrównania różnicy pomiędzy abonamentem
    promocyjnym a normalnym, za okreś WYKORZYSTANY, to tego typu zapisy były
    już niejednokrotnie podważane przez sądy. ZTCP można je znaleźć z
    rejestrze klauzul zakazanych. Więc i tutaj jest juz narzędzie
    przeciwdziałania takim praktykom.

> [...]
    > (rynkowej albo np. ceny obowiazujacej dla umow 12-miesiecznych), musisz
    > zaplacic cene, za ktora nikt tej uslugi nie kupuje.
    >
    > Czy jesli zobaczylbys w sklepie ziemniaki po 10 zl/kg, to nazwalbys to
    > normalna cena? Czy jesli sprzedawca sprzedawalby Ci te same ziemniaki po
    > 2 zl/kg, ale tylko pod warunkiem, ze bedziesz codziennie kupowal ich 1
    > kg przez 3 lata (albo doplacisz do "normalnych" 10 zl/kg w przypadku
    > wczesniejszej rezygnacji), to uwazalbys to za "oczywiste" i uczciwe? Juz
    > nawet bez argumentu, ze dzialalnosc innych sklepow bylaby niemozliwa.

    Tak. [Zresztą zaraz znalazłby się ktoś, kto by zaoferował je za 2,50 bez
    umowy]

    > I powiedzmy ze 1% klientow pojdzie do sądu i 50% z nich wygra - o to
    > chodzi?

    Więc co? Chcesz utworzyć jakiś nadsąd, w postaci np. p. Streżyńskiej?

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 87. Data: 2007-12-30 22:07:50
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 30.12.2007, Wlochaty <i...@v...pl> wroted:

    > Rynek zawsze sie reguluje sam,

    W teorii. W praktyce to, że być może za 50 lat sytuacja sama się zmieni nie
    ma dla nikogo żadnego znaczenia.

    [...]
    > Prawda jest taka ze sprawa o ktorej wspomniala prezes UKE ma sie nijak to
    > rozwoju rynku,

    Ma się za to w konkretny sposób do praw konsumentów. I ma związek z praktyką
    postępowania dominującego podmiotu.

    > narzucenie nierealnych przepisow spowoduje tylko wzrost
    > biurokracji i jeszcze mniej zrozumienia umowy ktora podpisuje zwykly
    > uzytkownik sieci.

    Twoim zdaniem.

    > Jesli Pani Strezynska ma zamiar zmienic jakosc to napewno nie poprzez martwe
    > przepisy,

    Z góry wiesz, że będą martwe? Wieszczysz?

    [...]
    > Nie ma, bo klient koncowy to taki ktory w 90% przypadkow zapyta o download i
    > podpisze umowe, a potem zastanawia sie jak wyglada reszta.

    Twoim zdaniem.

    Poza tym, dokładnie ze względu na to należy takiego klienta bardziej chronić
    i rzetelniej informować.

    > Nie wytlumaczysz
    > mu co daje gwarancja, bo jego to nie obchodzi, ma 6Mb/s to musi byc 6Mb/s,
    > predzej sie pogodzi z tym ze czasem jest wolniej, niz z wyjasnieniami dot
    > gwarancji, routerow brzegowych etc...

    A Ty to wiesz, bo rozmawiałeś z każdym klientem w kraju?

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 88. Data: 2007-12-30 22:08:37
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

> [...]

    > Czy jest szansa, że dotrze do Twojej świadomości fakt, że przy różnych
    > rodzajach łącz dla różnych klientów sensowny poziom oversellingu może

    A kogo to obchodzi? Chodzi o ogólny mechanizm, nie kwestie implementacji.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 89. Data: 2007-12-30 22:09:22
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Wlochaty pisze:

    > Jesli Pani Strezynska ma zamiar zmienic jakosc to napewno nie poprzez martwe
    > przepisy, ktore uderza we wszystkich, a najbardziej w malych, ale poprzez
    > np. podzial monopolu na kilka podmitow.

    Zdaje się, że w ogóle nie rozumiesz podstaw regulacji. Podmiotem działań
    regulatora z reguły nie jest operator, czy to duży, czy mały.

    M.

  • 90. Data: 2007-12-30 22:11:44
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    T pisze:

    > Masz żadne pojęcie o prawie, prawda? Nieuczciwe praktyki podmiotu
    > dominującego to zupełnie odrębna kwestia i istnieją już przepisy które
    > pozwalają takim praktykom przeciwdziałać.

    Nareszcie zaczynasz pisać jak człowiek :-) Zgoda, nie jest ustalone, w
    jakim zakresie taka norma prawna zostanie wprowadzona. Na razie wiadomo
    jaki jest problem - klient końcowy jest robiony w bambuko, zgodnie z
    umową, która podpisał. Więc być może niedługo np. prezes UOKiK-u
    stwierdzi, że zapis "operator nie gwarantuje prędkości transmisji w
    sieci Internet" jest niedozwolonym zapisem umownym.

    M.