  • Data: 2011-04-29 14:08:50
    Temat: Re: Śruby klasy 5.6, a dyrektywa PED.
    Od: "Alex Sharon" <a...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

    "Doc" <d...@w...pl.die.spamer.die> wrote in message
    news:kyago2vg7ros.1gaa5o9vo5pcn.dlg@40tude.net...

    > Tak też zamawiamy. Z rurami akurat nigdy problemu nie było.

    > A na te -45C jakie dajesz śruby? Bo ja taką temperaturę mam na
    > instalacjach
    > "low-temp service" w rodzaju separacji niskotemperaturowej lub odzysku
    > LPG.
    > I dawaliśmy tam z zasady L7.

    Kombinacje B7/2H. Skoro wszystkie podstawowe standardyASME VIII/1, ASME
    B31.3 , ASME B31.4, ASME 31.8 oraz kanadyjski CSA Z662-09 zezwalaja, nie ma
    potzreby sie wychylac i kupowac drozszy L7 . Chyba, ze rurociagowe
    specifykacje materialowe klienta zadaja L7.

    > Tak, kojarzę ten zapis o dodatkowych badanaich zgodnie z A-320. Ale czy w
    > takim razie śrub B7 nie powinniśmy znakować jako L7? Składy chemiczne i
    > parametry mechaniczne są praktycznie identyczne.

    Podejrzewam, ze dostarczany na rynek B7 jest wlasciwie L7, gdyz nie oplaca
    sie magazynowac dwa rodzaje materialow, tylko, gdy wystawia sie certifikat,
    wtedy dostawca manipulije papierkami

    Przekonalem sie o tym wiele lat temu, kiedy zamowiony material ASTM A 106
    Grade B, okazal sie ASTM 333 Grade 6. Kiedy zdziwiony spytalem sie dostawcy
    o co tu lata, wyjasnil, ze nie oplaca sie im trzymac dwa rodzaje materialow.
    To samo odnosi sie do odkuwek i i odlewow

    > No i jeszcze dręczy mnie sprawa z nierdzewnymi B8M. Są one wyszczególnione
    > zarówno w A-193 jak i A-320. Są jakieś różnice w parametrach/badaniach?
    > Czy
    > wsio rawno wg której specyfikacji zamówię śruby. Wszak B8M to nierdzewka
    > 316L a tą o ile dobrze pamietam można stosować do -196C bez problemu i
    > badań udarności.

    >>> 4 lub 7, ale nikt nie umiał mi wyjaśnić co lepiej zastosować i czy

    > Tak też mnie zawsze uczyli żeby nakrętka i śruba były z innego materiału
    > bo
    > może siezatrzeć. Natomiast sama norma PN-EN 1515-1 o której wspominałem
    > wcześniej dopuszcza np skojarzenie śruby i nakrętki wykonanych w gatunku
    > 42CrMo4. I co ciekawe traktuje ten materiał jako odpowiednik B7 mimo
    > podanych róznych naprężeń dopuszczalnych.

    Czy w polskim istnieje roznica jezykowa pomiedzy "bolt" czyly sruba z
    glowica, a "stud", sruba bez glowicy z dwoma nakretkami?
    Spotkalem sie z wyrazeniem "szpilka" jaka Rosjanie uzywaja dla okreslenia
    "stud"

    Alec