eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyStart-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? › Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
    -spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <54c9e264$0$6936$65785112@news.neostrada.pl> <mad5gt$vjf$1@dont-email.me>
    <54ca5af9$0$26319$65785112@news.neostrada.pl>
    <madun1$a1q$1@dont-email.me> <54ca833c$0$2154$65785112@news.neostrada.pl>
    <54caa5b5$0$26319$65785112@news.neostrada.pl>
    <54cf56f8$0$2174$65785112@news.neostrada.pl>
    <54cf9842$0$2201$65785112@news.neostrada.pl>
    <r...@4...net>
    <3uteqm1jgr87$.z1vfyy7b7lrg.dlg@40tude.net>
    Date: Tue, 3 Feb 2015 19:48:09 +0100
    Message-ID: <3xc900etvxvm$.ndzubwze6iaa$.dlg@40tude.net>
    Lines: 39
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1422989291 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 3651 89.77.179.152:56379
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2555156
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Tue, 3 Feb 2015 01:46:40 +0100, J.F. napisał(a):

    > Dnia Mon, 2 Feb 2015 21:32:51 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    >> Akurat hydraulika układów hamulcowych jeśli chodzi o tą nowoczesność to
    >> pozostaje na podobnym poziomie od dobrych 50 lat (jak pojawiły się układy
    >> dwuobwodowe).
    >> I przewody hamulcowe się tu wiele nie zmieniają - gumowe elastyczne i
    >> stalowe/miedziane puszczone po nadwoziu.
    >>
    >> Jakakolwiek przerwa w przewodzie hamulcowym i przestaje działać jeden obwód
    >> (obsługujący dwa koła po przekątnej samochodu).
    >
    > Niekoniecznie - czasem jedna os.

    No to jakieś starocie - kojarzę 126p i Ładę 2107


    >
    >> I takie uszkodzenia jak najbardziej się zdarzają - zarówno jeśli chodzi o
    >> przewody elastyczne jak i metalowe.
    >> W takiej chwili teoretycznie zostaje drugi obwód którym spokojnie da się
    >> samochód zatrzymać, ale niektóre samochody są tak zaprojektowane że działa
    >> to też bardzo słabo (drugi obwód uruchamia się tuż przy podłodze i wiele
    >> się go nie wciśnie).
    >
    > No wlasnie - am wrazenie, ze przestaja dzialac oba obwody :-(
    >
    >> Mimo wszystko dobrze mieć na takie okazje hamulec awaryjny, który pozwoli
    >> pomóc zatrzymać pojazd.
    >
    > Ale wtedy sie okazuje ze reczny tez kiepsko hamuje :-)

    Teoretycznie wymagania jest żeby skuteczność hamowania ręcznego to było 25%
    DMC, czyli całkiem nieźle.
    Chociaż też coś mi się wydaje, że w niektórych samochodach to się nie uda
    choćbyś wyrwał dźwignię z tunelu :)
    Ale są i takie gdzie bez problemu można zablokować tylne koła, nawet na
    suchym asfalcie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: