eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyStart-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? › Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?
  • Data: 2015-02-03 19:45:16
    Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Tue, 3 Feb 2015 09:30:11 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Hello Tomasz,
    >
    > Monday, February 2, 2015, 9:32:51 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    >> Jakakolwiek przerwa w przewodzie hamulcowym i przestaje działać jeden obwód
    >> (obsługujący dwa koła po przekątnej samochodu).
    >> I takie uszkodzenia jak najbardziej się zdarzają - zarówno jeśli chodzi o
    >> przewody elastyczne jak i metalowe.
    >> W takiej chwili teoretycznie zostaje drugi obwód którym spokojnie da się
    >> samochód zatrzymać, ale niektóre samochody są tak zaprojektowane że działa
    >> to też bardzo słabo (drugi obwód uruchamia się tuż przy podłodze i wiele
    >> się go nie wciśnie).
    >
    > Miałem w życie dwie awarie układu hamulcowego. W obu przypadkach pedał
    > w podłodze i zero hamowania. W obu przypadkach przyczyną było
    > pęknięcie przewodu hamulcowego przy tylnym kole.

    No niestety takie inżyniery produkują samochody.
    A może to nie inżyniery, a księgowi?

    Bo pompa wygląda tak:
    http://skodaporadnik.republika.pl/porady/hamulce/rys
    _3_pompa_hamulcowa.jpg
    i teoretycznie po to mamy kołki(9), żeby wytworzyć ciśnienie w drugim
    obwodzie jak jeden nie stawia oporu.

    Myślę że bierze się to z tego, że kierowcy lubią jak hamulec wymaga
    niewielkiej siły nacisku na pedał (mylą to ze skutecznością hamulców).
    Więc były naciski na inżynierów żeby zmniejszać średnicę pompy i zwiększać
    jej skok (bo z kolei zwiększanie wydajności wspomagania też daje
    niekorzystne odczucia na pedale).

    No i ktoś to klepnął że lepiej żebyś został bez hamulców w razie
    uszkodzenia obwodu, niż gdyby klient miał po jeździe testowej wybrać
    samochód konkurencji w którym lżej chodził pedał hamulca.

    Chociaż przynajmniej niektóre samochody nie mają tego problemu i w razie
    uszkodzenia jednego obwodu, drugi można uruchomić nawet blokując koła.

    >> Mimo wszystko dobrze mieć na takie okazje hamulec awaryjny, który pozwoli
    >> pomóc zatrzymać pojazd.
    >
    > Zdecydowanie. O ile zdąży się go użyć. Za pierwszym razem przejechałem
    > skrzyżowanie na czerwonym. Na szczęście w środku nocy.

    Mi kiedyś "fachowcy" w warsztacie tak zrobili hamulce, że szczęścia było
    tyle, że pozostali wyhamowali jak się władowałem na czerwonym :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: