  • Data: 2020-09-25 16:19:58
    Temat: Re: Sterowanie oświetleniem terenu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Michał Jankowski napisał:

    > Naprawdę wyłącznik zmierzchowy to jest rocket science? Chyba tak, bo
    > miasto Warszawa kiedyś z tego zrezygnowało na rzecz zegarowych, do tego
    > włączanych grubo za późno. A jeszcze na domiar złego cały jeden sektor
    > koło mnie przez 10 lat zapalał się prawie pół godziny później niż inne.

    Jak się okazuje, jest (o czwórdzielnych fotodiodach SiC i sterowaniu
    tym rakiet przez obserwacje własnego cienia UV kiedyś tu pisałem). Do
    kwestii już wcześniej poruszonych dochodzi jeszcze jedna, zasadnicza.
    W mieście Warszawa niebardzo jest gdzie taki czujnik umieścić. Świecą
    na niego latarnie własne, te z sąsiedniego sektora, światła mieszkań
    z góry, reflektory samochodów, reklamy czy inne ufo.

    Jarek

    PS
    Znajomy prezes całkiem fajnej firmy elektroniznej przy każdym nowym
    projekcie zwykł mawiać "to nie jest rocket science, szybko sobie
    z tym poradzimy". W końcu trafiło się zlecenie na jakiegoś cosia do
    satelity. Załoga odpowiedziała mu chórem: Mariusz, to jest rocket
    science!

    --
    A ja na to -- my w niebo ślem rakiety,
    Bez wysiłku wielkich rzek cofamy bieg!