    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Standardy w automatyce domowej
    Date: Fri, 19 Aug 2022 20:35:22 +0200
    <tdoilt$1j5q0$1@dont-email.me>
    <a...@n...neostrada.pl>

    On 19/08/2022 20:19, Marek wrote:
    > No ale dla usera jest to nadal problem wyłącznika  bo nie działa, co się
    > po drodze zepsuło to kwestia wtórna.

    Wyłącznik działa. Nie działa zdalne sterowanie tym wyłącznikiem z aplikacji.

    W wyniku awari dostajesz normalny dom, nieinteligentny, ale i niepopsuty.

    > Na czym?

    Nie wiem. Jakaś nazwa padła, ale nie udało mi się jej zapamiętać, to
    dawno było. Nie widziałem z restą sterownika. Zhackowałem to stawiajac
    fałszywy AP, połaczyłem się ze sterownikiem i udało się go uruchmić
    jakąs aplikacją diagnostyczną producenta, zwolnił blokadę. Dało się, bo
    miałem oryginalne hasła do wifi, normalnie to nie było aż takie dziadowskie.

    > Ogólnie to bardzo mnie
    > ciekawi jak rozwiązania profesjonalne się sprawdzają w porównaniu do
    > tych otwartych.

    Niedawno gadałem z monterem. Montują na rozwiązaniach ZigBee, philipsa
    bodaj (?). Podobno ludzie zadowoleni. Chodzą przez tydzień po sąsiadach
    i pokazują jak właczyć oświetlenie tarasu z telefonu. Przeszczęśliwi, że
    technologia kosmiczna.

    Przedstawiłem mu, co ja potrzebuje.

    Więcej jak połowa niewykonalna.

    Z tej połowy wykonalnej, da się, ale inaczej. W większości tylko te
    trywialne się da ot tak.

    W efekcie wole juz rozwiązanie darmowe. Jak czegoś nie ma, to sobie
    dorobię. Ale jest prawie wszystko.

    No i ZigBee jest gówniane. Mam kilka. Zasięg mierny, często znika bez
    powodu, 99% rozwiązań komercyjnych wymaga internetu i chińskiej chmury,
    ograniczone możliwości do trywializmów.

    Absolutnie nie mówie, że HA+ESPome jest dla ludzi. To dla nerdów z
    lutownicą. Ale jak już je ustawisz, to mi o "nieprofesjonalności"
    rozwiazań darmowych pada na pysk. Rozwiązania komercyjne są projektowane
    pod idiotów i mają dokładnie takie możliwości, jake idioci chcą mieć.
    Nic ponad to.

    Niedawno na FB pojawiło się kilka filmików promujących jakiś system
    profesjonalny. Mieli tam wypasioną automatykę, że wentylator się właczy
    jak wejdziesz do łazienki itp "profesjonalne" zastosowania. A ja chce
    czytać falwonik PV po RS485 i sterować adekwatnie pompą grzania basenu.
    I się nie da, bo profsjonalne rozwiązania nie mają stosownych
    możliwości. Kurtyna.