  • Data: 2009-09-12 11:52:17
    Temat: Re: Stabilizacja w body - K7 vs EP-1
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dominik pisze:

    > No właśnie nie - wstępne podnoszenie ma sens tylko na statyw. W
    > normalnym robieniu zdjęć utrata widoczności kadru na sekundę już czy
    > nawet więcej jest nie do pomyślenia,

    Co do utraty z oczu kadru na 2s to zgoda, co do zweryfikowania
    twierdzenia, że SR głównie tłumi drgania lustra, to takie podejście
    miało by sens. W końcu utrata obrazu w wizjerze nie ma wpływu na
    stabilność trzymania aparatu, tylko na kadr, który może się trochę
    zmienić z powodu przesunięcia, ale za to wyeliminuje się drgania
    spowodowane kłapaniem lustra.

    P.S.
    Nie mam jeszcze K7 (w drodze), ale ostatnio robiłem zdjęcia Nikonem D70
    (tak, ten stary) i zauważyłem, że ma bardzo ciche i miękko kłapiące
    lustro. K7 jest jeszcze cichszy, chociaż już nieznacznie, więc te
    kłapanie lustra akurat w K7 nie powinno mieć znaczenia, bo wygląda na
    to, że zostało dobrze wytłumione różnymi gąbkami, co także wpływa na
    przenoszenie się drgań.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.