  • 151. Data: 2011-01-08 16:46:36
    Temat: Re: Stawiam taką tezę w temacie aut nienowych.
    Od: Excite <n...@n...pl>

    W dniu 07.01.2011 22:05, Cavallino pisze:
    > Bez jaj, nic nie pisałem o HD.
    > Czy diagnosta robił przegląd danego podzespołu czy nie, to można
    > odczytać z bylejakiej kamery.
    > Można mu ją nawet na czoło powiesić.

    Guzik prawda. Przyjedzie ktoś z luzami na wahaczach i jak sprawdzisz na
    taniej kamerze SD czy luzów nie było czy też były i diagnosta je
    zignorował ?
    Jak na kamerze SD wypatrzysz czy przewody hamulcowe były w dobrym stanie
    czy zardzewiałe ? W samochodzie masz tysiące możliwości różnych
    uszkodzeń, większość nawet na kamerze Full HD z dobrym oświetleniem była
    by ciężka do wyłapania. Na kamerze SD, szczególnie amatorskiej możesz co
    najwyżej ocenić czy diagnosta w ogóle był w kanale i chociaż udawał że
    robi to co powinien.

    > Nagrywarka DVD to kilkaset zł.
    > Dla stacji pryszcz, więc nie przesadzajmy, że to stanowi jakiś problem.
    > Śrubka do podnośnika kosztuje zapewne podobną kasę.

    Nie odróżniasz sprzętu domowego od przemysłowego. Koszt monitoringu na
    jedną stacje diagnostyczną zapewne nie był by mniejszy od 5tyś zł jeśli
    mowa o tanich kamerach CCTV.

  • 152. Data: 2011-01-08 17:02:13
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Excite" <n...@n...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > wyłapania. Na kamerze SD, szczególnie amatorskiej możesz co najwyżej
    > ocenić czy diagnosta w ogóle był w kanale i chociaż udawał że robi to co

    Dokładnie o to chodzi.
    Wystarczy do wyłapania tego największego problemu - czyli nie robienia
    przeglądów w ogóle.
    To nie ma być cudowne remedium na wszystko, tylko JEDEN ze sposobów walki z
    plagą.

    >Koszt monitoringu na jedną stacje diagnostyczną zapewne nie był by mniejszy
    >od 5tyś zł jeśli mowa o tanich kamerach CCTV.

    Nawet jeśli.
    Ile samochodów rocznie przegląda dana stacja?

  • 153. Data: 2011-01-08 17:18:27
    Od: Excite <n...@n...pl>

    W dniu 08.01.2011 17:02, Cavallino pisze:
    > Dokładnie o to chodzi.
    > Wystarczy do wyłapania tego największego problemu - czyli nie robienia
    > przeglądów w ogóle.

    Największym problemem jest dopuszczanie do ruchu samochodowego złomu.
    Bez znaczenia czy diagnosta dopuści grata w ogóle nie robiąc przeglądu
    czy też poudaje przed kamerą że coś robi po czym podbije dowód. Efekt
    jest ten sam, grat na drodze.

  • 154. Data: 2011-01-08 17:25:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Największym problemem jest dopuszczanie do ruchu samochodowego złomu. Bez
    > znaczenia czy diagnosta dopuści grata w ogóle nie robiąc przeglądu czy też
    > poudaje przed kamerą że coś robi po czym podbije dowód.

    Na przypadki po których gołym okiem widać, że żadnego przeglądu nie miały,
    wystarczy.
    Ciężko raczej sfałszować dokumentację geometrii podwozia dla czteroślada,
    czy testu czystości spalin dla olejożernego złoma, to już wymaga zachodu,
    więc flaszka nie wystarczy.

    Żeby przeciąć dalsze, bezsensowne dyskusje - dokumentowanie przeglądu, wraz
    z video z niego, to tylko taki jeden z moich pomysłów.
    Nie twierdzę, że jedyny sensowny, że nie ma lepszych czy coś w ten deseń.

    Natomiast byc może właśnie totalna krytyka każdego pomysłu, z powodu "bo
    tak", powoduje, że decydenci wolą zlać temat i na krytykę się nie narażać.
    Temat do przemyślenia.
    EOD

  • 155. Data: 2011-01-08 17:44:35
    Od: Excite <n...@n...pl>

    W dniu 08.01.2011 17:25, Cavallino pisze:
    > Natomiast byc może właśnie totalna krytyka każdego pomysłu, z powodu "bo
    > tak", powoduje, że decydenci wolą zlać temat i na krytykę się nie narażać.
    > Temat do przemyślenia.

    Ekipa rządząca nie chce się narażać elektoratowi, szczególnie że na
    takich rewolucjach ciężko coś zarobić więc z ich punktu widzenia po co
    cokolwiek zmieniać. Trzeba mieć świadomość że spora część polskich
    kierowców chce mieć lewe przeglądy. Bo przegląd "na lewo" to również
    przegląd bez łapówki ale wykonany niechlujnie. To tak jak z cichym
    przyzwoleniem na łamanie przepisów ruchu drogowego, można by egzekwować
    większość z nich zamiast ograniczać się do prostych i dochodowych
    kontroli prędkości. Po kilku latach wymuszona mandatami i odbieraniem
    prawa jazdy kultura i jakość kierowców była by na poziomie krajów
    zachodnich i skandynawskich. Tylko czy większość ludzi była by
    zadowolona że musi jeździć zgodnie z przepisami ? Raczej nie. Więc ci na
    górze ignorują problem dla swojego dobra. Sytuacja analogiczna do
    problemu lewych przeglądów.

  • 156. Data: 2011-01-08 18:52:50
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 08 Jan 2011 16:46:36 +0100, Excite wrote:
> [...]
    >czy zardzewiałe ? W samochodzie masz tysiące możliwości różnych
    >uszkodzeń, większość nawet na kamerze Full HD z dobrym oświetleniem była

    Szczera prawda, ale o czym wy tu panowie w ogole piszecie ?

    "W 2009 roku stan techniczny pojazdu był przyczyną 101 wypadków
    drogowych, zginęło w nich 8 osób, a rany odniosło 147. Najwięcej
    stwierdzono braków w oświetleniu 41,6% oraz w ogumieniu 20,8%."

    A 50tys wypadkow zostanie.

    To nawet nie jest 1 %.

    J.

  • 157. Data: 2011-01-08 19:30:35
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Bydlę" <b...@b...com> napisał w wiadomości
    > Yogi(n) wrote:

    > Napisałeś tezę o prędkości zabójczej.
    > I nie rozprawiłeś się z nią,Przecież cytowałem.
    OK, masz rację. Nie miałem pojęcia, że tryb warunkowy, ironia i sarkazm są
    dla Ciebie nie do przebrnięcia.

    Gdybyś choć PRZEZ CHWILĘ pomyślał, to w kontekście mojej wypowiedzi nie
    napisałbyś:
    " podaj ile km/h jest już przyczyną wypadków...
    Bo osioł (zbieżność gatunkowa nieprzypadkowa ;-) ) jadący 5 km/h może być
    przyczynkiem do wypadku. A nawet 3 km/h.
    No to z czym miałem się "rozprawiać"?
    Wyłącznie z Twoim staniakizmem...

    > ;>
    Nawet krzywy ryj nie pomoże...

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 158. Data: 2011-01-08 21:16:12
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    Yogi(n) wrote:

    > Nawet krzywy ryj nie pomoże...

    Na chamstwo licytować się nie będę.

    --
    Bydlę

  • 159. Data: 2011-01-08 22:17:28
    Temat: Re: Stawiam takš tezę w temacie aut nienowych.
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 08 Jan 2011 13:09:25 +0100, Tomasz Pyra wrote:
    >Może gdzieś po wsiach w stodołach faktycznie dogorywają jakieś na
    >czarnych tablicach, nieobjęte jeszcze cepikiem, ale to też chyba
    >niedługo się uda.

    Obawiam sie ze nie ma zarejestrowanych samochodow nie objetych
    cepikiem.

    Moze jeszcze UFG nie zadzialal, albo zadzialal, tylko sie wlasciciele
    poradzili i odpowiedzieli ze auto dawno zezlomowane albo wyemigrowalo
    do Irlandii..

    J.

  • 160. Data: 2011-01-08 23:53:18
    Temat: Re: Stawiam tak? tezę w temacie aut nienowych.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > -b tez
    > bedzie w okolicach miliona rocznie, bo inaczej by juz dawno miejsca na
    > drogach zabraklo :-)

    No przecież właśnie już dawno zabrakło.
    Właśnie dlatego, że b=x/5.