  • 21. Data: 2009-11-02 12:45:31
    Temat: Re: Stereo i ruchomo
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Nov 2009, "Paweł W." wrote:

    > Nie mam już CRT.

    To jest problem który i mnie zamartwia - co będzie, jak mi mój LG-cośtam
    weźmie i padnie.

    > Kartę mam ATI.

    To jest mały szczegół - dokupujesz NVidię.
    W ostateczności drugą kartę na PCI "tylko do stereo" :P

    > I co ja mam zrobić? ;)

    Siąść i płakać.
    Niestety, o ile niektóre LCD *mają* możliwość *wyświetlania* danych
    z >120Hz, to AFAIK żadne dostępne *nie mają* możliwości pobrania
    ich w takiej postaci "z zewnątrz".
    A już w postaci "otwartego standardu", możliwego do zaimplementowania
    luzem - wcale.
    Klops.
    Pozostaje oglądanie za pomocą stereoskopu pionowych ujęć na monitorze
    panoramicznym - przy ekranie 1920x1200 pikseli mamy stereo 800x1200,
    co jest dość strawną wartością, oraz 800x600 bądź 960x640 do poziomu.
    Ewentualnie dwa monitory, ale kto będzie z tym walczył (z ustawianiem).

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2009-11-02 19:11:56
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Nie byłbym tego taki pewien.

    Ale właśnie ja się do tego przymierzam :)
    Jakby nie było widoków konkretnych to nikt by mnie nie zmusił do łażenia
    dziś po Gorcach z dwoma aparatami i ciężkim statywem (!!!) z szyną do
    stereo. Teraz bolą mnie plecki i w ogóle...

    > Ktoś kto już próbował samemu skonfigurować stereo zdaje sobie
    > z tego sprawę, więc kupić nie chce, ci co nie próbowali nie
    > wiedzą "osochodzi" więc też kupić nie chcą.
    > Szanse na *szybkie* "przyjęcie się" miałoby jedynie rozwiązanie
    > zdolne do pracy kompatybilnej z tym co jest.
    > A tu się zaczyna problem ten sam co z >8-bit kolor: "czym to
    > przesłać"? Dla analogowego sygnału (czyli również w DVI-A)
    > istnieje "standard ELSA", korzystający z linii DDC/DDC2 - a co
    > dla cyfrowego?
    > Ktoś/coś obsługuje przełączanie pól w DVI-I?

    Stereo wejdzie od strony tv tym razem. HD się raz - wysyca - dwa -
    kładzie krzyżyk na rozwój. Jeszcze chyba nigdy nie było sytuacji, że
    jakaś technologia dochodzi do końca z definicji (nie może być ''bardziej
    full hd od full hd''). Na ekstremalne rozdzielczości natomiast widoków
    na razie nie ma choćby ze względu na całkowity brak standardu. Oledy i
    takie tam to tylko mydlenie oczu o wzroście jakości, przynajmniej w
    głowach klasycznego Kowalskiego.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 23. Data: 2009-11-02 19:41:20
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant pisze:

> [...]
    > kładzie krzyżyk na rozwój. Jeszcze chyba nigdy nie było sytuacji, że
    > jakaś technologia dochodzi do końca z definicji (nie może być ''bardziej

    Sądzisz, że marketing nie poradzi sobie z nową nazwą nowej, lepszej
    rozdzielczości? Choćby dla nowej lepszej telewizji wysokiej
    rozdzielczości 2400x1350 ??? Niech będzie na początek FullHD+
    Widzisz, jak ładnie wygląda? :D

> [...]
    > na razie nie ma choćby ze względu na całkowity brak standardu. Oledy i
    > takie tam to tylko mydlenie oczu o wzroście jakości, przynajmniej w

    Ja jestem bardziej klasyczny od klasycznego Kowalskiego, bo większość
    filmów jakie oglądałem, nie wymaga wyższej rozdzielczości, bo:
    - albo jest tak słaby, że nie ma co go ratować wysoką rozdzielczością
    - albo fabuła i realizacja są tak dobre, że nie robi ci różnicy, czy
    oglądasz na telewizorze FullHD, czy na telefonie z ekranikiem o połowie
    rozdzielczości VGA ;)

    A poza tym z tego co pamiętam, to standard PAL (720x520, czy coś
    takiego) to wcale nie jest tak mało i dla optymalnej jakości zalecało
    się zachować odległość 5x przekątna ekranu. Teraz, po podwyższeniu
    rozdzielczości, można siedzieć 3x przekątna, przy czym ja nie widzę
    potrzeby zbliżania się bardziej do ekranu :D

    No, chyba że w tym celu:
    http://www.youtube.com/watch?v=Jd3-eiid-Uw&feature=p
    layer_embedded
    :D

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 24. Data: 2009-11-02 20:18:34
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Paweł W. pisze:

> [...]
    > rozdzielczości? Choćby dla nowej lepszej telewizji wysokiej
    > rozdzielczości 2400x1350 ??? Niech będzie na początek FullHD+

    Słyszelibyśmy o tym już kilka lat. Nic takiego wkrótce nie nastąpi, bo
    ograniczenie jest odgórne (wyposażenie producentów), a na takie ''nic''
    nie dadzą się namówić.

> [...]
    > - albo fabuła i realizacja są tak dobre, że nie robi ci różnicy, czy
    > oglądasz na telewizorze FullHD, czy na telefonie z ekranikiem o połowie

    Ja znowu najwięcej filmów oglądam na czterocalowym palmie gdzieś w
    podróżach, bo telewizora nie posiadam, a przed ekranem rzutnika siadam
    raz w miesiącu i od dłuższego czasu interesuje mnie treść filmów, a nie
    ich jakość techniczna.
    Ale to moje prywatne zdanie, dla dudków mogę mówić, że jakość jest ważna :)

> [...]
    > rozdzielczości, można siedzieć 3x przekątna, przy czym ja nie widzę
    > potrzeby zbliżania się bardziej do ekranu :D

    Jak to zwykle bywa (najlepszy przykład - płyta cd, która zaczęła brzmieć
    w chwili, gdy stała się przestarzała) - pal zaczyna być doceniany
    sprzętowo właśnie teraz, gdy można zinterpolować w dół sygnał hd, dzięki
    czemu jakość tegoż jest fantastyczna, oczywiście w ramach ograniczeń
    samego formatu.

    Ale to jednak film. Zrób stopklatkę z takiego DVD i marność zobaczysz...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /nie chce ci się dziś nic robić? - zwal to na ogólnoświatowy kryzys/

  • 25. Data: 2009-11-02 21:39:57
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Siąść i płakać.
    > Niestety, o ile niektóre LCD *mają* możliwość *wyświetlania* danych
    > z >120Hz, to AFAIK żadne dostępne *nie mają* możliwości pobrania
    > ich w takiej postaci "z zewnątrz".

    Zdjęcia stereo to mogłyby w pętli dawać ;)
    A może ten monitor będzie miał takie możliwości?
    http://www.chip.pl/chip/news/sprzet/wyswietlanie-obr
    azu/2009/11/14-calowy-oled-o-rozdzielczosci-full-hd?
    src=nl_pp

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 26. Data: 2009-11-02 23:38:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > http://www.chip.pl/chip/news/sprzet/wyswietlanie-obr
    azu/2009/11/14-calowy-oled-o-rozdzielczosci-full-hd?

    Wszystkie dotychczasowe konstrukcje miały 100/200Hz wyłącznie "do celów
    wewnętrznych" - z pół- i ćwierćobrazami generowanymi w procesorze
    graficznym.
    Postęp technologii, pozwalający na wepchnięcie różnych "gotowców"
    do srodka monitora, stanowi powód moich obaw.
    Dadzą Ci *wybrane* właściwości, a nie to co byś chciał wykorzystać
    byle darmowym driverem z NVidii :]
    Obym się mylił - oczywiście...

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2009-11-02 23:40:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Nov 2009, Janko Muzykant wrote:

    > Stereo wejdzie od strony tv tym razem.

    I co, stację TV razem z licencją na kodery sobie będziemy
    fundować? ;)
    Patrz wątek obok - obawiam się, że ta droga może *nie* pozwolić
    na wprowadzanie *własnej* treści do monitora.

    BTW: czy jest na grupie ktoś, kto *ma* Hyundaya "3D"?

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2009-11-03 08:25:00
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

> [...]
    > podróżach, bo telewizora nie posiadam, a przed ekranem rzutnika siadam
    > raz w miesiącu i od dłuższego czasu interesuje mnie treść filmów, a nie

    Ee no nie do konca. Takie Transformersy to sie nie nadaja do ogladania na
    malym ekraniku i/lub w marnej rozdzielczosci :) Nie mowiac juz o porzadnym
    dzwieku.

    Thomas

  • 29. Data: 2009-11-03 08:54:32
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Thomas pisze:

    > Ee no nie do konca. Takie Transformersy to sie nie nadaja do ogladania
    > na malym ekraniku i/lub w marnej rozdzielczosci :) Nie mowiac juz o
    > porzadnym dzwieku.

    Transformersy powiadasz...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /jestem wariat na motorze, najszybszy we wsi!/

  • 30. Data: 2009-11-03 08:57:26
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > I co, stację TV razem z licencją na kodery sobie będziemy
    > fundować? ;)

    Będziemy, będziemy :)
    Ostatnimi latami fundowaliśmy sobie hade. Gotówą, w sklepie z
    telewizorami i dekoderami oraz oglądaniem podpasek i łupieżu,
    wyposażając za tę przyjemność w sprzęt produkcję.

    > Patrz wątek obok - obawiam się, że ta droga może *nie* pozwolić
    > na wprowadzanie *własnej* treści do monitora.

    Wystarczy taki monitor pokryć folią lentikularną :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /umiera się tylko raz/