  • Data: 2009-09-12 12:13:38
    Temat: Re: Stabilizacja w body - K7 vs EP-1
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Paweł W. wrote:
    > Co do utraty z oczu kadru na 2s to zgoda, co do zweryfikowania
    > twierdzenia, że SR głównie tłumi drgania lustra, to takie podejście
    > miało by sens.

    Owszem, ale to tylko moje luźne wnioski :) Test polegał na sprawdzeniu
    tych systemów w normalnej pracy. Kiedyś przy A200 chyba robili gdzieśtam
    test i byli strasznie zdziwieni że stabilizacji daje sobie radę z tym
    efektem w takim stopniu, że nie żal brak MLU w tym modelu.

    > W końcu utrata obrazu w wizjerze nie ma wpływu na
    > stabilność trzymania aparatu, tylko na kadr, który może się trochę
    > zmienić z powodu przesunięcia, ale za to wyeliminuje się drgania
    > spowodowane kłapaniem lustra.

    Tak jak pisałem - normalnie MLU nadaje się conajwyżej na statyw i
    statyczne obiekty. W takim teście mogłaby być to najwyżej kolejna metoda
    by sprawdzić jak będzie w pentaksie, gdyby "był" evilem.

    > P.S.
    > Nie mam jeszcze K7 (w drodze),

    Ooo, zaszalałeś? :) Ile teraz taki pentaks? :) Widziałem, że ostatnio
    spadł z 5kzł do poniżej 4kzł chwilami. Za granicą z pewnością taniej? :)

    > ale ostatnio robiłem zdjęcia Nikonem D70
    > (tak, ten stary) i zauważyłem, że ma bardzo ciche i miękko kłapiące
    > lustro. K7 jest jeszcze cichszy, chociaż już nieznacznie, więc te
    > kłapanie lustra akurat w K7 nie powinno mieć znaczenia, bo wygląda na
    > to, że zostało dobrze wytłumione różnymi gąbkami, co także wpływa na
    > przenoszenie się drgań.

    O ile stabilizacja potrafi skompensować taki charakter drgań. Ciceh lustra
    są fajne, mam wrażenie że wszystko tu jest lepsze of alf, które kłapią
    głośno jak nieszczęście, szczególnie stare A100.

    d.