  • Data: 2009-09-12 11:54:17
    Temat: Re: Stabilizacja w body - K7 vs EP-1
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > A nie jest tak, że firmware Pentaksa "wie" o włączonej stabilizacji
    > w obiektywie (i przezornie wyłącza matrycę)?
    > Wcale nie mówię, że "myślenie przez aparat" byłoby lepsze, ale
    > o ile aparat ma dane z obiektywu, to niewykluczone.

    To jest obiektyw sigmy. Pentaks oficjalnie nie ma obiektywów z OS. Byłby
    to więc ciekawy ukłon w stosunku do alternatywnych producentów.
    Co do tej tezy to jest jak najbardziej możliwa, tzn. wyniki są zbieżne
    przy stabilizacji z szkła, więc może akurat to co zauważyłeś jest prawdą :)

    > Od czasu, kiedy mam nielustrzankę ze stabilizacją (a trochę czasu już
    > upłynęło), zdanie zmieniłem na "stabilizacja musi być" :|

    Też czekam na porządnego evila z matrycą stabilizowaną.
    Tutaj ciekawiło mnie jednak porównanie evila z lustrzanką. Nie przeczę że
    pentaks wypadł tu znacznie gorzej, szczególnie w kontekście stabilizacji w
    body i gdyby nie OS sigmy to byłby dosłownie zdeklasowany. Dlatego też
    pytałem o testy porównawcze K-7, bo mimo niesamowitych zapewnień w
    materiałach marketingowych nie widzę tu tego "wow".

    > To nie jest pewne - Samsung 815 (Pro1 czy jakoś tak) może w konkurencji
    > wagi (i rozmiarów) startować do co poniektórych lustrzanek z kitem.

    Ale mi tu chodziło o to, że im cięższy aparat tym trudniej poruszyć
    zdjęcie, bo po prostu z zasady sam się stabilizuje. K7 od E-P1 jest
    większy i pewniej się trzyma (grip!), ale te jego mini rozmiary w tym
    kontekście to pewnie mu na dobre tak nie wyszły.

    d.