  • 171. Data: 2011-01-09 11:02:19
    Temat: Re: Stawiam tak? tez? w temacie aut nienowych.
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 9 Jan 2011 00:46:20 +0100, Wojtek Borczyk napisał(a):

    > Lejesz miód na moje serce :) Od dawna już chciałem zasygnalizować ten
    > (uchodzący jakoś uwadze większości dyskutantów) szczegół ;-)

    Tak naprawdę to liczy się stan techniczny mózgu kierowcy, a nie pojazdu.
    Gorszym autem kierowca ze sprawnym mózgiem pojedzie tak, żeby kuku nikomu
    nie zrobić. A dureń nawet sprawnym autem zagrożenie spowoduje.

    --
    ___________ (R)

  • 172. Data: 2011-01-09 11:06:27
    Temat: Re: Stawiam tak? tezę w temacie aut nienowych.
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 9 Jan 2011 09:47:39 +0100, Cavallino wrote:

    >Zasadnicze.
    >Niska podaż dostępnych cenowo samochodów, utrzymywała jakoś stan na drogach.

    Dlatego wprowadzimy bardzo sprawiedliwy podatek - 100 tys od sztuki,
    ewentulalnie 20 tys od metra dlugosci :-)

    J.

  • 173. Data: 2011-01-09 14:58:57
    Temat: Re: Stawiam taką tezę w temacie aut nienowych.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Max_P,

    > stałem prawie 3 godziny w najbliższym sąsiedztwie ostatniego karambolu na
    > A4; jeżdżę codziennie, robiąc w każdych warunkach pogodowych średnio 200 km.
    > Poczynione i bieżace obserwacje skłaniają mnie do postawienia pewnie
    > dyskusyjnej tezy: z tym podniesieniem szybkości o dziesięć, a jak wskazuje
    > agitka w telewizorniach o 20 km/h nieco przesadzono. Jeśli już, to z
    > ograniczeniami, do których zaliczam wiek samochodu. Auta starsze niż 5 nooo
    > 6 lat nie powinny przekraczać 120 km/h.

    Niby dlaczego?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 174. Data: 2011-01-09 15:28:25
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 9 Jan 2011 14:58:57 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello Max_P,
    >
    >Niby dlaczego?

    Przeciez bylo uzasadnienie - bo w razie awaryjnego hamowania staja
    bokiem.

    Co prawda moje 15-letnie mondeo ma juz ABS.

    J.

  • 175. Data: 2011-01-09 18:17:28
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 8 Jan 2011 23:55:16 +0100, Cavallino wrote:
    >Jasne i nie wyrejestrowują, bo lubią OC płacić.

    Ja tam jestem ciekawe ilu nie placi bo jeszcze nie ma swiadomosci co
    im grozi. Rozebrali bez zadbania o papiery, a UFG moze jeszcze ich nie
    uswiadomilo.

    Nie ma na ulicach bardzo starych samochodow. A jak sie sprowadza
    zlomy, to one juz dlugo nie pojezdza. I jak ma byc w kraju tych 15-20
    milionow pojazdow, to niestety trzeba sprowadzic nie milion
    ale dwa miliony 10-latkow rocznie. I tylez trafi na zlomowiska.
    Nawet jesli oficjalne dane mowia ze 200 tys rocznie.

    J.

  • 176. Data: 2011-01-09 20:22:09
    Temat: Re: Stawiam takš tezę w temacie aut nienowych.
    Od: "Max_P" <M...@x...pl>

    > Przeciez bylo uzasadnienie - bo w razie awaryjnego hamowania staja
    > bokiem.
    >
    > Co prawda moje 15-letnie mondeo ma juz ABS.

    Niestety, to auto na F, więc mimo ABS, powinno podpadać pod całkiem inne
    wyłączenia, przepisy i regulacje.

    Max

  • 177. Data: 2011-01-09 20:27:01
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    Wojtek Borczyk wrote:

    > Lejesz miód na moje serce :)

    Tą ponaddwunastoipółprocentową śmiertelnością w tych wypadkach?
    To całkiem sporo, jak na ogólną liczbę wypadków i liczbę wyprodukowanych
    w nich trupów...
    ;-)

    --
    Bydlę

  • 178. Data: 2011-01-09 21:13:28
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-01-09 20:22, Max_P pisze:

    > Niestety, to auto na F, więc mimo ABS, powinno podpadać pod całkiem inne
    > wyłączenia, przepisy i regulacje.

    Przestań bredzić.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 179. Data: 2011-01-09 22:16:53
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-09 18:17, J.F. pisze:

    > Ja tam jestem ciekawe ilu nie placi bo jeszcze nie ma swiadomosci co
    > im grozi. Rozebrali bez zadbania o papiery, a UFG moze jeszcze ich nie
    > uswiadomilo.

    Wiele osób kupuje samochody na części - nigdy nawet nie rejestrują ich
    na siebie, a jedynie rozbierają i sprzedają części.
    Oni sami nawet nie figurują w rejestrach, ale jak ktoś kiedyś zacznie
    tego szukać, to pewnie będą mieli problemy.

  • 180. Data: 2011-01-09 22:24:13
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-09 00:46, Wojtek Borczyk pisze:

    > Lejesz miód na moje serce :) Od dawna już chciałem zasygnalizować ten
    > (uchodzący jakoś uwadze większości dyskutantów) szczegół ;-)

    Ale jesteś niepoprawny politycznie ;)
    Przecież wiadomo że głównymi przyczynami wypadków są zły stan dróg, zły
    stan pojazdów i zbyt powolni kierowcy ;) A i jeszcze podsterowność :)