  • Data: 2013-03-12 15:35:00
    Temat: Re: Środkek uszczelniający chłodnicę
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 11 marca 2013 08:49:22 UTC+1 użytkownik mcs napisał:
    > Witam
    >

    > Proszę o poradę. Pacjent to punto 1 z przeciekającą nagrzewnicą. Wymiana
    >
    > wiąże się z rozłożeniem auta na częci, więc pomyslałem o zaaplikowaniu
    >
    > jakiegoś środka uszczelniającego. Obawiam się trochę lać mu to bezpośrednio
    >
    > w cały obieg i pomyślałem, że wypnę na lato nagrzewnicę z obiegu i tylko ją
    >
    > zaleję płynem z uszcelniaczem. Jest szansa, że zadziała? Czy się nie
    >
    > szczypać i dolać dziadkowi do chłodnicy? Dłużej niż rok - półtora nie
    >
    > planuję go eksploatować.
    >

    > pozdrawiam
    >

    > mcs

    Zainspirowałeś mnie do nabycia drogą kupna ( podpierdolić się nie dało bo za szybą
    stał) kleju w proszku za całe 6 złotych. Przeciek mam szczątkowy nie zakłócający
    eksploatacji samochodu co w lutym przejechał 70 kilometrów. Na marzec planuję podobny
    przebieg. Nowa chłodnica 900 zamiennik 450. Zdoktoryzowałem się u znajomego chemika
    jak to działa. Stwierdził ze wie i żebym notował. Preparat składa się z kleju i
    wypełniacza. Klej jest bardzo sprytny bo zaczyna się utwardzać w kontakcie z
    powietrzem. Proces utwardzania przebiega stosunkowo szybko i do zainicjowania
    potrzebna jest podwyższona temperatura. Katalizatorem jest glikol w dużym stężeniu.
    Zwrócił uwagę na to żeby układ był odpowietrzony bo jak nie będzie to zalepi
    chłodnicę albo nagrzewnicę. Potwierdziło się to w instrukcji stosowania dostarczonej
    z klejem. Prawidłowa kolejność powinna być taka. Uzupełnienie płynu. Odpalenie
    silnika żeby się układ odpowietrzył. Najrozsądniej zagrzać go do temperatury
    nominalnej. Wyłączenie, odczekanie żeby trochę ostygł, sprawdzenie czy poziom płynu
    jest ok. Dosypanie i odpalenie żeby się rozpuścił i zaczął krążyć w układzie. Po
    odpaleniu ze specyfikiem silnik ma trochę popracować. Minimum ze 20 minut w
    temperaturze nominalnej. Nie trzeba sypać od razu całego opakowania. Jak się przeciek
    zmniejszy ale nie ustanie można dosypać, zachowując oczywiście procedurę.
    Najważniejsze jest żeby układ był odpowietrzony. Bo o ile glikol jest katalizatorem
    to bez niego proces sieciowania w kontakcie z powietzrem też będzie przebiegał tylko
    wolniej. Nie mam pojęcia czy w tym preparacie co kupiłem jest akurat klej z takim
    mechanizmem utwardzania ale z opisu wynika że tak.