  • Data: 2011-04-29 15:16:19
    Temat: Re: Śruby klasy 5.6, a dyrektywa PED.
    Od: " " <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Doc <d...@w...pl.die.spamer.die> napisał(a):

    > Tak też mnie zawsze uczyli żeby nakrętka i śruba były z innego materiału bo
    > może siezatrzeć. Natomiast sama norma PN-EN 1515-1 o której wspominałem
    > wcześniej dopuszcza np skojarzenie śruby i nakrętki wykonanych w gatunku
    > 42CrMo4. I co ciekawe traktuje ten materiał jako odpowiednik B7 mimo
    > podanych róznych naprężeń dopuszczalnych.

    Jeśli rozmowa już "spełzła" na inny tor, to też mam pytanie, które nurtuje
    mnie od dawna: dlaczego w połączeniach kołnierzowych powyżej temp.200 (coś
    koło tego) polskie normy (nie pamiętam numeru) zalecają użycie śrub z
    przewężoną szyjką? Są to śruby dwustronne do połączeń kołnierzowych.
    Dwustronne to wiem dlaczego powinno się stosować (bardziej równomierny
    docisk), ale dlaczego przewężone? Czy to ma związek z relaksacją naprężeń,
    albo pełzaniem?