  • 61. Data: 2015-02-03 20:46:40
    Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 3 Feb 2015 20:34:20 +0100, yabba napisał(a):

    > Fiat Uno po lifcie ma podział na osie.

    Zdarzało się dawniej.
    Potem wykumali, że na krzyż jednak lepiej - Cinquecento już miało na krzyż.

    Inna sprawa, że co za różnica skoro i tak nie działa hamowanie drugim
    obwodem? :)
    Równie dobrze mógłby być jak w Syrenie - jeden obwód :)

  • 62. Data: 2015-02-03 20:47:02
    Od: <9...@8...204702.invalid> (Tom N)

    Tomasz Pyra w

    > No niestety takie inżyniery produkują samochody.

    Idę o zakład, że chodzi o Lanosa :D

    > Myślę że bierze się to z tego, że kierowcy lubią jak hamulec wymaga
    > niewielkiej siły nacisku na pedał (mylą to ze skutecznością hamulców).

    Ty chyba wytworami Dajewo nie jezdziłeś. Matiz, Lanos, Nubira I, II.
    III(Chevrolet Lacetti) mają miękkie pedały hamulca i sprzęgła, ale
    skuteczność sprawnych zależy od nacisku (głębokości)

    > Mi kiedyś "fachowcy" w warsztacie tak zrobili hamulce, że szczęścia było
    > tyle, że pozostali wyhamowali jak się władowałem na czerwonym :)

    Księgowy z FSO Ci w warsztacie robił hamulce? ;-)

    --
    'Tom N'

  • 63. Data: 2015-02-03 20:47:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Feb 2015, yabba wrote:

    > [...] dwa joysticki.
    >
    > Czy będą działać współbieżnie?

    Nie mam pojęcia :), tylko przeczytałem co napisali i "przeniosłem"
    do prostestu w wątku.

    > Jakich kontuzji można nabawić się od używania laptopa?

    1. Kręgosłup.
    Primo - siedzenie. Ciągłe.
    Ale to nie tylko "komputerowe", acz za to właśnie "komputerowe"
    (mało "laptopowe").
    Ale już "wygięcie w kabłąk" mocno (nie tyle komputerowe,
    co "laptopowe").
    Człowiek jest tak zrobiony, że patrzeć powinien na wprost.
    Przy używaniu laptopa jest to... powiedzmy trudne.
    Ja mam w tej chwili środki monitorów na wprost oczu,
    no może 5 cm niżej, ale nie jestem przymuszony "odległościowo"
    do wetknięcia nosa w monitor.
    2. Nadgarstki.
    Już nie pamiętam, jak to któryś lekarz w radiu określił, coś
    w stylu "dziubania jak kura" (palcami), ale da się bez problemu
    nadwyrężyć nadgarstek, co dziwniejsze - sam nerw, i o dziwo
    sporo użyszkodników to umie.
    A "klawiatura laptopowa", z powodu przywiązania do ekranu, wprost
    prowokuje do różnych dziwnych sposobów trzymania dłoni.
    Losowo z googla:
    http://natemat.pl/23911,pracujesz-przy-komputerze-uw
    azaj-mozesz-skonczyc-na-wozku
    http://www.poradnikzdrowie.pl/zdrowie/kregoslup/zesp
    ol-ciesni-nadgarstka-choroba-spowodowana-praca-przy-
    komputerze_33932.html
    (z p. widzenia laptopa zwracam uwagę na ten "kabłąk"!)

    pzdr, Gotfryd

  • 64. Data: 2015-02-03 20:54:07
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 3 Feb 2015 20:47:02 +0100, Tom N napisał(a):

    > Tomasz Pyra w

    > Idę o zakład, że chodzi o Lanosa :D

    Akurat Lanos to nie wiem.
    Ale przy odpowietrzaniu hamulców zwracam właśnie uwagę na to, gdzie zaczyna
    pracować drugi obwód i bywa z tym bardzo różnie, niezależnie od kraju
    pochodzenia auta.

    > Księgowy z FSO Ci w warsztacie robił hamulce? ;-)

    A kiedyś chory byłem przed rajdem i dałem rajdówkę do warsztatu zamiast
    robić samemu - jełopy połączyli mi dwa obwody hamulcowe w jeden (przez
    pompę hamulca ręcznego).

    Kilka prób hamowania na ostro i nawet hamulec działał, ale jak wyjechałem i
    przed skrzyżowaniem chciałem lekko wcisnąć hamulec, to pedał wcisnąłem do
    samej podłogi, ręczny co to go właśnie robili też oczywiście nie zadziałał.
    Dobrze że reszta aut na tym skrzyżowaniu miała sprawne hamulce ;)

  • 65. Data: 2015-02-03 21:23:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tom,

    Tuesday, February 3, 2015, 8:47:02 PM, you wrote:

    > Idę o zakład, że chodzi o Lanosa :D

    Też. Ale pierwszy był Polonez - przewód hamulcowy pękł przy cybancie
    mocującym go do mostu. W Lanosie przewód zeżarła korozja - stalowe,
    niestety :( Strzelił przy gwałtownych hamowaniu na przejściu dla
    pieszych-dyskotece z radarem.

    > Ty chyba wytworami Dajewo nie jezdziłeś. Matiz, Lanos, Nubira I, II.
    > III(Chevrolet Lacetti) mają miękkie pedały hamulca i sprzęgła, ale
    > skuteczność sprawnych zależy od nacisku (głębokości)

    Dość mocno. Po przesiadce z innego samochodu zawsze jest ten moment
    zaskoczenia, jak głęboko trzeba depnąć.

    > Księgowy z FSO Ci w warsztacie robił hamulce? ;-)

    :)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 66. Data: 2015-02-03 21:58:21
    Od: <3...@...215821.invalid> (Tom N)

    Gotfryd Smolik news w

    > 1. Kręgosłup.
    > Primo - siedzenie. Ciągłe.

    Właśnie siedzę (a właściwie leżę).

    > Ale to nie tylko "komputerowe", acz za to właśnie "komputerowe"
    > (mało "laptopowe").
    > Ale już "wygięcie w kabłąk" mocno (nie tyle komputerowe,
    > co "laptopowe").

    Hmm, ale żona garba nabiera niekoniecznie korzystając z laptopa, tylko w
    pracy...

    > Człowiek jest tak zrobiony, że patrzeć powinien na wprost.

    Chyba, ze nosi okulary, wtedy patrzy "z byka" i się garbi :D

    > Przy używaniu laptopa jest to... powiedzmy trudne.

    Ej, siedzę na wygodnym fotelu, laptopa mam na kolanach, nogi powyżej
    zadka...

    > Ja mam w tej chwili środki monitorów na wprost oczu,

    Lapek równiez tak jest

    > no może 5 cm niżej, ale nie jestem przymuszony "odległościowo"

    Aha, robisz skłon, żeby ponad okularami popatrzeć? ;P

    > do wetknięcia nosa w monitor.

    Czyli tak :D

> [...]
    > w stylu "dziubania jak kura" (palcami), ale da się bez problemu
    > nadwyrężyć nadgarstek, co dziwniejsze - sam nerw, i o dziwo

    Mnie łokcie napier...

    > A "klawiatura laptopowa", z powodu przywiązania do ekranu, wprost
    > prowokuje do różnych dziwnych sposobów trzymania dłoni.

    Oj tam dłonie -- jądra podobno cierpią...

    > (z p. widzenia laptopa zwracam uwagę na ten "kabłąk"!)

    To nie laptok, to: raz kiepski wzrok, dwa warunki pracy.

    U mnie kałdun się robi (komórka w trybie głośnomówiącym spokojnie leży) ale
    nie kabłąk, a ja od x lat z laptopem na kolanach...

    --
    'Tom N'

  • 67. Data: 2015-02-03 23:37:51
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sat, 31 Jan 2015 08:43:07 +0100, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Do ABS ma się tyle, że jest to funkcja ABS którejś tam generacji, a nie
    >osobne urządzenie.

    Może nie tyle jest funkcją ABS, ale wykorzystuje popmpę ABS/ESP.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 68. Data: 2015-02-04 16:52:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "jerzu" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:hcj2dalvj26headrerqs9lj4og8u5hp6mb@4ax.
    com...

    > Może nie tyle jest funkcją ABS, ale wykorzystuje popmpę ABS/ESP.

    Renault twierdzi że jest funkcją.

  • 69. Data: 2015-02-04 22:00:41
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    Użytkownik "Ghost" <g...@e...com> napisał w wiadomości

    >Jakie wężyki?

    Takie: "ciśnienia pęknie wężyk"

    >Których budowa i sposób łączenia wyklucza w 100% możliwość pęknięcia?

    Eee-aaa-iii-uuu, a może przeczytaj jeszcze raz na co odpowiadasz?

  • 70. Data: 2015-02-04 22:02:45
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    et...

    Dnia Mon, 2 Feb 2015 16:31:11 +0100, Ghost napisał(a):

    > Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Użytkownik "Ghost" <g...@e...com> napisał w wiadomości

    .pl...

> [...]

    >Akurat hydraulika układów hamulcowych jeśli chodzi o tą nowoczesność to
    >pozostaje na podobnym poziomie od dobrych 50 lat

    Jesteś absolutnie przekonany, ze materiały, ich jakość, powtarzalność,
    weryfikacja i szczegóły montażu są dokładnie takie jak 50 lat temu?