  • 11. Data: 2012-01-26 18:16:47
    Temat: Re: Stan wojenny ACTA i Basia daje czadu.
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "rs" napisał w wiadomości grup
    com...
    > to chyba nie jest zbyt wygurowana oplata, choc to moze zalezec od
    > czesci kraju, lokalnych zarobkow, wielodzietnosci rodziny, profilu
    > uczelni i pewnie wielu innych rzeczy.
    > dlaczego jednak ograniczac w ten sposob dostep? co zlego jest w
    > darmowej wyzszej edukacji, np. sponsorowanej przez firmy na potrzeby,
    > ktorych ksztalca sie studenci danej uczelni? <rs>

    Po to powinna być opłata, aby ograniczyć liczbę przyszłych inż./mgr
    Co roku kończy studia tysiące studentów, a rynek pracy nie jest przygotowany do
    tylu z wyższym wykształceniem.
    Gdyby był płatny nie dość, że wyższy tytuł to byłaby elita, ale dodatkowo mógłby
    wzrosnąć poziom nauczania.
    Oczywiście najzdolniejsza (a nie zdolna) część uczniów/studentów z biednych
    rodzin miałaby sponsorowane przez rząd.
    Osobiście znam kilka osób, które "ciągną" co najmniej 2 kierunki.

  • 12. Data: 2012-01-26 18:23:28
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Thu, 26 Jan 2012 19:11:17 +0100, "Eneuel Leszek Ciszewski"

> [...]
    >
    >Reszta dzieci zostanie zjedzona, wysłana na wojnę, do pracy zarobkowej...
    >
    >Na razie trochę podobnie jest z in vitro -- aby jedno dziecko żyło,
    >powołuje się do życia wiele, wybiera najsilniejsze a resztę wywala
    >do śmietnika. :) Oczywiście nie od razu -- wybrane może jakoś nie
    >przeżyć... ;)
    >
    >: uczelni i pewnie wielu innych rzeczy.
    >: dlaczego jednak ograniczac w ten sposob dostep? co zlego jest w
    >: darmowej wyzszej edukacji, np. sponsorowanej przez firmy na potrzeby,
    >
    >Wówczas prawo grawitacji będzie miało kolejne
    >współczynniki -- dyktowane przez darczyńców. ;)

    zeby zrownac sie z poziomem argumentacji, odpowiem moze w ten sposob:
    "jebnij ty sie w leb, ciezkim przedmiotem zamin odpowiadasz". <rs>

  • 13. Data: 2012-01-26 18:31:30
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Thu, 26 Jan 2012 19:16:47 +0100, "qwerty" <q...@p...fm>
    wrote:

> [...]
    >Co roku kończy studia tysiące studentów, a rynek pracy nie jest przygotowany do

    ale nie chodzi o to, kto jest na studia przyjety, ale kto je konczy.
    nacisk powinien byc polozony na poziom nauczania, a to by bylo
    wymuszane przez organizacje sponsorujace, bo to one by musialy sie
    potem uzerac z niedouczonymi inzynierami. ktos sie slabo uczy, odpada
    i tym samym, srubowaniem poziomu wiedzy ogranicza sie liczne
    przyszlych absolwentow. jakos taki MIT jest darmowy i nikt na ich
    nadprodukcje nie narzeka, a wrecz przeciwnie.

    oplata za studia, biorac pod uwage obecna chora mentalnosc
    roszczeniowa, moze prowadzic, to zanizenia poziomu, bo profesorowie
    moga przepychac studentow z roku na rok, ze wzgledu na ich oplaty.

    >Gdyby był płatny nie dość, że wyższy tytuł to byłaby elita, ale dodatkowo mógłby
    >wzrosnąć poziom nauczania.

    a czy znasz jakis sposob przelozenia majetnosci na inteligencje, bo ja
    nie.

    >Oczywiście najzdolniejsza (a nie zdolna) część uczniów/studentów z biednych
    >rodzin miałaby sponsorowane przez rząd.

    skad byc nawet dziedzial, ze oni sa najzdolniejsi, skoro by nie byli
    studentami bo ich nie byloby na to stac? <rs>

  • 14. Data: 2012-01-26 19:57:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "qwerty" jfs598$ppm$...@i...gazeta.pl

    > Po to powinna być opłata, aby ograniczyć liczbę przyszłych inż./mgr

    Ciekawe. :)

    > Co roku kończy studia tysiące studentów, a rynek pracy nie jest przygotowany do

    Odwrotnie. Liczba miejsc pracy tego typu stale rośnie i stale spada
    liczba miejsc pracy wymagającej słabego wykształcenia. To, że w Polsce
    znacząca ;) część absolwentów szkół wyższych ląduje w sklepach za ladą
    świadczy źle o polskiej gospodarce i świadczy źle o polskim szkolnictwie.

    > tylu z wyższym wykształceniem.

    > Gdyby był płatny nie dość, że wyższy tytuł to byłaby elita, ale dodatkowo mógłby
    wzrosnąć poziom nauczania.

    Poziom nauczania wzrośnie, gdy będzie mniej głupkowatych uczelni wyższych. :)
    Wyższa szkoła fryzjerstwa, kosmetologii, kominiarstwa, wiązania sznurowadeł...

    > Oczywiście najzdolniejsza (a nie zdolna) część uczniów/studentów z biednych rodzin
    miałaby sponsorowane przez rząd.

    A o tym, kto jest zdolny a kto nie -- zadecyduje ten, kto ma pieniądze. :)

    > Osobiście znam kilka osób, które "ciągną" co najmniej 2 kierunki.

    A ja całą masę. I co z tego, że ciągną? Te osoby później niekoniecznie
    osiągają sukcesy w życiu. :) zawodowych czy prywatnym -- na przykład
    nie wychodzą za mąż. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2012-01-26 20:01:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "rs" f...@4...com

    : "jebnij ty sie w leb, ciezkim przedmiotem zamin odpowiadasz". <rs>

    A kimże Ty jesteś, aby mi rozkazywać? Sekretarzem KC KPZR? :)
    [księdzem raczej nie jest; ksiądz by mi kazał zapłacić za modlitwę]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2012-01-26 20:22:56
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Thu, 26 Jan 2012 21:01:29 +0100, "Eneuel Leszek Ciszewski"

> [...]
    >
    >A kimże Ty jesteś, aby mi rozkazywać? Sekretarzem KC KPZR? :)
    >[księdzem raczej nie jest; ksiądz by mi kazał zapłacić za modlitwę]

    to nie byl rozkaz, tylko sugestia.
    aaa, to ty, jestes ten, co mu sie PZPRowska mantra wlaczyla i juz
    matki nim dzieci strasza. musieli ci niezle umysl sprac, ze taka
    traume masz. ale to sie da leczyc. wazne zebys chcial. <rs>

  • 17. Data: 2012-01-26 20:24:58
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "rs" napisał w wiadomości grup
    com...
    > oplata za studia, biorac pod uwage obecna chora mentalnosc
    > roszczeniowa, moze prowadzic, to zanizenia poziomu, bo profesorowie
    > moga przepychac studentow z roku na rok, ze wzgledu na ich oplaty.

    Czy aby na pewno? Obecnie to państwo (a więc ja, ty, oni) płacą za studentów na
    uczelniach. Co raz różnica, czy osoba sama za siebie płaci, czy państwo "rzuca"
    srebrnikami?

    > a czy znasz jakis sposob przelozenia majetnosci na inteligencje, bo ja
    > nie.

    Ale studiować będą tylko te osoby, które chcą osiągnąć coś w zysku, a nie "dla
    papierka".

    W liceum nie widać kto jest zdolny?

  • 18. Data: 2012-01-26 20:40:09
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Thu, 26 Jan 2012 21:24:58 +0100, "qwerty" <q...@p...fm>
    wrote:

    >Użytkownik "rs" napisał w wiadomości grup
    .com...
    >Czy aby na pewno?

    nic nie jest na pewno.

    >Obecnie to państwo (a więc ja, ty, oni) płacą za studentów na
    >uczelniach. Co raz różnica, czy osoba sama za siebie płaci, czy państwo "rzuca"
    >srebrnikami?

    no dla tej osoby, to moze byc kolosalna. np. byc albo nie byc
    studentem.

    >Ale studiować będą tylko te osoby, które chcą osiągnąć coś w zysku, a nie "dla
    >papierka".

    niekoniecznie. moga isc na studia bo im rodzice kaza, a sami by
    chcieli w rockowym bandzie grac, bo ich rowiesnicy poszli, bo po
    prostu nie maja pomyslu na siebie i nie chca isc do nudnej pracy itp,
    itd.
    sama chec osiagniecia czegos w zyciu (bo chyba to chciales napisac) to
    stanowczo za malo, zeby studiowac. zycie studenta nie jest takie
    proste.

    >W liceum nie widać kto jest zdolny?

    w liceum to porownanie jest przeprowadzone wzgledem tylko tych
    uczacych sie w tym liceum. koles(ianka) jest najlepszy w tym liceum,
    idzie na studia i szybko sie moze okazac, ze wlecze sie w ogonie.
    poziom szkoly sredniej, nie jest wszedzie taki sam. <rs>

  • 19. Data: 2012-01-26 20:50:12
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    napisał w wiadomości news:jfsb7a$ftb$1@inews.gazeta.pl...
    > A ja całą masę. I co z tego, że ciągną? Te osoby później niekoniecznie
    > osiągają sukcesy w życiu. :) zawodowych czy prywatnym -- na przykład
    > nie wychodzą za mąż. :)

    Chyba również nie wyszedłeś za mąż?

    --
    marfi

  • 20. Data: 2012-01-26 22:38:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "marfi" 4f21bc86$0$26709$6...@n...neostrada.pl

    sukcesy w życiu. :) zawodowych czy prywatnym --

    > Chyba również nie wyszedłeś za mąż?

    Zgadza się. Ale ja nie jestem kobietą i nie ciągnąłem naraz
    kilku kierunków -- nijak zatem nie pasuję do tej grupy ludzi. :)
    (nie pasuję -- co chyba umyka Twej uwadze; IMO to umykanie
    wskazuje na wysoki poziom alkoholu w Twojej krwi)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'