  • 161. Data: 2011-01-08 23:55:16
    Temat: Re: Stawiam tak? tezę w temacie aut nienowych.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    news:dbigi6lofjd82mctjgp33svvsh3kc7ehqj@4ax.com...

    > w 1998 bylo zarejestrowanych 12.7mln pojazdow, 8.9 osobowych,
    > w 2003 15.9 / 11.2
    > w 2004 16.7 / 12.0
    > w 2007 19.5 / 14.6
    > w 2008 21.3 / 16.1
    >
    > Postep zasadniczo jest staly,

    Czyli dokładnie tyle ile wyszcowałem - milion rocznie.
    Bo to co jest złomowane, to równoważy rynek aut nowych.
    A rynek śmieci z zachodu powiększa katastrofalne zatłoczenie na drogach.

    moze poza ostatnim rokiem
    > Ja bym te liczby skorygowal jeszcze w dol, o pojazdy dawno rozebrane
    > na czesci ..

    Jasne i nie wyrejestrowują, bo lubią OC płacić.

  • 162. Data: 2011-01-08 23:58:42
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > A skad te informacje ?

    Był link.

    > A masz jakies liczby ?

    Oczywiście.
    A wtym celu musisz przeczytać cały wątek, a nie tylko wybrane posty.

  • 163. Data: 2011-01-09 00:02:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Przesadzasz. Ostatnio nawet mamy sporo wiecej autostrad niz 1/100
    > niemieckich.

    Ale oni mają jeszcz krajówki po których da się jeździć.
    Przeważnie puste.

    > A procentowo to ile przybylo ?

    Ponad 1/3 - tak samo proporcjonalnie licząc.

    > I ile taki sciagniety 10-letni zlom moze jezdzic ?

    Na pewno 10 z nich przejeździ więcej niż jeden, 20 letni maluch.

    > A to proponuje nasze unikatowe polskie rozwiazanie, wprowadzic 100 tys
    > zl podatku od zakupu samochodu

    Nie chodzi o zakupy samochodów, tylko o zaśmiecanie złomami.

  • 164. Data: 2011-01-09 00:46:20
    Temat: Re: Stawiam tak? tez? w temacie aut nienowych.
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Sat, 8 Jan 2011, J.F. wrote:

    > Szczera prawda, ale o czym wy tu panowie w ogole piszecie ?
    >
    > "W 2009 roku stan techniczny pojazdu był przyczyną 101 wypadków
    > drogowych, zginęło w nich 8 osób, a rany odniosło 147. Najwięcej
    > stwierdzono braków w oświetleniu 41,6% oraz w ogumieniu 20,8%."
    >
    > A 50tys wypadkow zostanie.
    >
    > To nawet nie jest 1 %.

    Lejesz miód na moje serce :) Od dawna już chciałem zasygnalizować ten
    (uchodzący jakoś uwadze większości dyskutantów) szczegół ;-)

    Pozdrawiam :)

    W.

  • 165. Data: 2011-01-09 00:50:21
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Sat, 8 Jan 2011, J.F. wrote:

    > No bo Cavallino kupil w polskim salonie i zaplacil z 10 tys zl VAT :-)

    Tak gwoli ścisłości, to akurat do mojego "Willysa" Cavallino nic nie ma,
    nawet kiedyś odważył się nim jechać... ;-)

    Pozdrawiam :)

    W.

  • 166. Data: 2011-01-09 00:54:52
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Wojtek Borczyk" <b...@m...astro.amu.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:

    > Tak gwoli ścisłości, to akurat do mojego "Willysa" Cavallino nic nie ma,
    > nawet kiedyś odważył się nim jechać... ;-)

    Nie raz nawet.
    Nie mam nic do żadnego porządnie utrzymanego auta.
    Choćby i miało ze 100 lat.

  • 167. Data: 2011-01-09 01:07:38
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Sat, 8 Jan 2011, J.F. wrote:

    > A ile zaparkowanych BWP minales ?
    > I ile bramek bylo po drodze ? :-)

    Bramki były chyba cztery - jedna w Sochaczewie, druga w Łowiczu, trzecia
    (o ile dobrze pamiętam) w okolicy Kutna, czwarta w Koninie, przed samym
    mostem na Warcie :)

    Ale żadnego zaparkowanego BWP nie pamiętam ;-)

    Pozdrawiam :)

    W.

  • 168. Data: 2011-01-09 01:28:52
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 9 Jan 2011 00:50:21 +0100, Wojtek Borczyk wrote:

    >Tak gwoli ścisłości, to akurat do mojego "Willysa" Cavallino nic nie ma,
    >nawet kiedyś odważył się nim jechać... ;-)

    Zawsze mowilem ze punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia :-)

    A w przypadku samochodu - smrod oleju zostaje z tylu :-)

    J.

  • 169. Data: 2011-01-09 01:33:43
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 9 Jan 2011 00:02:14 +0100, Cavallino wrote:
    >Ale oni mają jeszcz krajówki po których da się jeździć.
    >Przeważnie puste.

    No moze, skoro wszyscy przeniesli sie na autostrady .. ale to tez
    znaczy ze po autostradach nie daje sie jezdzic - w godzinach szczytu
    :-)

    >Ponad 1/3 - tak samo proporcjonalnie licząc.

    To nie wydaje sie jakos duzo.

    >Nie chodzi o zakupy samochodów, tylko o zaśmiecanie złomami.

    Ale jakie to ma znaczenie co zasmieca ? Wprowadzimy 100 tys zl akcyzy,
    to od razu drogi zrobia sie puste, a i przyjemnie bedzie na parkingi
    spojrzec ..

    J.

  • 170. Data: 2011-01-09 09:47:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > To nie wydaje sie jakos duzo.

    A mi już 1/30 ponad stan full (co się zdarzyło już 15 la temu) już
    wydawałoby się cholernie dużym przeładowaniem.

    > Ale jakie to ma znaczenie

    Zasadnicze.
    Niska podaż dostępnych cenowo samochodów, utrzymywała jakoś stan na drogach.