  • Data: 2009-09-12 10:38:05
    Temat: Re: Stabilizacja w body - K7 vs EP-1
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 12 Sep 2009, dominik wrote:

    > Tu link do testu:
    > http://dc.watch.impress.co.jp/docs/review/special/20
    090908_313599.html

    > Zacytuje chyba najważniejsze pod dyskusję:
    > (po przetłumaczeniu)
    >
    > K-7 K-7 E-P1 E-P1
    > OK Blur OK Blur
    > in-lens ON/OFF in-body 17 13 9 21
    > in-lens OFF/ON in-body 11 19 20 10
    > in-lens ON/ON in-body 16 14 5 25
    > in-lens OFF/OFF in-body 5 25 17 13

    [...]
    > Za to co ciekawe obie stabilizacje
    > nie robią sobie wielkiej krzywdy.

    A nie jest tak, że firmware Pentaksa "wie" o włączonej stabilizacji
    w obiektywie (i przezornie wyłącza matrycę)?
    Wcale nie mówię, że "myślenie przez aparat" byłoby lepsze, ale
    o ile aparat ma dane z obiektywu, to niewykluczone.

    > No i proszę - wychodzi jaki wpływ na zdjęcia ma lustro w aparacie.
    > Stabilizacja wydaje się kompensować przede wszystkim drgania wywołane przez
    > lustro. EVIL stabilizacji mieć nie musi, a i tak da sobie radę na poziomie
    > lepszym niż ta lustrzanka z stabilizacją.

    Od czasu, kiedy mam nielustrzankę ze stabilizacją (a trochę czasu już
    upłynęło), zdanie zmieniłem na "stabilizacja musi być" :|

    > imponujący i ciekawi mnie jak te wyniki są porównywalne do reszty. Lustrzanka
    > choć lustrem kłamie to powinna mieć przewagę w wielkości i wadze jeszcze.

    To nie jest pewne - Samsung 815 (Pro1 czy jakoś tak) może w konkurencji
    wagi (i rozmiarów) startować do co poniektórych lustrzanek z kitem.

    pzdr, Gotfryd