    From: "Alex Sharon" <a...@s...ca>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Śruby klasy 5.6, a dyrektywa PED.
    Date: Thu, 28 Apr 2011 11:02:35 -0600

    <l...@g...pl> wrote in message
    news:ipc0ke$kr7$1@inews.gazeta.pl...

    > Proszę o wyrozumiałość, ale mam rozumieć że śruby klasy 5.6 mogą być inne
    > niż
    > z węglówki? Bo tak zrozumiałem tę odpowiedź :) To, że są stale odpowiednie
    > do
    > zastosowań w wysokich temp. to wiem, tylko ciekawi mnie jak podchodzi do
    > tego
    > dyrektywa. Tzn. może inaczej... Czy śruby klasy wymienionej przeze mnie
    > mogą
    > być zastoswane w połączeniach kołnierzowych, jeśli aparat podlega pod PED?
> [...]

    Prosze rowniez o wyrozumialosc, gdyz nie mam zielonego pijecia na czym
    polegaja sruby klasy 5 czy 6 i dyrektywa PED podejrzewam ma cos wspolnego z
    przpeisami Wspolnoty Europejskiej.

    Sprawa polega na tym, ze sruby nie sa integralna czescia zbiornika czy
    wymiennika cieplnego. Projektowanie zbiornik cisninieniwego konczy sie na
    kolnierzu. Sruby dopiero dochodza gdy kolnierz rurociagu zostaje domontowany
    do zbiornika, wiec dobor srub jest zwiazany bezposrednio z projektowaniem i
    instalacja rurociagow..
    Wykluczam oczywiscie sruby znajdujace sie wewnatrz zbiornika, i sruby do
    zamontowania pokrywy wlazu. Czy dyrektywy PED pokrywaja rowniez rurociagi
    jako integralny zespol zbiornik-rurociag?

    To, ze cos dziala, a wg logiki nie powinno dzialac jest poprostu fucha -
    albo sruby w wysokiej temperaturze byly jednak stopowe, albo temperatura
    powyzej 425 C nie trwala zbyt dlugo (potrzebny jest czas, azeby stal ulegla
    degradacji).

    Alec