  • 21. Data: 2012-01-26 22:43:46
    Temat: Re: Stan wojenny ACTA i Basia daje czadu.
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "qwerty" jfscpj$l4t$...@i...gazeta.pl

    > W liceum nie widać kto jest zdolny?

    IMO widać także znacznie wcześniej. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 22. Data: 2012-01-27 10:04:50
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 26/01/2012 20:22, rs wrote:
    > On Thu, 26 Jan 2012 21:01:29 +0100, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    > to nie byl rozkaz, tylko sugestia.
    > aaa, to ty, jestes ten, co mu sie PZPRowska mantra wlaczyla i juz
    > matki nim dzieci strasza. musieli ci niezle umysl sprac, ze taka
    > traume masz. ale to sie da leczyc. wazne zebys chcial.<rs>

    Nie rozmawiaj z nim. Eneuel ma styl wypowiedzi równie zawiły, co
    nazwisko, do tego jest zdaje się bezrobotnym, bo inaczej nie wyobrażam
    sobie skąd bierze czas na pisanie przydługich przemyśleń na temat życia,
    wszechświata i ludzkiej natury w odpowiedzi na pytanie o zasilacz.

    Żeby nie było, że nie ostrzegałem.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 23. Data: 2012-01-27 11:55:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "rs" 9...@4...com

> [...]

    : matki nim dzieci strasza. musieli ci niezle umysl sprac, ze taka
    : traume masz. ale to sie da leczyc. wazne zebys chcial. <rs>

    KPZR

    http://www.google.pl/search?client=opera&rls=pl&q=KP
    ZR&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest

    Komunistyczna Partia Związku Radzieckiego

    Czytasz niby to, co ja piszę, ale dociera do
    Ciebie to, co dyktuje Ci głos wewnętrzny.
    Ja ten głos podsłuchuję i wyprzedzając efekt,
    tak piszę, abyś wyszedł na durnia. :)

    Wiem, że nawiążesz do PZPR, więc piszę o KPZR, aby pokazać, że
    nie umiesz czytać. :) Wiem, że najpierw odpowiadasz, a dopiero
    później (jeśli w ogóle) czytasz to, co pisze ten, komu odpisujesz. :)

    A wiem, co zamierzasz napisać, bo czytam i myślę. :)
    I (trochę podobnie jak Ty) ,,słyszę'' głos wewnętrzny, który do Ciebie przemawia.
    Podobnie -- bo ja jednak opieram się na tym, co widzę, słyszę, czego dotykają moje
    ręce itd...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 24. Data: 2012-01-27 12:16:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kamil" jftss2$fbs$...@i...gazeta.pl

    > Nie rozmawiaj z nim. Eneuel ma styl wypowiedzi równie zawiły, co

    Zawiłe jest ,,myślenie'' Twoje i <rs>.

    > nazwisko,

    O tak -- moje nazwisko jest zawiłe. :) Zawiłe, jak zawiłą jest sama cisza. :)

    Jeśli porównanie zawiłości mego myślenia do zawiłości mego nazwiska
    można uznać za trafione, to raczej takie porównanie jest dla mnie
    korzystne. Cisza jest efektem braku hałasu -- spokoju. Czy brak
    czegoś może być zawiły?

    Trzeba odznaczać się wysokim ;) współczynnikiem inteligencji (ulokowanym
    gdzieś na poziomie zera?) aby pustka czy cisza była już zbyt zawiła. :)

    > do tego jest zdaje się bezrobotnym, bo inaczej nie wyobrażam

    Do tego tacy jak Ty chorują na coś w rodzaju choroby dwubiegunowej. :)
    Co jakiś czas wyśmiewają moje bezrobocie, a co jakiś czas proszą o to,
    abym ich zatrudnił. [a gdy im odmawiam, psioczą jakoś tak: ,,pójdziesz
    do piekła'', co mnie nie wzrusza, bo mam coraz zdrowsze nogi]

    > sobie skąd bierze czas na pisanie przydługich przemyśleń na temat życia,

    To pytanie (skąd biorę czas) zadawano (i sobie, i mnie, i innym osobom)
    często. Także wtedy, gdy pracy miałem więcej niż kilku Polaków naraz
    a pisałem co najmniej kilkadziesiąt razy więcej niż piszę teraz. :)

    Na klasówkach z języka polskiego inni pisali z trudem kilka stron
    (za 3 strony i mniej -- groził tak zwany flek, więc każdy ciągnął
    jak mógł do góry? ciągnął rozpaczliwie jak Protasiuk przed Natalią
    Brzozą) a mnie nie starczały zeszyty szesnastokartkowe. :) (16 kartek
    to 32 strony)

    I już wtedy podejrzewano mnie o to, że mam jakieś wehikuły czasu. :)

    > wszechświata i ludzkiej natury w odpowiedzi na pytanie o zasilacz.

    Ja nie mam problemów ze swymi zasilaczami. Jedyny uszkodzony zasilacz,
    jak mam, to zasilacz odtwarzacza DVD firmy Manta, wyrzuconego przez
    moją sąsiadkę na śmietnik. :) Zasilacz próbowałem zreperować, ale
    bez dobrego skutku. :) Cała masę sprawnych zasilaczy wywaliłem do
    śmietnika. :)

    > Żeby nie było, że nie ostrzegałem.

    -=-

    Ostrzegłeś, że jestem po prostu pracowity. :)

    Ja też dziwię się ludziom, bo mają czas na papierosy, na alkohol,
    na narkotyki i na pestycydy zwane czasami ;) psychotropami. :)

    Ja akurat nie mam na to wszystko czasu. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 25. Data: 2012-01-27 12:59:04
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 27/01/2012 12:16, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    O widzisz, mówiłem?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 26. Data: 2012-01-27 13:12:01
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 26 Jan 2012 13:31:30 -0500, rs napisał(a):

    > a czy znasz jakis sposob przelozenia majetnosci na inteligencje, bo ja
    > nie.

    Ale znam sporo przypadków zmarnowania inteligencji z braku majętności :)
    --
    Jacek

  • 27. Data: 2012-01-30 08:30:37
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "rs" <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości
    On Thu, 26 Jan 2012 19:16:47 +0100, "qwerty" <q...@p...fm>
    wrote:
    [...]
    > jakos taki MIT jest darmowy i nikt na ich
    >nadprodukcje nie narzeka, a wrecz przeciwnie.

    Jeżeli to prawda, to spadam z krzesła...
    Nawet jak Intel, NASA, Microsoft robią specjalne programy
    dla wydobywania najzdolniejszych z najzdolniejszych, to nie podejrzewam,
    żeby chcieli płacić wszystkim.
    Nie podejrzewam również, że w tym zgniłym, parszywym, prywatnym -
    kapitalizmie,
    jeżeli ktoś dodatkowo mógłby zarobić - zrezygnuje z dodatkowego zarobku.

    Od stu lat stoję przy twierdzeniu, że studia powinny być płatne w 100%.
    Ci co mieli średnią 4.25, zwrot kosztów studiów 25%, 4.5 - 50%
    5.0 -75%, a celujący całkowity zwrot pieniędzy.
    Ogólnie przez Państwo, ew. sponsora,
    u którego miałby pracę na okres podpisany w umowie o zwrot kosztów.

    Wydaje się to proste, ale teraz chyba niemożliwe, bo studia masowe
    to przechowalnia przed bezrobociem, a nasi sponsorzy jeszcze nie dojrzeli
    sytuacji olśnienia, że koszt za studia doskonałego fachowca,
    może być dla nich niezwykłym zyskiem.

    Artur(m)

  • 28. Data: 2012-01-30 11:53:00
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 30/01/2012 08:30, Artur(m) wrote:

> [...]
    > Ogólnie przez Państwo, ew. sponsora,
    > u którego miałby pracę na okres podpisany w umowie o zwrot kosztów.

    Dlaczego tylko studia, a średnia edukacja już nie? Przecież nie potrzeba
    nam tylu maturzystów do pracy w sklepie i fabryce.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 29. Data: 2012-01-30 12:21:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Artur(m)" jg5kfg$hju$...@i...gazeta.pl

> [...]
    > jeżeli ktoś dodatkowo mógłby zarobić - zrezygnuje z dodatkowego zarobku.

    A znasz kogoś kapitalistycznie zgniłego, kto nie chce zatankować paliwa,
    ale chce dojechać lub dolecieć? Ja znam ;) (z netu) jednego, który nie
    zatankował -- i spadł. Na dodatek miał spadochron (chroniący cały samolot
    w razie czego) którego nie użył -- taki był oszczędny. ;)

    I (jak widać powyżej) tak zwana natura chroni się samoistnie :) przed
    poszukiwaczami perpetuum mobile, żyjącymi wg zasady -- nic (lub prawie
    nic) włożyć i dużo wyjąć.

    > Od stu lat stoję przy twierdzeniu, że studia powinny być płatne w 100%.

    W Polsce były studia płatne, głownie chyba ekonomiczne, a jednak Polacy
    nie wiedzieli o tym, że banki drenują gospodarkę a politycy (zadłużając
    państwa w prywatnych bankach) po prostu dotują te banki -- nierzadko
    z naruszeniem praw zdrowego rozsądku. :)

    > Ci co mieli średnią 4.25, zwrot kosztów studiów 25%, 4.5 - 50%
    > 5.0 -75%, a celujący całkowity zwrot pieniędzy.

    Wówczas opłaci się dawani łapówek w zamian za oceny.

    > Ogólnie przez Państwo, ew. sponsora,
    > u którego miałby pracę na okres podpisany w umowie o zwrot kosztów.

    IMO jeśli student zdolny -- po studiach bez trudu zarobi i zwróci bez
    względu na wysokość średniej. :)

> [...]
    > to przechowalnia przed bezrobociem, a nasi sponsorzy jeszcze nie dojrzeli
    > sytuacji olśnienia, że koszt za studia doskonałego fachowca,

    Może zatem stań się takim sponsorem i sponsoruj -- ale Twymi
    własnymi pieniędzmi. Na razie wielu ludzi jest chętnych do
    sponsorowania ludzi (rzekomo uzdolnionych) cudzymi pieniędzmi. :)
    I wiele było firm czy organizacji lub instytucji biorących w obronę
    rzekomo biednych zdolnych, płacąc im cudzymi pieniędzmi... :)
    ...wypracowywanymi przez bogatych nieudaczników. ;)

    Właśnie teraz bogaci nieudacznicy (czyli Polacy z Zielonej Wyspy
    szczęśliwości i dobrobytu) mogą wspierać zdolną biedotę z Europy,
    Ameryki, a nawet z Chin... ;)

    -=-

    Ja bym wolał, aby każdy płacił za siebie swoimi pieniędzmi. :)
    Służba zdrowia mogłaby być opłacana z pieniędzy podatników -- taniej
    leczyć niż zbierać zwłoki z ulicy (dlatego lekki przeciwko astmie
    są sprzedawane bezproblemowo niemal za free chyba w każdej aptece)
    a i szkolnictwo podstawowe (ze studiami włącznie lub tylko do czasu
    ich rozpoczęcia) powinno być opłacane przez podatników (dlaczego
    dziecko głupich rodziców ma cierpieć za ich głupotę?) bez możliwości
    uzależniania poziomu sponsorowania od wyników nauczania, które to
    wyniki zazwyczaj nie maja związku z rzeczywistością na tym etapie nauki. :)

    Później nauka byłaby płatna w 100% -- zdolny by po prostu cos osiągnął
    w życiu, więc by zwrócił ów dług. Niezdolny oszust by kiblował do końca
    życia. A niezdolny uczciwy przerwałby studia (lub by ich nie rozpoczynał)
    i nie obciążałby podatników swoimi eksperymentami.

    -=-

    IMO każde dofinansowywanie pieniędzmi podatników (czyli niczyimi)
    daje fatalne skutki. Zazwyczaj urzędnik ma nikłe pojęcie o tym, co
    robi i na co wydaje zbierany lekka ręką szmal... Lekką ręką? Otóż
    ta zbierająca podatki ręka nie jest lekka -- dla tego, kto uchla
    się od płacenia podatków raczej ta ręka jest straszliwie ciężka. :)
    A dla tego, kto nie uchyla się? dla tego też zbierany bezsensownie
    podatek (trwoniony na co popadnie) jest straszliwym ciężarem...

    -=-

    Znam cała masę (i poznaję stale coraz więcej takich) kobiet,
    których rodzice dostali (czy raczej dostawali) dofinansowanie
    na naukę (czy jakiś inny rozwój) tych swoich szczególnie
    uzdolnionych pociech. O tych kobietach niedawno złośliwie mi
    powiedziano (jedna z nich ma związek z produkcją wędlin -- stąd
    zapewne zaczerpnięto uszczypliwość) że każde mięso ma swój termin
    przydatności -- kobieta także. ;) Jak łatwo pojąć, te kobiety,
    żyjące kosztem społeczeństwa zestarzały się :) jako panny
    (choć niekoniecznie jako dziewice? -- zwykle dawały ciała ;)
    komu popadło w okolicznościach co najmniej różnych) i nawet
    dla rodziców stały się poważnym utrapieniem...

    Oczywiście rodzice (zwłaszcza tatusiowie) przyzwyczajani latami
    przez podatników potrafią wykorzystywać dotacje do wpychania
    gdzieś (w jakieś pseudomałżęństwo) swych podstarzałych córek...

    W efekcie najpierw podatnicy pracują na kształcenie, później
    chłopaki mają uciechę (bo głupkowata dziewucha daje komu popadnie
    i jak popadnie, i gdzie popadnie) aż wreszcie ci sami podatnicy mają
    wydatek związany z budowaniem rodzinności... ;)

    Można śmiało powiedzieć, że w tych (znanych mi) wypadkach podatnicy
    pracowali na rozpustę i demoralizację. :) IMO ma tutaj sens stwierdzenie
    typu -- 'burdele dotowane'. :)

    -=-

    Czy dotowanie rzekomo uzdolnionych mężczyzn daje lepsze efekty? -- nie
    wiem, bo nie interesuję się tym, ale IMO nie daje. Jak już napisałem
    wyżej, mamy cała masę wyższych uczelni, w tym masę ekonomicznych,
    a naród nie wie o tym:

    -- z czego żyją komercyjne, prywatne banki
    -- dlaczego sprzedaż banków była niemądrą ,,inwestycją''
    -- skąd bierze się obecny kryzys gospodarczy
    -- dlaczego odkupienie ,,naszych'' banków przez nasze
    (czy oby naprawdę nasze?) państwo będzie jeszcze
    większą głupotą :) niż było sprzedanie tychże banków
    kilkanaście lat temu...

    Aby było jasne -- IMO wygrywa tutaj zawsze bank, bo to on de facto ustala reguły gry.
    Dlatego sprzedaż banków była głupotą, odkupienie będzie jeszcze gorszym
    pociągnięciem,
    ale i nieodkupienie nie będzie żadnym wybawieniem... W chwili obecnej to banki
    decydują,
    nie podatnicy, nie rząd (czy rządy), nie ekonomiści, nie rynek, nie gospodarka...

    Najbliższe lata pokażą, czy Polacy potrafią wybrnąć z bagna, w które
    dobrowolnie weszli, wyzbywając się banków po śmiesznie niskiej cenie
    i zadłużając się następnie w tych bankach po tak zwane uszy na warunkach
    bardzo złych dla sienie i na warunkach bardzo dobrych dla tychże banków...

    -=-

    IMO pomocy ;) można szukać w Chinach (bo od końca II wojny światowej są
    zagrożeniem pokoju światowego) w trudnej sytuacji gospodarczej Europy
    i świata (co jednak wówczas, gdy ta Europa nas oskarży o spowodowanie
    kryzysu) i w ogólnych zamieszkach...

    Dlaczego w tym widzę pomoc? ;) Bo w zadymie trudniej będzie znaleźć winnych i może
    jakoś się uda. ;)

    -=-

    Ja bym wolał, aby każdy płacił za siebie swoimi pieniędzmi. :)
    Zapewne dlatego, że całe życie dotowałem chorych na: astmę,
    cukrzycę, alergię, reumatyzm, zanik mięśni, dyskopatię czy
    pokrzywdzonych jakoś inaczej...

    A tymczasem to ja jestem chory na: astmę i alergię oraz reumatyzm
    i mam problemy z kręgosłupem a mój ojciec ma (skutecznie dojącą go
    z pieniędzy) cukrzycę... Zaś mięśnie straciłem głodując z woli (czy
    wręcz z nakazu) obecnego metropolity białostockiego, arcybiskupa
    Edwarda Ozorowskiego. :)

    I to ja byłem szczególnie uzdolnionym dzieckiem. Na dodatek szczególne
    uzdolnienie znalazło swe wytłumaczenie :) w moim szybkim układzie
    nerwowym, czego dowody znalazły się w badaniach medycznych -- na
    przykład w EEG...

    Mnie nikt nigdy nie dotował. :) To ja dotowałem. :)
    Jak po latach zrozumiałem -- demoralizację i swoiste burdele.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 30. Data: 2012-01-30 12:36:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kamil" jg60as$pi1$...@i...gazeta.pl

    > Dlaczego tylko studia, a średnia edukacja już nie? Przecież nie potrzeba nam tylu
    maturzystów do pracy w sklepie i fabryce.

    Masz rację -- debili (bo znaczna część sprzedawców to
    ludzie ograniczeni umysłowo) w sklepie nam nie potrzeba. :)
    W fabryce jest jeszcze gorzej... Tu trzeba kadry jeszcze
    lepiej szkolonej, także na stanowiskach (zdawałoby się?)
    najniższych...

    Ale jeśli profesor Szabłowski szkoli dziewczęta swym prąciem -- tak
    wyszkolone nie będą zbyt przydatne nigdzie, nawet/także w burdelach. :)
    A ja tego profesora znam osobiście i na moich oczach kleił się dosłownie
    do każdej kobiety. :) Do Niny Siemieniuk -- także. A krewnej owej Niny
    zaproponował sponsorowanie nauki -- pod warunkiem wspólnego ,,zwiedzenia''
    pobliskiego Tykocina. :)

    Choć krewna Anna była wówczas mężatką z dorastającym synem i nie
    miała wydatnych piersi
    (chyba wcale nie miała -- oczywiście nie sprawdzałem,
    ale z tego, co oboje (ona i jej mąż -- bo żyją stale
    razem, na dodatek zdumiewająco zgodnie, co być może
    zawdzięczają słabej kondycji finansowej i konieczności
    stałego zarabiania, a więc i wspólnego mądrego pracowania)
    mówili otwarcie, że tak zwana natura skąpo ją zaopatrzyła
    w aparaturę do oddychania)
    profesor Szabłowski sprawę postawił jasno i kategorycznie. :)
    No i dziewczyna nie skończyła u niego (i u swej krewnej, Niny
    Siemieniuk, którą wiele lat wcześniej dotowała rodzina owej Anny) studiów. :)

    -=-

    IMO najgłośniej o potrzebie dotowania i pomagania ludziom biednym krzyczą
    nie ci ludzie, którzy mają coś swojego do dania innym ludziom i nie ci ludzie,
    którzy dają innym ludziom swoje dobra, ale ci ludzie tak krzyczą, którzy nigdy
    nikomu niczego swojego nie tylko nie dali, ale nawet nie pożyczyli (i nie
    sprzedali) na warunkach korzystnych dla tychże biednych czy potrzebujących. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'