  • Data: 2011-04-08 17:54:59
    Temat: Re: Sprzęt foto w niezbyt bezpiecznych okolicach
    Od: "Anna Niedowiarek" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Szanowny Zygmuncie Dariuszu czy jak Ci tam jest.
    Zapewne znany jest Ci zwrot w "cudzoziemskim" języku: "Idiot proof". Jako
    światowy człowiek, wiesz zapewne, że w wolnym tłumaczeniu brzmi to: "
    odporny na niewłaściwe stosowanie, czyli łatwy w obsłudze". A w całkowicie
    wolnym: "odporny na głupotę". Tak właśnie są nazywane aparaty fotograficzne
    o których napisałeś.
    Z małpą nie ma to żadnego związku, no chyba, że mówimy o społeczeństwie
    zamieszkującym tereny zabrane tzw. Czerwonoskórym.
    Tylko w naszym polskim grajdołku przyjęła się nazwa "małpka". Bo My POlacy
    od małpy przecież nie pochodzimy ;-)
    --
    z szacunkiem dla Twojej wiedzy i doświadczenia, z mały chichotem,
    Anna Niedowiarek

    "Zygmunt Dariusz" wrote in message
    h.googlegroups.com...

    On Mar 29, 2:54 pm, Lukasz <k...@a...pl[usun]> wrote:

    > Mam lamerskie pytanie - co to jest "małpka"? Pierwsze słyszę a chyba
    > dobrze by było wiedzieć.

    Malpka to jest taki ktos, kto jest na tyle glupi, ze nie potrafi
    poslugiwac sie aparatem fotograficznym calkowicie manualnym.
    Dla takich malpek wymyslono i skonstruowano, inteligentne aparaty z
    automatyka i z programami.
    Zeby malpki uzywajace takie aparaty, nie poczuly sie urazone, to nazwe
    malpki przeniesiono na madre aparaty.