  • Data: 2020-09-24 12:24:02
    Temat: Re: Sterowanie oświetleniem terenu
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czyli od xx lat nic się nie zmieniło w temacie.
    nie wiem skąd to "czyli". W kilku postach wyżej masz rozwiązanie swoich
    kłopotów. filtrowanie zasilania, i fotodiody lub baterie słoneczne
    zamiast fotorezystowów.

    > OK, przyjmuję opcję sterownika astronomicznego.

    ale chcesz czy są jakieś argumenty? Bo brak fotoelementu, nie spowoduje
    odporności na wspomniane wcześniej problemy z "udarem na zasilaniu".
    Pytanie czy będziesz to robił, wytwarzał sam? Bo jeśli tak, to
    sterownika astronomiczny tanio chyba dałoby się zrobić na arduino.
    sterownik zmierzchowy, na bazie zmierzchowych lampek ogrodowych. tyle że
    zamiast diodki będa załączały przekaźnik, a doładowywanie ich
    akumulatorka można zrobić z 230 przez kondensator diodę i rezystor. i to
    paradoksalnie (biorąc pod uwagę cene!) będzie najstabilniejsze zasilanie.

    ToMasz